Gjest <3 Skrevet 29. mars 2009 #1 Skrevet 29. mars 2009 Har kjent en ung mann i flere år, vi bodde og studerte sammen for noen år tilbake. Han er kjempeflott, klok, snill, reflektert, uselvisk, sympatisk og flink. Jeg har falt helt for "hans indre", og ønsker han bare alt godt. Men samtidig ønsker jeg jo at han skal ønske seg meg! Vet ikke om det er for mye å håpe på. Våre veier skiltes for noen år tilbake, men for et halvt år siden tok han kontakt per mail, hvor han skrev at han lenge hadde tenkt på å ta kontakt med meg. Og vi har mail'tes i hele høst, og for noen mnd. siden ville ting det sånn at vi flyttet til nabobyene til hverandre samtidig. Han har flere ganger foreslått at vi møtes, og i går møttes vi og var sammen hele dagen. Han har som sagt virket som han har lyst til å ha kontakt, og til å møtes. Men er dette kun for gammelt "vennskaps" skyld? Er det for mye å håpe på at han tenker noe "sånt" om dette her? Er jeg kun en venn/kompis? Han har aldri sagt eller gjort noe direkte, men vi har veldig god kontakt, og snakker om det meste. Sånn sett kunne det like gjerne vært "kun" vennskap. Men jeg har notert meg at han gjør ting som venner ikke nødvendigvis gjør. Som å stotre og stamme hvis han sier noe "feil", som å vente de 3 "magiske" dagene mellom kontakt, i går da vi møttes hadde han pyntet seg og var virkelig flott, og da han kom fra toalettet hadde han fikset seg på håret, han spanderte på meg osv. Mange sånne små ting - som ikke "kompiser" ville gjort...(?) Hjelp meg noen..! Jeg er så redd for å ødelegge noe, hvis han slett ikke legger noe "mer" i den kontakten vi har.
Rexina Skrevet 29. mars 2009 #2 Skrevet 29. mars 2009 Høres jo ut som en fin begynnelse:) Det at han gjør seg fin for deg og vil gjøre inntrykk, sier jo noe. Å spandere kan en venn også gjøre, men har han prøvd seg på noen måte? Kommet tilfeldig borti armen din eller hintet om noe mer?
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #3 Skrevet 29. mars 2009 Virker ikke som han legger noe mer i dette nei, da hadde han vært der for lengst, du er nok bare blind i forelskelsen og tolker situasjonen utfra hvordan du håper ting skal være. Han har nok fattet signalene dine, og føler nok at han skylder deg noe, for guds skyld, han er jo sikkert en kjernekar. Men han har sikkert dårlig samvittighet siden han faktisk driver med en annen dame, kanskje har en liten søt kjæreste et sted og han bruker litt tid på deg, er skikkelig hyggelig fordi han er glad i deg som en venn og ønsker at dere skal forbli det, nei jeg tror nok du må bremse kraftig opp og se realitetene. Spør om han har dame du, evt. be ham ta med kjæresten neste gang så du får hilse på henne, noe i den duren, så slipper han å være så beklemt, stakar!
Pokahonta Skrevet 29. mars 2009 #4 Skrevet 29. mars 2009 Virker ikke som han legger noe mer i dette nei, da hadde han vært der for lengst, du er nok bare blind i forelskelsen og tolker situasjonen utfra hvordan du håper ting skal være. Han har nok fattet signalene dine, og føler nok at han skylder deg noe, for guds skyld, han er jo sikkert en kjernekar. Men han har sikkert dårlig samvittighet siden han faktisk driver med en annen dame, kanskje har en liten søt kjæreste et sted og han bruker litt tid på deg, er skikkelig hyggelig fordi han er glad i deg som en venn og ønsker at dere skal forbli det, nei jeg tror nok du må bremse kraftig opp og se realitetene. Spør om han har dame du, evt. be ham ta med kjæresten neste gang så du får hilse på henne, noe i den duren, så slipper han å være så beklemt, stakar! Vi takker for et reflektert og empatisk svar her inne, fra nok en bitter person som ikke klarer å unne noen lykke. Til TS.. Klart han er på føleren.. klart han vil se om dette kan utvikle seg til noe mere, no stress.. Venner har de fleste nok av, så jeg tror ikke han er ute etter nok et navn på facebook listen sin. Ta det som det kommer, og kos deg med foreskelsen. Tiden viser hva som skjer, men det høres jo ut som litt spenning i hverdagen dette.. Best to you!
atene86 Skrevet 29. mars 2009 #5 Skrevet 29. mars 2009 Han kan jo fint være en gentleman selv om han ikke legger så altfor mye i det enda. Jeg har den erfaringen meg gutter at de kanskje liker å se ting litt ann, og ikke forhaste seg. Men det er klart om du har vært i tankene hans og han sier det til deg så ligger det nok noe mer inni bildet. Ville han virkelig sagt at han tenkte på deg om du bare var en venninne for han? det er ikke lett for meg å si siden jeg ikke vet hvordan denne karen er, men jeg mener gutter sier ikke sånn uten grunn. På en eller annen måte burde du prøve å finne ut om han liker deg som noe mer enn en venn. Kan du ikke be han over til deg på middag og noe godt å drikke, mye kommer frem når man får alkohol i blodet og gutter har en tendens til å spytte ut ting uten at vi jenter maser for mye på det. Lykke til. La meg høre hvordan dette går, er virkelig spent på hvordan dette utvikler seg. Stå på! Klem
Hilde Christina Skrevet 30. mars 2009 #6 Skrevet 30. mars 2009 Synes dette er for vanskelig å svare på, du vil jo aldri kunne klare å beskrive alt ved ham/dere slik at vi på et forum kan gi deg et fasitsvar. Folk er forskjellige og selvom vi tolker tingene du nevner som at han vil noe mer kan det jo være at det er slik han er. Hva med å snakke med ham? Er jo bare han som vet svaret.
**Lillekonvall** Skrevet 30. mars 2009 #7 Skrevet 30. mars 2009 Virker ikke som han legger noe mer i dette nei, da hadde han vært der for lengst, du er nok bare blind i forelskelsen og tolker situasjonen utfra hvordan du håper ting skal være. Han har nok fattet signalene dine, og føler nok at han skylder deg noe, for guds skyld, han er jo sikkert en kjernekar. Men han har sikkert dårlig samvittighet siden han faktisk driver med en annen dame, kanskje har en liten søt kjæreste et sted og han bruker litt tid på deg, er skikkelig hyggelig fordi han er glad i deg som en venn og ønsker at dere skal forbli det, nei jeg tror nok du må bremse kraftig opp og se realitetene. Spør om han har dame du, evt. be ham ta med kjæresten neste gang så du får hilse på henne, noe i den duren, så slipper han å være så beklemt, stakar! Å, Herregud.....!
Gjest <3 Skrevet 30. mars 2009 #8 Skrevet 30. mars 2009 Takk for alle svar.. ja jeg vet det er vanskelig å skulle gi meg råd ut fra dette her..når til og med jeg selv, som står midt oppe i det, ikke vet.. Han er så flott at åh.. og det siste han sa da vi skiltes var "dette må vi gjøre igjen snart".. Hjelpe meg så forelsket jeg er i han..hvem vet hvor dette ender. Sukk. <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå