Gå til innhold

klær til forlovere

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det vanlig at brudeparet betaler klær til forloverene? Vil jo gjerne at de skal matche litt, sånn at det ikke skjærer i øynene når vi ser på bilder fra dagen senere...

Det blir kanskje spesielt siden jeg ikke skal ha hvit kjole. Tenker at mannen skal ta igjen litt farger i slips/skjorte, og at forloveren hans også bør det. Hvordan gjør vi det likssom, sender vi med dem føringer når de skal shoppe for anledningen, kjøper vi når vi er å handler til oss, eller bare krysser vi fingrene og håper at de har det vettet at de velger noe som matcher selv??

Min forlover er glad i farger, og da kan det jo fort kræsje, kanskje best at forloverene matcher hverandre og brudeparet hverandre??

Trenger noen tips, tanker og erfaringer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge de ikke kan gjenbruke noe de har fra før eller kjøpe noe de garantert kan bruke senere, bør brudeparet betale antekkene, ja.

Skrevet

Hvis forloverne får velge fritt antrekk som de kan bruke ved senere anledninger, så kan de betale selv.

Hvis de må matche dere, så bør dere betale. Dere kan jo leie, men det blir gjerne like dyrt.

Gjest hopeful
Skrevet

Skal dere ha noe å si på hva forloverne skal gå med, så bør dere betale kjole/dress for dem iallefall.

Ellers syns jeg det er viktig at de får komme med innspill, slik at de ikke blir pakket på noe som de ikke føler seg komfortabel med. De skal trives på den store dagen de også :)

Skrevet

Vi kommer ikke til å stille krav på den måten at vi peker ut "den skal du ha", nei. Men, samtidig, helt fritt er vel heller ikke helt naturlig, igjen, kanskje spesielt siden jeg skal ha farge. Kommer ikke til å prakke på dem noe nei, det må selvsagt være noe de liker og er komfortable i- innen rimelighetens grenser med tanke på å unngå fullstendig klinsj på bilder. Mulig jeg er litt prikete...

Gjest Gjest_bb_*
Skrevet
Vi kommer ikke til å stille krav på den måten at vi peker ut "den skal du ha", nei. Men, samtidig, helt fritt er vel heller ikke helt naturlig, igjen, kanskje spesielt siden jeg skal ha farge. Kommer ikke til å prakke på dem noe nei, det må selvsagt være noe de liker og er komfortable i- innen rimelighetens grenser med tanke på å unngå fullstendig klinsj på bilder. Mulig jeg er litt prikete...

Da bør dere betale for dem.

Så lenge eneste kravet er "dresscoden" som gjelder for de andre gjestene, så kan de ordne seg selv. Ellers bør dere betale.

Gjest Gjest
Skrevet

Litt føringer synes jeg at brudeparet bør kunne komme med, men skal dere bestemme antrekket helt så bør dere ta regningen.

Det mest vanlige for menn er vel en mørk dress, og det skal vel gjerne mannens forlover også ha? At dere isåfall kommer med ønske om blått/grønt/rødt slips synes jeg ikke burde være noen big deal, og det burde forlover kunne dekke selv. Men, om dere "krever" f.eks. brun dress, eller en orange skjorte så bør dere ta regningen. Det er såpass spesielt, og stor fare for at forloveren aldri ville funnet på å kjøpe selv, og som vil støve ned i skapet i ettertid.

Når det gjelder din forlover - hva tenker du i forhold til farge? Å gi føringer av typen "Lang kjole, gjerne pastell", "Knelang, gjerne en mørk en" osv. synes jeg det er greit at forlover dekker selv. Hun får da likevel et ganske greit utvalg å velge mellom, og de fleste burde finne noe de liker. Å si "Ikke rød" eller lignende burde også være greit.

Men, hvis du absolutt vil at hun skal ha en spesifikk nyanse av grønn f.eks. så synes jeg dere bør ta regningen.

Skrevet

Etter hva jeg har forstått, er det vanlig at brudeparet betaler for antrekket til forloverene dersom brudeparet har krav til hva de skal ha på seg. Vi har ønske om at forlover til brudgom skal ha sjakett m/ tilbehør. leie koster 2200,- Dersom vi ønsker dette, syns jeg vi må betale for det. Kan ikke forlange at han skal betale så mye penger for et antrekk han bare bruker denne dagen for vår del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...