Varsio Skrevet 29. mars 2009 #1 Skrevet 29. mars 2009 Min kjære fridde for litt over et år siden, og planen var at vi skulle gifte oss denne sommeren. Men pga diverse ting har vi utsatt hele greia til sommeren 2011. Jeg tenker at om vi har datoen og sted klart til slutten av dette året, så har vi mer enn god nok tid til å planlegge resten. Men jeg har aldri gjort dette før, så hva vet vel jeg Er ca 1,5 år grei tid for å planlegge? Hvor lang tid trengte/brukte dere? (jeg må innrømme at jeg småplanlegger litt allerede altså )
Cæmis Skrevet 29. mars 2009 #2 Skrevet 29. mars 2009 Jeg begynte å planlegge da det var 1 år og 8 mnd igjen...dvs fra dagen han fridde Jeg sier kjør på når det er 1,5 år igjen jeg!
Jade Skrevet 29. mars 2009 #3 Skrevet 29. mars 2009 Unnagjør gjerne lokale nå. De beste går først, og gjerne over et år i forveien!
Dr.Grey Skrevet 29. mars 2009 #5 Skrevet 29. mars 2009 Vi begynte planleggingen 10 mnd før,men har ikke planlagt så hardt hele tiden altså, mye er egentlig fort gjort, vi skal ha en liten innspurt nå på slutten Veldig greit å booke lokale,kirke etc i good tid ja!
Leiah Skrevet 30. mars 2009 #6 Skrevet 30. mars 2009 Vi har beregnet 1 år planleggingstid. Mer enn nok tror jeg!
Gjest Gjest_Meg_* Skrevet 30. mars 2009 #7 Skrevet 30. mars 2009 Vi forlova oss i januar og skal gifte oss i juni:) Håper det holder. Foreløig ser det bra ut. Håper ikke det er noe vi har glemt.
Klematis Skrevet 30. mars 2009 #8 Skrevet 30. mars 2009 Vi forlova oss i juni (eller var det juli? :klø og gifta oss i desember. Gikk kjempefint det, selv om det bare var et halvt år, ca!
Solstrålejenta Skrevet 30. mars 2009 #9 Skrevet 30. mars 2009 (endret) Vi begynte også å planlegge ca 1 år og 8 mnd i forkant, rett etter frieriet Men på det stadiet booket vi kun det vi visste vi måtte booke tidlig -dvs kirke, lokale og fotograf... Og så begynte jeg å se meg om etter kjole, pluss inspirasjon til tema og slikt... Den øvrige planlegginga begynte vi vel på for en måneds tid siden, dvs ca 7 måneder før bryllupet som står i august i år... Jeg synes det har vært deilig med god planleggingstid, men det er jo først nå at det virkelig begynner å bli ting å planlegge da. Men lokale og kirke måtte vi booke så tidlig som vi gjorde, hvis ikke hadde vi ikke fått den kirken og det lokalet vi ønsket oss.... Endret 30. mars 2009 av Solstrålejenta
Varsio Skrevet 30. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 30. mars 2009 Takker for svar dere Håper dete året går fort, slik at vi kan begynne planleggingen for fullt
leirbål Skrevet 30. mars 2009 #11 Skrevet 30. mars 2009 Du kan jo begynne med en gang om du vil. Det er det jo ingenting i veien for. Vi fikk det lokalet vi ville ha, men ikke førstevalg på fotograf. Og det er utrolig koselig å sitte og drømme og planlegge. Så hvis du ønsker, begynn nå.
Gjest Gjest_lilly_* Skrevet 30. mars 2009 #12 Skrevet 30. mars 2009 Vi hadde tenkt å gifte oss i August.. Men så ble jeg gravid med termin i midten av Juli... Så vi la de planene på is. Helt til vi på Søndag fant ut at vi ville gifte oss før vi fikk barnet.. Men siden mine foreldre er bortreist i hele Juni, har vi kort tid på oss. Vi ble enige om en dag i Mai. Så fant vi to datoer (Lettere å finne lokale med minst 2 datoer å velge mellom). Mandag (begge hadde fri) skrev vi gjesteliste, fant lokale til 50 personer, var på befaring der, skrev papirer, (man må søke om å vie seg, og det tar minst 2 uker til man får svar) samt oppsøkte de vi ville ha som forlovere og fikk dem til å signere papirer også. I tillegg ringte vi Catering og forhørte oss om de kunne levere mat til vår valgte dato, og når de måtte ha bestillingen. Senere på kvelden skrev vi ned kakeliste med mine foreldre samt fant ut hva slags mat vi og familien kunne lage. Utkast til innbydelse ble også lagd. Foreldrene mine ville ta seg av dette (datanerder begge to) I morgen skal begge foreldrene våre se lokalet vi har valgt. (Mødrene våre må få et inntrykk av hvordan bordene skal være etc.) Så skriver moren min ut innbydelsene og sender disse til de som bor langt unna. Resten leverer vi selv personlig. Før uken er slutt skal vi mer eller mindre ha funnet sanger vi skal synge, fotograf, toast master, hvilke blomster vi vil ha å pynte med (venter med å kjøpe selvsagt), samt farge på duk/lys etc., bestilt bryllupskake, kjøpt bordkort etc. Og da har vi igrunnen kommet et godt stykke på vei! Hadde vi ikke hatt tidspress, hadde vi sløst med tid. Nå er vi super effektive alle sammen!
Coriander Skrevet 1. april 2009 #13 Skrevet 1. april 2009 Vi hadde tenkt å gifte oss i August.. Men så ble jeg gravid med termin i midten av Juli... Så vi la de planene på is. Helt til vi på Søndag fant ut at vi ville gifte oss før vi fikk barnet.. Men siden mine foreldre er bortreist i hele Juni, har vi kort tid på oss. Vi ble enige om en dag i Mai. Så fant vi to datoer (Lettere å finne lokale med minst 2 datoer å velge mellom). Hadde vi ikke hatt tidspress, hadde vi sløst med tid. Nå er vi super effektive alle sammen! Wow! Jeg er imponert! Det er fullt mulig å planlegge et bryllup med liten tid til rådighet, ingen tvil om det. Vi begynte å planlegge da han fridde, så vi har 1,5 år til rådighet. Koser oss med planlegging, men det har blitt maaaange forandringer underveis fordi vi har tid til å ombestemme oss. Nå er det bare 6 måneder igjen og nå som vi har fått et visst tidspress, ser det ut til å være lettere å ta endelig avgjørelser også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå