donna julianna Skrevet 29. mars 2009 #1 Skrevet 29. mars 2009 Hei, bare litt nysjerrig, utgjør jo ikke all verdens av utgifter Bruker dere penger fra felleskassa (til fellesutgifter) når dere skal betale for p-piller?
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #2 Skrevet 29. mars 2009 Her i huset har alltid utgifter til prevensjon gått fra felleskasse (Nå har vi helt samlet økonomi nå, så dette er noen år siden). Skulle da bare mangle, da jeg ikke ville trengt prevensjon om det ikke var for kjæresten. Og det hadde blitt for dumt å si "Denne måneden må vi bruke kondomer istedefor p-piller, for jeg har ikke råd, så du får ta utgiften denne måneden" :-)
Jade Skrevet 29. mars 2009 #3 Skrevet 29. mars 2009 Hvis han har fryktelig lyst på barn, så synes jeg du kan betale pillene selv. Eller hvis du har flere partnere (da kunne de kanskje ha spleiset). Ellers synes jeg ikke at det er så fryktelig urimelig at denne utgiften deles. (søren at ikke jeg tenkte på det når jeg var fattig student!)
donna julianna Skrevet 29. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. mars 2009 Hvis han har fryktelig lyst på barn, så synes jeg du kan betale pillene selv. Eller hvis du har flere partnere (da kunne de kanskje ha spleiset). Hehe, flere partnere som sparetiltak faller nok i god jord!
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #6 Skrevet 29. mars 2009 Siden dere er to om å ha sex så burde jo det være en selvfølge å ha prevansjonen på felleskassen. Jøje meg det må være utrolig travelt å dele på absolutt alle regninger sånn. Må bli utrolig pirkete og travelt.
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #7 Skrevet 29. mars 2009 Hehe, flere partnere som sparetiltak faller nok i god jord!
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 29. mars 2009 #8 Skrevet 29. mars 2009 Siden dere er to om å ha sex så burde jo det være en selvfølge å ha prevansjonen på felleskassen. Jøje meg det må være utrolig travelt å dele på absolutt alle regninger sånn. Må bli utrolig pirkete og travelt. Jeg synes det er enda verre den diskusjonen jeg i lys av denne tråden ser for meg i heimen: prevensjon er en dame greie så det får du ta fra dine lommepenger. Nei det er det ikke det det er noe vi må ha på fellesen. Hvordan er det med tamponger og sånt - er det på fellesen? Shampo ja til felleskassen, balsam nei for det er det bare damer som bruker? Jaja ... slik gikk nu dagan mens man satt og diskuterte ned til nærmeste øre ...
Gjest Gjest_Kim_* Skrevet 29. mars 2009 #9 Skrevet 29. mars 2009 Fy faen så trist liv du har hvis det er en aktuell problemstilling.
Supramundane Skrevet 29. mars 2009 #10 Skrevet 29. mars 2009 Her i huset er all medisin noe vi tar på fellesen, om det så er "valgbar" eller ikke valgbar medisin.
Rosalie Skrevet 30. mars 2009 #11 Skrevet 30. mars 2009 Hei, bare litt nysjerrig, utgjør jo ikke all verdens av utgifter Bruker dere penger fra felleskassa (til fellesutgifter) når dere skal betale for p-piller? Naturligvis - det er jo en fellesutgift god som noen.
Gjest annemor30 Skrevet 30. mars 2009 #12 Skrevet 30. mars 2009 Fy faen så trist liv du har hvis det er en aktuell problemstilling. Litt enig her assssssaa!! Mye enig også:-) Her betaler den som henter... Vi diskuterer det ikke engang vi....
angeleyes Skrevet 30. mars 2009 #13 Skrevet 30. mars 2009 Hehe, flere partnere som sparetiltak faller nok i god jord! Du kan jo foreslå det hvis han synes du er urimelig som vil ta dette av felleskassa Hvis du ikke hadde brukt prevesjon hvis det ikke var for kjæresten er det en fellesutgift.
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2009 #14 Skrevet 30. mars 2009 Jeg har pleid å være den som betaler, men det er vel bare fordi jeg har hentet ut resepten. Har man delvis felles økonomi mener jeg egentlig at det ikke spiller noen rolle hvem som betaler, det skal/bør gå opp i opp i totalen. Og ja, jeg regner nødvendige medisiner og sånt som noe som går under fellesutgifter. Så kan man heller betale klær, duppedingser og annen luksus mer av egen lomme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå