Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappa og samboeren hans kommer på besøk om noen dager og blir i 14 dager.

Samboeren min har ikke noe godt forhold til noen av dem, og jeg sliter virkelig med forholdet til "stemor".

For å gjøre oppholdet levelig for oss har jeg/vi tenkt å si at i vårt hus får de ikke drikke. Hun drikker hver dag og blir bare mer og mer slitsom for hvert glass hun tar.

Selv drikker vi kanskje 2 ganger i året, og vi liker ikke berusa personer noen av oss.

Blir det feil å si at de ikke kan drikke i vårt hus? De er jo voksne mennesker begge to.

Skal selvfølgelig ikke nekte dem å gå ut å drikke, eller at de drikker hos andre.

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kan ikke begripe at dere ber disse menneskene være hos dere i 14 dager, det må jo gå galt.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja du kan nok se frem til en minnerik påske, en god gammeldags familietragedie, ha ha, lykke til med 14 dager i helvete!

Skrevet

Vi har ikke invitert dem. Pappa inviterte "seg selv". Vi bor på hans tidligere hjemsted så han kommer "hjem" på ferie. Syns ikke vi kunne si nei...

Gjest Gjest
Skrevet

Jo, dere kunne sagt nei - dette er jo helt spinnvilt.

Lykke til.

Dere kunne bedt dem leie seg inn et sted.

Skrevet

Ja, men nå har vi allerede sagt ja. Var ikke det jeg lurte på.

Noen som har noen meninger om alkoholnekten..? :-)

Gjest Susie-gjest
Skrevet
Ja, men nå har vi allerede sagt ja. Var ikke det jeg lurte på.

Noen som har noen meninger om alkoholnekten..? :-)

Jeg syns det er helt O.K å fortelle dem at de ikke kan drikke. Det er ditt hus og der gjelder dine regler, noe som din far (og samboer) burde respektere.

Det kan likevel bli bråk ut av dette.

Gjest Gjest
Skrevet

Kom igjen, nekt dem å drikke, vær bitch og samtidig post en dagbok fra seansen her inne så vi får ta del i helvetet. Gi dem en seng som knirker i et kaldt rom uten vindu, stek mat midt på natta, ha sex med gubben i gangen, vask manisk rundt dem hele tiden osv.

Skrevet

Ingen normale mennesker inviterer seg selv til å bo hos andre i 14 dager.

Hvis du vil gjøre de to ukene komplett ulevelige så nekt de alkohol.

Lykkepiller og ostepop er sendt.

Skrevet
Kom igjen, nekt dem å drikke, vær bitch og samtidig post en dagbok fra seansen her inne så vi får ta del i helvetet. Gi dem en seng som knirker i et kaldt rom uten vindu, stek mat midt på natta, ha sex med gubben i gangen, vask manisk rundt dem hele tiden osv.

Jadda jadda, du er grinete og vil irritere på deg folk. We get it.

Storesøs: jeg synes absolutt at dere har rett til å fortelle dem det, og jeg synes også at dere bør det. Såpass må de kunne respektere dere når de faktisk er gjester. Men jeg ville absolutt ha gjort det på forhånd, ikke ventet til de er i hus.

Skrevet (endret)

Dere kan nekte dem å drikke hos dere. Dere kan også nekte dem å være beruset hos dere. Hvis de går ut for å drikke, får de legge seg inn på hotell den natten. Hun er vel like slitsom når hun har drikket hos andre som når hun har drikket hos dere?

Og husk; det går an å avslå en "invitasjon".

Endret av Jade
Skrevet (endret)
Dere kan nekte dem å drikke hos dere. Dere kan også nekte dem å være beruset hos dere. Hvis de går ut for å drikke, får de legge seg inn på hotell den natten. Hun er vel like slitsom når hun har drikket hos andre som når hun har drikket hos dere?

Jada, det går selvfølgelig an å avslå en invitasjon. Men for det første er det ikke alle som synes at det er så lett å si nei, og dessuten kan det jo faktisk tenkes at TS ønsker å FORSØKE å få dette til å fungere!

Til TS:

Min mening er at du er i din fulle rett til å si at alkohol ikke er tillatt hos dere. Det er deres hus, og deres gjester må respektere de reglene som er satt hos dere. Men jeg er enig med den over her som sa at dere burde gi beskjed om dette før gjestene kommer, slik at det ikke kommer som en "ubehagelig" overraskelse (for dem, altså) når de først har kommet.

Lykke til!

Endret av Modic
Skrevet

det er ditt hus og dine regler..

men du bør informere din far og hans samboer om dette FØR de kommer.. Så har de en tid til å venne seg til tanken.. Kjedelig å få en kjip start på ferien..

Skrevet

Selvfølgelig kan du si at dere ikke ønsker at det skal drikkes hjemme hos dere! Jeg ville også ha fortalt de det før de kom, noe så enkelt som "vi ønsker å ha en helt alkoholfri påske". :)

Lykke til!

Skrevet

.... og neste påske sørger dere for å ha helt andre planer, som gjør at de ikke kan komme til dere i 14 dager. Oh my, jeg synes synd på deg.

Og jeg synes godt du kan nekte å ha alkohol i huset ditt. Litt sært, ja! Men det høres ut som en nødvendighet for å klare å sette grenser overfor folk som gjerne kjører over deg med en bulldoser!!!

Poka!

Gjest Gjest
Skrevet

Dette er jo egentlig ganske enkelt, i og med at dere nesten ikke drikker selv. Da er det ganske enkelt å si at her i huset drikker vi ikke. Det kan du si uten at dette er å trø over noen grenser av noe slag.

Det er litt vanskeligere for oss som selv har et gankse normalt alkoholkonsum, og gjerne drikker litt i helgene etc. selv. Jeg har en svigerfar med alkoholvansker og da blir det mye mer påfallende om vi pøutselig skulle si at "nei, hjemme hos oss drikker vi ikke" for han vet jo da at det ikke er sant.

Dere har full rett til å bestemme hvordan dere ønsker å ha det i deres eget hus, så enkelt er det. Men som andre sier, dere bør nok informere dm om dette på forhånd. For en del er påsken mat og alkohol. Kanskje ønsker de da ikke å komme. Det er jo lov å håpe, haha.

Skrevet

Det går fint an å nekte de det, men regn med at de A) blir enda mer uspiselige når de ikke får "kose" seg med alkohol sammen med dere og B) kommer til å drikke i smug.

Skrevet

Har dere barn? - er kansje litt lettere og si ifra om drikking når man har barna og "skylde" på?

-Ellers vet jeg ikke helt hvordan du kan si ifra uten enormt sure miner desverre....

Skrevet

Takk for alle svar! Godt å høre at vi "kan" nekte de å drikke..

Jadda jadda, du er grinete og vil irritere på deg folk. We get it.

Storesøs: jeg synes absolutt at dere har rett til å fortelle dem det, og jeg synes også at dere bør det. Såpass må de kunne respektere dere når de faktisk er gjester. Men jeg ville absolutt ha gjort det på forhånd, ikke ventet til de er i hus.

De er allerede på tur hit, og kommer tirsdagsnatt. Har ikke fått sagt det ennå, gruer meg. Vet ikke om jeg skal ta det på tlf eller face-to-face når de kommer.

Vet det går an å avslå, men samvittigheten min tilsier ikke det...

Jada, det går selvfølgelig an å avslå en invitasjon. Men for det første er det ikke alle som synes at det er så lett å si nei, og dessuten kan det jo faktisk tenkes at TS ønsker å FORSØKE å få dette til å fungere!

Til TS:

Min mening er at du er i din fulle rett til å si at alkohol ikke er tillatt hos dere. Det er deres hus, og deres gjester må respektere de reglene som er satt hos dere. Men jeg er enig med den over her som sa at dere burde gi beskjed om dette før gjestene kommer, slik at det ikke kommer som en "ubehagelig" overraskelse (for dem, altså) når de først har kommet.

Lykke til!

det er ditt hus og dine regler..

men du bør informere din far og hans samboer om dette FØR de kommer.. Så har de en tid til å venne seg til tanken.. Kjedelig å få en kjip start på ferien..

Selvfølgelig kan du si at dere ikke ønsker at det skal drikkes hjemme hos dere! Jeg ville også ha fortalt de det før de kom, noe så enkelt som "vi ønsker å ha en helt alkoholfri påske". :)

Lykke til!

.... og neste påske sørger dere for å ha helt andre planer, som gjør at de ikke kan komme til dere i 14 dager. Oh my, jeg synes synd på deg.

Og jeg synes godt du kan nekte å ha alkohol i huset ditt. Litt sært, ja! Men det høres ut som en nødvendighet for å klare å sette grenser overfor folk som gjerne kjører over deg med en bulldoser!!!

Poka!

Hehe, tror ikke det hadde hjulpet om vi hadde andre planer. Da kunne de "passet huset"...

Dette er jo egentlig ganske enkelt, i og med at dere nesten ikke drikker selv. Da er det ganske enkelt å si at her i huset drikker vi ikke. Det kan du si uten at dette er å trø over noen grenser av noe slag.

Det er litt vanskeligere for oss som selv har et gankse normalt alkoholkonsum, og gjerne drikker litt i helgene etc. selv. Jeg har en svigerfar med alkoholvansker og da blir det mye mer påfallende om vi pøutselig skulle si at "nei, hjemme hos oss drikker vi ikke" for han vet jo da at det ikke er sant.

Dere har full rett til å bestemme hvordan dere ønsker å ha det i deres eget hus, så enkelt er det. Men som andre sier, dere bør nok informere dm om dette på forhånd. For en del er påsken mat og alkohol. Kanskje ønsker de da ikke å komme. Det er jo lov å håpe, haha.

Hadde det bare vært så vel..

Det går fint an å nekte de det, men regn med at de A) blir enda mer uspiselige når de ikke får "kose" seg med alkohol sammen med dere og B) kommer til å drikke i smug.

Uff, ja regner nesten med det blir smugdrikking (stygt å tenke sånn, men...)

Skrevet
Har dere barn? - er kansje litt lettere og si ifra om drikking når man har barna og "skylde" på?

-Ellers vet jeg ikke helt hvordan du kan si ifra uten enormt sure miner desverre....

Nei, har dessverre (i dette tilfellet) ikke barn. Hadde jo vært genialt å skylde på :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...