Gå til innhold

Innhold i bryllupskaken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bestillt 3 etasjers kake, men klarer ikke å bestemme oss for hva de ulike lagene skal fylles med.

Noen forslag?

På forhånd tusen takk!

icon_wink.gif

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Bringebær?

Vanilje?

Jordbær?

Banan?

Skrevet

Rabarbrasyltetøy er utrolig bra som kakefyll. Akkurat passe søtt og akkurat passe friskt.12

Gjest Anonymous
Skrevet

Om dere skal ha en vanlig bryllupskake med marsipan må dere nesten ha bringebær eller jordbær. Bringebær er friskere i smaken, mens jordbær er jo bare godt da. Gjerne blandet med vaniljekrem, og kanskje grovrevet sjokolade?

Skrevet

Nå er jeg helt grønn, det har jeg skjønt.

Jeg har etterhvert fått med meg at man har forskjellig fyll i hvert lag av bryllupskaken. Det jeg synes er litt merkelig er at gjestene får da egntlig ikke samme bryllupskake, om dere forstår hva jeg mener. Når man da i ettertid snakker om den nydelige kaken, så tenker den ene på lag 2 og den andre på lag 3. En skulle da ha laget så stor kake at de gjestene som orker det kan smake på alle lagene. Alle gjestene skal jo ta et stykke av bryllupskaken.

Jeg vet egentlig ikke hva jeg spør om eller mener her, ble bare overasket når jeg oppdaget dette.12

Skrevet

Tror dette er litt valgfritt, og vi kommer nok til å ha samme fyll i alle lagene, nettopp av de årsakene du nevner.

Forresten så lurer jeg på hvorfor det MÅ være jordbær eller bringebær i en kake med marsipanlokk. Mitt forslag med rabarbra ble testa ut på en kake med marsipanlokk ble testa ut nå i påsken, og alle var helt fra seg fordi det var så utrolig godt og ikke som jordbær som vi alle er litt lei av. 12

Gjest Anonymous
Skrevet

Når noen snakker om marsipankake så tenker jeg jordbær og bringebær, man MÅ ikke ha det. Var ikke meningen å tråkke rabarbraen på tærne icon_smile.gif men et svar på spørsmålet. Man må tydeligvis passe på hva man skriver på disse innleggene her. Alle har sine favoritter, sånn er det bare.

Visste forresten ikke at man hadde ulikt fyll til etasjene, tror ikke vi skal ha det.

Skrevet

Vet at dette er litt på siden av saken, men er det noen som har forslag til en annen type bryllupskake enn en marsipan eller kremkake? Jeg har ingenting lyst til å ha en tradisjonell marsipankake...icon_razz.gif12

Skrevet

Ok, missforsto deg! Trodde du mente at det var det eneste mulige! icon_wink.gif

Forresten er det godt med raspa sjokolade eller mandler i selve kakebunnen, altså ikke som fyll.12

Skrevet

ettersom jeg jobber som konditor vil jeg gjerne anbefale aprikos syltetøy.dette er veldig godt.

spør de som lager kaken om du kan få forskjellig fyll i hver kake.vi bruker og gjøre det.

lykke til

Skrevet

eller kirsebær, gjenre de som har ligger i litt "spritlake" eller krem med hjemmelaget krokan. Jeg liker gjerne blanding et lag med krokankrem og ett med bringebær, ja i selve kaka.

Skrevet

Hei

Juli spurte om annen type kake enn marsipankake.

hvis du bor i oslo området vil jeg absolutt anbefale Pascal conditori!!! Helt fantastiske kaker, og ingen marsipan i sikte. kunst for øyet og fantastisk godt!!!

Krever litt planlegging, siden de må fraktes kaldt, men absolutt verdt det.

her er link med bilde:

http://www.dittbryllup.no/Leverandorguiden...%20&P=0152+OSLO

klem1212[ Dette Innlegg er endret av: tingeling den 2002-04-21 01:21 ]

Skrevet

Vi hadde aprikos i marsipankaken. Det var kjempegodt! Dvs vi hadde to kaker og den ene hadde bringebær og den andre aprikos. Vi bestilte fra Tove Haga på Trugstad gård, de har en litt annerledes kake. http://www.trugstad.no/

Et annet forslag som kom inn her i fjor, og som vi vurderte sterkt, var å ha tre ulike kaker i hver etasje. En ostekake, en sjokoladekake og en marsipankake for eksempel. Om ikke alle har smakt det samme - hva så? Hvorfor er det et problem?

12

Gjest Anonymous
Skrevet

Skal ha fem etasjer på kaken og samme fyll i hver eneste en..

Dette fordi alle skal få den samme kaken.

Har valgt bringebær, dette fordi det er vår favoritt..

Det er også godt med multer og støtter aprikosen..

icon_smile.gif

Gleder meg...

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvor mange personer er 5 etasjer til?

Skrevet

Min absolutte favoritt for fyll i marsipankaker er krem med hakkede valnötter. Blir ikke så himla sött, siden marsipanen allerede er veldig söt. Synes det blir litt mye dersom både lokket og fyllet skal väre veldig sött.

Angelina

Gjest Anonymous
Skrevet

Men med valnøttene så må man igjen tenke på at kanskje noen er allergisk?Aprokos høres veldig godt ut,og rabarbra...JAM JAM icon_smile.gif

Skrevet

I vår bryllupskake skal det være:

1 etg: Jordbær og banan

2 etg: Aprikos og nøtter

3 etg: Bringebær og et eller annet som bakeren skulle finne.

Det var slik vi ønsket det, men det finnes vel ingen regel på hva man skal ha i en marsipan kake, det har ikke jeg lært noen gang ihvertfall og jeg har gått på kokke skole. Her er det kun fantasien som sier stopp ikke noe annet, og smaken selvfølgelig

12

Skrevet

Hallo!

Jeg er en liten kakemoms, men marsipan og krem er noe hverken min kjære eller jeg liker noe særlig. Derfor skal vi ha sjokoladekake som bryllupskake! icon_wink.gif

Den blir nok i tre etasjer, med en slags vaniljekrem til fyll (tror jeg) Det er min tante som skal lage den. Hun er utdannet kok, og er en utrolig flink "hobby- konditor"!! Så den blir helt sikkert vellykket:-)

Klem fra Denise

Skrevet

Et godt tips er å bruke raspede mandler i stede for nøtter, for mandler er det veldig få som er allergiske mot. I en forsamling på mere enn 30 mennesker er det garantert noen som er allergiske mot nøtter, og siden det er selve bryllupskaken så ønsker en jo at alle skal kunne smake på den.

Når det gjelder sjokoladekake så er det en av mine virkelige store favoritter, og jeg skjønner godt at dere velger den som bryllupskake dersom dere ikke liker marsipankake. Men jeg må innrømme at jeg blir skuffet hver gang jeg har forsynt meg med en deilig sjokoladekake, for så å oppdage at det ikke er sjokoladekrem som fyll i den. Men det er nå bare meg da, er ikke sikkert at det er alle som tenker sånn..12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...