Gjest Gjest_Gina_* Skrevet 30. mars 2009 #21 Skrevet 30. mars 2009 Sant, men å kalle høyskoleutdannende folk for barnehagetante synes jeg er vel simpelt. Hvorfor det? Jeg har en tante, og hun er høyskoleutdannet. Jeg har også en onkel, men han har ikke gått på noen skoler, han sluttet etter barneskolen. Det er ganske vanlig å si "barnehagtante" til de som jobber i barnehagen der vi leverer barna. Slik har det alltid vært. Men siden Utdanningsforbundet har oppgradert lærernes utdanning fra 3-årig lærerskole til en 4-årig høyskole har de presset lønnen oppover. Det samme emd barnehagetantene, lønnen blir presset oppover fordi Helga Hjetland og hennes medsammensvorne oppgraderer utdanninger og titler så det holder. Innholdet er og forblir det samme...mens lønningene fyker til værs i kommunal sektor.
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2009 #22 Skrevet 30. mars 2009 Hvorfor det? Jeg har en tante, og hun er høyskoleutdannet. Jeg har også en onkel, men han har ikke gått på noen skoler, han sluttet etter barneskolen. Det er ganske vanlig å si "barnehagtante" til de som jobber i barnehagen der vi leverer barna. Slik har det alltid vært. Men siden Utdanningsforbundet har oppgradert lærernes utdanning fra 3-årig lærerskole til en 4-årig høyskole har de presset lønnen oppover. Det samme emd barnehagetantene, lønnen blir presset oppover fordi Helga Hjetland og hennes medsammensvorne oppgraderer utdanninger og titler så det holder. Innholdet er og forblir det samme...mens lønningene fyker til værs i kommunal sektor. Ja fyy!! Så lenge de bare er tanter og tross alt ikke gjør noe annet enn å passe andres unger og slarve, så sett ned lønnen øyeblikkelig!! Hører du Jens Stoltenberg?
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2009 #23 Skrevet 30. mars 2009 I barnehaver jobber det barnehavetanter og sukkeronkler.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå