Gjest Gjest_mej_* Skrevet 29. mars 2009 #1 Skrevet 29. mars 2009 Jeg sitter her og er meget overrasket fordi det kom frem at typen min har hatt sex med mange horer.. Også ubeskyttet!! Jeg ble så målløs at jeg begynte å gråte.. Ja jeg vet det er fortid, men kan ikke forstå at han ville gjøre noe sånt. Han ser rimelig bra ut, og har aldri hatt problem med å få damer. Han plumpet ut med dette et år etter vi ble sammen og vi har nå et barn sammen. Jeg har testet meg for kjønnsykdommer og har ingen. Ikke han heller.. Nå skal han på påskeferie alene. Håper han ikke kommer til å kjøpe sex eller være utro.. Jeg stoler på ham, men ble bare så paff... Noen som har erfaringer med dette? Jeg trenger litt "trøst" eller ris og ros...
mann23 Skrevet 29. mars 2009 #2 Skrevet 29. mars 2009 Må vel ha vært i utlandet dette da? Er han en thailand farer bør han ta en hiv test om han ikke allerede har gjort det
Bambimor Skrevet 29. mars 2009 #3 Skrevet 29. mars 2009 Forstår godt at du er frustrert!! Du skriver at han skal på ferie, og at du håper at han ikke kommer til å kjøpe sex eller være utro. Hadde jeg hatt disse tankene om mannen min hadde jeg nok gått. Det er fortid, det er likeså du som må godta at han har hatt en slik fortid. Plager dette deg veldig i hverdagen? Og hvordan blir deres forhold påvirket av dette? For at dere skal kunne fortsette den fremtiden dere hadde planlagt før han plumpet ut med dette, så må du faktisk godta at han har kjøpt seg og horer. Ellers så er ikke dette forholdet liv laget. Hvordan ser han på sin fortid? Er det noe han skammer seg over, eller syns han det er helt greit? Må bare til slutt si at jeg forstår deg veldig godt, hadde ikke fortsatt med min mann om han hadde gjort dette.
firewater Skrevet 29. mars 2009 #4 Skrevet 29. mars 2009 Tåpelig ting å henge seg opp i. Personlig hadde jeg ikke sagt det til damen min, rett og slett fordi jeg ser her av innleggene at dette er noe dere tar tyngre enn man gjerne burde, men å henge seg opp i noe sånt er tåpelig. Det er ingenting umoralsk med å kjøpe sex, det er ikke mer sannsynlig at han er utro fordi han har ligget med hore i fortiden og det er kun du som taper på å overreagere.
Gjest Purple Haze Skrevet 29. mars 2009 #5 Skrevet 29. mars 2009 Jeg hadde ikke reagert spesielt positivt på en sånn nyhet. Tenker at det sier mye om hans verdier og syn på kvinner, og jeg ville ikke hatt en kjæreste som hadde kjøpt seg horer. Så kan alle mannfolka her si akkurat hva de vil, men for meg er dette noe jeg ikke hadde klart å leve med.
firewater Skrevet 29. mars 2009 #6 Skrevet 29. mars 2009 Jeg synes det er helt greit at menn kjøper sex med andre menn også, så jeg forstår ikke hva dette har med kvinnesyn å gjøre. Jeg ser ikke på kvinner som sexobjekter til vanlig, men jeg kan innrømme at jeg har sett på enkelte kvinner og enkelte menn som sexobjekter.
Ritz Skrevet 29. mars 2009 #7 Skrevet 29. mars 2009 Jeg skjønte ikke helt dette.....dere har et barn sammen, og du fikk vite om sexkjøpene hans et år etter at dere ble sammen. Fikk dere barn veldig raskt etter at dere traff hverandre, eller har du visst dette siden før dere fikk barn sammen ? I tilfelle, så er det jo rart om du godtok det helt uten videre og fikk barn med mannen helt til nå hvor han skal på ferie hvor du begynner å gruble over saken lenge etterpå ?
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #8 Skrevet 29. mars 2009 Må bare til slutt si at jeg forstår deg veldig godt, hadde ikke fortsatt med min mann om han hadde gjort dette. Det er så lett i sitte der å si det, når man ikke er i den situasjonen. Om du hadde fått vite at dette skjedde FØR din tid, og du etterpå har vært i et forhold med han og fått et barn, og sannsynligvis elsker han (og han deg) så er det nok veldig, veldig vanskelig å bare bryte...Det er tross alt fortis, og har ingenting med deg å gjøre. Kjipt, ja. Skikkelig guffent, ville jeg også synes, men jeg kunne nok ikke forlatt han nå i ettertid hvis alt ellers var bra..
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #9 Skrevet 29. mars 2009 Å kjøpe hore er faktisk mye mere renslig og hyggelig enn å humpe på en ons dame du plukker med deg hjem fra byen som en annen kebab.
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #10 Skrevet 29. mars 2009 Det har med menneskesyn å gjøre..og ikke ville jeg delt mitt liv med en så kynisk person som anser det som helt i orden å bruke andre mennesker på ett slikt nivå. Og du som i tillegg velger å ikke fortelle det til dama di...vel sier jo en del om deg det..siden du lever en løgn så er du egentlig alene..uansett hvem du er sammens med..og slik er det med kyniske mennesker..de er gjerne uærlige individer som ikke evner til å ha ekte intimitet med andre mennesker.
lenema Skrevet 29. mars 2009 #11 Skrevet 29. mars 2009 Var det bare vanlig sex? Det kan jo være at han har hatt diverse fantasier som er lettere og få oppfylt av horer?
firewater Skrevet 29. mars 2009 #12 Skrevet 29. mars 2009 Det har med menneskesyn å gjøre..og ikke ville jeg delt mitt liv med en så kynisk person som anser det som helt i orden å bruke andre mennesker på ett slikt nivå. Og du som i tillegg velger å ikke fortelle det til dama di...vel sier jo en del om deg det..siden du lever en løgn så er du egentlig alene..uansett hvem du er sammens med..og slik er det med kyniske mennesker..de er gjerne uærlige individer som ikke evner til å ha ekte intimitet med andre mennesker. Menneskesyn kan jeg gå med på, så lenge man ikke gjør det til en kvinnesyn-sak. Personlig har jeg ingenting imot å bruke andre mennesker, man gjør det jo hele tiden. Jeg ser ikke på et horekjøp som noe verre enn en ONS med en person man ikke kjenner - man bruker hverandre og begge får det de vil. Hvis dette er fælt i dine øyne så er det greit, men jeg har rett og slett ikke ork til å bekymre meg om noe så lite. Jeg vil ikke akkurat påstå at jeg "lever en løgn". Det finnes svært mange ting om meg som jeg ikke sier til kjæresten med mindre hun spør, blant annet at jeg har ligget med en mann, at horekjøp ikke bekymrer meg, at jeg har hatt sex med en jente som var en del år yngre enn meg (og sannsynligvis på grensen til det mange her inne ville kalt pedofili (selv om det teknisk sett heter hebefili)), osv. Hvis hun vil vite dette så kan hun få vite det, men jeg har ingenting imot å ha hemmeligheter jeg ikke forteller henne. Dette er en del av privatlivet mitt og ikke noe jeg anser som å leve en løgn. Men å påstå at jeg ikke kan ha ekte intimitet med andre mennesker vitner egentlig om mangel på forståelse fra din side. Du antar ting om folk du ikke kjenner basert på enkeltutsagn på internett og er sannsynligvis ganske fornøyd med at du har klart å "forstå folk". Sannheten er at du lever i en svart/hvitt-verden uten spesiell forståelse for hvordan andre folk er eller hvordan de tenker. Det er sikkert koselig, men du tar veldig feil.
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #13 Skrevet 29. mars 2009 Det er forskjell på å kjøpe sex av ei som har valgt det helt selv, enn å kjøpe sex av ei som har blitt tvungen, blir styrt av en hallik eller/og er offer for menneskehandling. For de som ikke viste det.
waco Skrevet 29. mars 2009 #14 Skrevet 29. mars 2009 Som nevnt tidligere, - bare det at kvinnen ser på hora som offeret når hun får betalt for sexen, men samtidig ser på mannen som overgriper når han må betale for sex!!!?? Altså at hun tjener og han taper opplever kvinner som diskriminerene og et makabert menneskesyn... Dette viser jo egentlig bare at kvinner er mer glad i penger enn sex, og menn velger sex fremfor penger. hvem lurer hvem kan man spørre seg da!?
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2009 #15 Skrevet 30. mars 2009 Det er forskjell på å kjøpe sex av ei som har valgt det helt selv, enn å kjøpe sex av ei som har blitt tvungen, blir styrt av en hallik eller/og er offer for menneskehandling. For de som ikke viste det. det er vel langt ifra alle horer som blir tvunget. Såvidt jeg vet, velger de fleste det selv, her i landet iallefall. Jeg ser ikke på det som utnytting av kvinner. I andre land er kanskje alternativet for en kvinne fattigdom og død. Men jeg ville ikke ønsket at min mann hadde en fortid med horekjøp nei. Ei heller ville jeg ønsket at han hadde en fortid med (mange) ONS...hvis det var opp til meg å ønske... Som noen sa, det er jo akkurat som å plukke med seg en kebab på vei hjem fra by'n. Gudene vet hvor renslig det kan være...
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2009 #16 Skrevet 30. mars 2009 Ser at noen svarer med at det ikke er noe spesiellt å ha sex med en hore, at det bare er som en vanlig jobb, at man utnytter jo mennesker overalt. Det er dette menneske(kvinne)synet jeg ikke liker. Og jeg ville ikke vært sammen med en som har kjøpt sex av horer, og heller ikke skjønner hvorfor jeg reagere på dette. Det blir brått vanskeligere når man har vært sammen en stund, spesiellt med barn i bildet. Må bare finne ut om du klarer å leve med ham.
LitaPia Skrevet 30. mars 2009 #17 Skrevet 30. mars 2009 Jeg fikk vite at sambo hadde kjøpt hore på en guttetur like før vi møttes. Jeg syntes det va vondt å takle, selvom det var et engangstilfelle og det var før han traff meg. Men jeg er IKKE redd for at han kommer til å kjøpe horer mens han er sammen med meg Og tror ikke typen din heller kommer til å gjøre det, tror at for de aller fleste er dette noe som de gjør når de er singel. Mulig jeg er naiv nå, men det gjør ikke vondt å være naiv iallefall
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2009 #18 Skrevet 30. mars 2009 Menneskesyn kan jeg gå med på, så lenge man ikke gjør det til en kvinnesyn-sak. Personlig har jeg ingenting imot å bruke andre mennesker, man gjør det jo hele tiden. Jeg ser ikke på et horekjøp som noe verre enn en ONS med en person man ikke kjenner - man bruker hverandre og begge får det de vil. Hvis dette er fælt i dine øyne så er det greit, men jeg har rett og slett ikke ork til å bekymre meg om noe så lite. Jeg vil ikke akkurat påstå at jeg "lever en løgn". Det finnes svært mange ting om meg som jeg ikke sier til kjæresten med mindre hun spør, blant annet at jeg har ligget med en mann, at horekjøp ikke bekymrer meg, at jeg har hatt sex med en jente som var en del år yngre enn meg (og sannsynligvis på grensen til det mange her inne ville kalt pedofili (selv om det teknisk sett heter hebefili)), osv. Hvis hun vil vite dette så kan hun få vite det, men jeg har ingenting imot å ha hemmeligheter jeg ikke forteller henne. Dette er en del av privatlivet mitt og ikke noe jeg anser som å leve en løgn. Men å påstå at jeg ikke kan ha ekte intimitet med andre mennesker vitner egentlig om mangel på forståelse fra din side. Du antar ting om folk du ikke kjenner basert på enkeltutsagn på internett og er sannsynligvis ganske fornøyd med at du har klart å "forstå folk". Sannheten er at du lever i en svart/hvitt-verden uten spesiell forståelse for hvordan andre folk er eller hvordan de tenker. Det er sikkert koselig, men du tar veldig feil. Sannheten er at du ikke har rett til å fortelle mennesker at de lever i en verden som er svart hvitt, sannheten er at du hever deg selv over andre, har ingen forståelse for at folk synes det er ekkelt og pule hvem som helst, hvor som helst og når som helst uten følelser bare for å få tilfredstillt egne behov. Jeg synes holdningene dine og mye av det du skriver suger.
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2009 #19 Skrevet 30. mars 2009 Hadde ALDRI vært sammen med en mann som hadde kjøpt sex, får ikke respekt og det er ingen mann med intigritet og moral som hadde gjort noe slikt.
Gjest Sosial taper Skrevet 30. mars 2009 #20 Skrevet 30. mars 2009 Hadde ALDRI vært sammen med en mann som hadde kjøpt sex, får ikke respekt og det er ingen mann med intigritet og moral som hadde gjort noe slikt. Jeg lurer på hvordan du kan koble integritet og moral med hvorvidt en mann har kjøpt sex? En ting er at å kjøpe sex av kvinner man burde skjønt at sannsynligvis er traficking-ofre er umoralsk. Hvorfor er det umoralsk å kjøpe sex av en kvinne som selv har valgt å prostituere seg? Jeg vet at store deler av kvinnebevegelsen kategorisk benekter at kvinner virkelig kan velge å prostituere seg, kvinnebevegelsen ser på alle prostituerte som ofre. Jeg hadde den holdningen for noen år siden, men jeg har lest en del bøker og avisartikler med et åpent sinn. Særlig fikk jeg mine fordommer korrigert av hun svenske prostituerte som skriver under et pseudonym som jeg ikke klarer å komme på nå. Prosenteret ga ut en bok i fjor der blant annet hun svenske skrev om hvorfor hun hadde valgt det og hvordan hverdagen artet seg. Hun hadde valgt det fordi hun så det som en måte å tjene penger. Hun skrev ikke "lettjente penger". De aller fleste kundene var høflige og veloppdragne, ikke kvinnehatende dyr, slik kvinnebevegelsen hevder. På en konferanse i København hadde hun og et par andre prostiuerte vært tilstede sammen med mange fagfolk. Da en av fagfolkene sto på podiet og fortalte om hvor fæle horekundene var protesterte disse tre. Da ble de hysjet på, de som var prostituerte skulle ikke komme og motsi fagfolkene. De var jo ofre som ikke visste sitt eget beste. Ellers så vil jeg si deg, som jeg skrev i mitt eget innlegg, at de fleste horekunder er gifte menn og samboende menn. Vi sosiale tapere holder oss stort sett for oss selv. Til opplysning har jeg aldri kjøpt sex.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå