Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. mars 2009 #1 Skrevet 29. mars 2009 Hei Jeg skal være forlover i mitt føste bryllup som gjest og dermed aldri hørt en slik tale en gang, lest opp og ned mange tips. Og det står mange steder at fortell morsomme historier og vitser, er det noen som kan komme med eksempler? Jeg er ikke morsom av natur, men ønsker jo å klare å lage noen morsomme poeng. Og skulle jo gjerne ha hørt/lest noen slike taler, så har du eksempler du kan legge ut setter jeg stor pris på det
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. mars 2009 #2 Skrevet 29. mars 2009 og dere som har skrevet talen som eventyr, hvilke eventyr har dere brukt som utgangspunkt?
Pingting Skrevet 29. mars 2009 #3 Skrevet 29. mars 2009 Jeg har vært i fryktelig få bryllup, så jeg aner ikke hva som er "vanlig". Forloveren til ei venninne av meg som gifta seg i sommer hadde funnet en masse beskrivelser fra 40/50-tallet (gjetter jeg) på hvordan en god hustru skulle være. Det var ganske morsomt Ellers finnes det jo endel gode sitater om det å være kone, å være gift eller kvinnfolk generelt () det går det jo an å søke etter på nett. Sånt som denne siden har endel morsomt. Skulle tro det går an å finne en del gode tips til forlovertaler på nett også!
krillan Skrevet 29. mars 2009 #4 Skrevet 29. mars 2009 Var forlover til søsteren min, skrev en ikke så lang tale rett fra hjerte, etterpå hadde jeg bilde show fra gode stunder vi har hatt sammen, nydelige bilder av henne og bilder av henne og mannen hennes. Mens bildene ble vist spilte de sangen "vår" . Hun og jeg ble veldig rørt og hun fornøyd, smilte fra øre til øre med noen tårer.
Gjest Gjest_kimmi_* Skrevet 1. april 2009 #5 Skrevet 1. april 2009 Hvis ikke du er morsom av natur synes jeg ikke du skal prøve å tvinge det frem, det blir bare kunstig. Man trenger ikke gapskratte av en tale, man kan også smile over koselige ting som blir sagt Skriv en personlig tale til bruden, f.eks noen rare/morsomme/koselige episoder dere har hatt, og si noe om hvorfor du setter pris på henne som venninne og hvor heldig mannen hennes er. Du kan også si noe om din opplevelse av når brudeparet møttes. Forloveren min holdt en veldig upersonlig tale, noe jeg synes var trist.
Gjest MissBella Skrevet 2. april 2009 #6 Skrevet 2. april 2009 Jeg var forlover for noen år siden for ei venninne. Vi har ikke kjent hverandre så lenge men allikevel gode venner. Dette hadde jeg med i talen min: - hvordan vi møttes - morsomme historier om meg og henne - spøkte litt om henne og brudgommen - avsluttet med å ønske dem lykke til i fremtiden Jeg var veldig nervøs når det gjaldt denne talen men det gikk fint. Talen min ble både litt morsom og trist, og det var jeg fornøyd med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå