Gå til innhold

Inntak....

SkyHead

Anbefalte innlegg

Går medier og kommunikasjon og kom inn til høsten igjen, men en av mine gode venninner gjorde ikke det. :cry: Har en mistanke om at en som har hatt masse fråvær (og da mener jeg mye, sånn ikke møte opp mer enn 2 timer på 2 uker) er den som har tatt plassen hennes. Hun kom inn på spesielt grunnlag. Jeg synes folk burde komme inn på spesielt grunnlag viss de gjorde en innsats og møtte opp... iallefall når det gjelder medier og kommunikasjon, fordi vi har 90%+ prosjekt og da må du kunne gi andre oppgaver, men siden vi aldri er sikker på om hun kommer i morgen eller ikke så kan det til tider bli mer stressende enn når du jobber sammen med folk som du vet kommer...

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

Siden jeg er i den aktuelle klassen og det er min venninne også så blir jo dette temmelig subjektivt da..

Men jeg har bodd sammen med fraværstrollet i et år, og hun var ikke så mye syk som hun fikk skolen til å tro. Den offisielle grunnen til at hun var hjemme fra skolen hele tiden var at hun hadde migrene, noe som kanskje kunne stemme, men hun kunne ikke være syk hele tiden. Mens jeg var på skolen satt hun hjemme å så på film. En dag jeg kom hjem var hun på vei ned til videobutikken for å levere en stooor bunke med filmer. Og når man har migrene så gidder man ikke se film. Da vil man ha det mørkt, og stille.. Som et heldig medlem av en migreneplaget familie vet jeg sånn.

Min "kjære" sambo hadde også en tendens til å være nede i sentrum og sitte på kafe hele dagene. Jeg møtte henne mang en gang der etter skoletid, og hun ikke hadde vært på skolen den dagen. Og da jeg spurte hvorfor hun ikke var på skolen så trakk hun bare på skuldrene.. Argh..

At læreren vår elsket henne gjorde jo ikke saken bedre.. Han forsvarte henne i alt, og jeg fikk gjennomgå fordi jeg bodde sammen med.. Jeg måtte levere beskjeder og en gang spurte hun meg om hun brukte stoff.. Han ringte også til henne flere ganger og hun tok jo selvfølgelig ikke telefonen.. Jeg var slem og så på arkene hennes og hun hadde 75 % fravær i rundt påsketidene.. Og enda mer ble det.. Jeg skjønner ikke at lærerene synes det er forsvarlig å gi henne ståkarakterer i alle fag. Det er jo ikke lov. Vi andre slet med å holde oss innenfor 15%-regelen, og gjorde vi ikke det fikk vi ikke grunnlag for karakter.. Men hun med 75% fravær fikk! Helt sykt..

Noen som vet hvor det går an å klage på sånn forresten?

Finnes det noen rettferdighet i verden så burde min venninne kommet inn istedet for fraværstrollet..

I dag er Aylana sint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

jeg kjenner selv til situasjonen..gikk i klasse med en som ikke brydde seg noe om skolen, og som skulket prøver, særemner, prosjekt osv...

hun fikk karakter....mens andre normale som var på skolen ikke...

(det er ikke det at de fortente å stå...men det gjorde ikke hun heller!!)

jeg hadde selv planlagt å klage til rektor, men droppet det siden han er partisk...(akkurat å klage til rektor tror jeg ikke vil funke, siden de alltid skal snakke seg ut av situasjoner...)

rektoren jeg hadde er den dårligste rektoren jeg har vært bort i!!! han jobbet virkelig imot elevene...!!

jeg tror jeg ville kontaktet de som driver med elev-rettigheter osv. eventuellt det skolekontoret i molde...? (det som styrer opptak i møre og romsdal....) kanskje de kan hjelpe?...prøv å søk på nettet etter elev-rettigheter

mvh Clea

p.s. er selv fra møre og romsdal.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...