Gå til innhold

Tror jeg trenger avlastning/barnepass

Trebarnsmor

Anbefalte innlegg

Jeg er så trett for tiden IGJEN og har begynt å synes fryktelig synd på ungene.

Jeg klarer jo ikke engang å ha huset ryddig.Vasking MÅ jeg men å rydde det er ikke noe jeg prioriterer for tiden.

Hva skal jeg gjøre med ungene?

Ikke klarer jeg å ta dem ut og så vidt klarer jeg å stå opp om morgenen.Faktisk så har jeg sovet lenge disse dagene og eldste har laget frokost til yngste.Føler meg totalt mislykket som god mor.

Jeg har tenkt i dag om jeg skulle fått noen til å ta dem litt på dagtid.Ingen ferie dette året.Men hvem i huleste skal ta dem på turer osv?Skal jeg legge inn en annonse i avisen ang dagmamma som har selv barn?Noen forslag?

Stakkars jentene mine.Tror ikke denne sommeren blir i det hele tatt noe spennende for dem og jeg blir helt kvalm at tanken.Skal prøve å sette i gang med rydding i dag igjen men har hatt så vond hofte og hele kroppen er så sliten.Barnevakten min kan jeg foressten ikke bruke for hun er den lateste personen jeg kjenner,hun orker ingenting.Og det å be henne å komme om morgenen er helt umulig.Om dagen så orker hun bare å passe ungene inne,og hva er da vitsen?Går hun ut med dem så er de tilbake etter noen minutter.En ting jeg er glad for og det er det at jeg har to unger,som underholder hverandre og har selskap i hverandre.En annen ting er at min eldste er såå flink.

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det bare i sommer du trenger hjelp?

Det er sikkert en eller annen student som trenger penger/sommerjobb og som synes at dette er en fin mulighet.

Sett inn en annonse i avisa eller på nettet du.

Kanskje en lapp på butikken/senteret hjelper litt også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er bare i sommer.Jeg er høygravid og skal ha i midten av August.Det er det som er grunnen til min dårlige energi og alt det.

Men jeg vil ha en som er villig til å ta dem ut uansett vær osv.

Synes at mange studenter virker veldig giddaløse,men jeg kan jo prøve da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Føler virkelig med deg her ja. Jeg har termin litt etter deg 24 august og jeg føler meg helt utpumpa.

Jeg har heldigvis barna i barnehage da, men de går jo ut i ferie, en i dag og en neste uke.

Men som Lea skriver kan det være skoleungdom som kanskje har lyst til å tjene noen kroner ekstra på eks. barnepass.

Du kan jo også sette inn en annonse i avisen ang. barnepass.

Hva med far? Kan han evt, ta de med på noen turer.

Min mann skal ta med seg eldstemann på 1 ukes tur sørover til sin bror, mens minstejenta skal være hjemme hos meg. Hun er såpass liten at jeg rekner med at det skal gå bra.

Håper det ordner seg for deg, og lykke til fram mot fødselen.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Merete (heter det samme som deg foressten :) )

Samboeren min skal jobbe i hele sommer og tar ikke fri før bebisen kommer.Skikkelig dumt,men sånn er det bare.Så han kan ikke gjøre så mye her.Må nok finne dette ut selv og gjøre det beste ut av det.Skal kanskje henge opp en lapp i butikken og se om noen studenter har ferie og vil passe dem litt.

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo ringe på helsestasjonen å høre om de kan sende

en omsorgsarbeider hjem til deg noen dager i uken ?

Det fikk jeg da jeg hadde behov for det.

(hadde bekkenløsning itillegg)

Hun gjorde husarbeid og tok med seg jenta i Åpen barnehage..

Kjempe fin ordning..

Du må ihvertfall ikke slite deg ut !!

Ellers finnes det avlastningsfamilier, men det vet de også

om på helsestasjonen..

Lykke til :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå du er så gravid, så må du da vel slappe av litt? Roe ned på vaskinga, få mer hjelp av far, stram opp barnevakten din (idag skal du ta med ungene i parken i 4 timer, dere kan ha piknik og ta med leker) og spis godt og sov litt innimellom når du føler for det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 3 barnsmor

Selv er jeg alene med 2 barn ( 5 og 9 år) og vet hva det er å være sliten, er riktignok ikke gravid,men i full jobb, leilighet osv, men synes jeg klarer meg bra. Du har jo en mann i huset, selv om han er på jobb så er han vel ikke fritatt for alt annet? Hva med å be han ta litt av husarbeidet? El har dere råd så skaff en hushjelp for en kortere periode. Prøv å nyt sammen med barna, barna setter pris på litt oppmerksomhet, man trenger ikke gjøre mye for å oppmuntre/fryde de. Ta med en godstol og badebasseng, fyll litt vann og sett deg i stolen og slapp av. Lag enkel/kjøp litt ferdig smurte baguetter, lette og gode middagsretter som krever oppvarming. Ved dårlig vær så er det ingen krise om barna ser litt ekstra på tv for en kortere periode. Hva med mor og far/svigermor/far? Kan ikke de trå til litt?

Det er slitsomt, men ved å ta tak i små ting kommer man langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så trett for tiden IGJEN og har begynt å synes fryktelig synd på ungene.

Jeg klarer jo ikke engang å ha huset ryddig.Vasking MÅ jeg men å rydde det er ikke noe jeg prioriterer for tiden.

Hva skal jeg gjøre med ungene?

Ikke klarer jeg å ta dem ut og så vidt klarer jeg å stå opp om morgenen.Faktisk så har jeg sovet lenge disse dagene og eldste har laget frokost til yngste.Føler meg totalt mislykket som god mor.  

Jeg har tenkt i dag om jeg skulle fått noen til å ta dem litt på dagtid.Ingen ferie dette året.Men hvem i huleste skal ta dem på turer osv?Skal jeg legge inn en annonse i avisen ang dagmamma som har selv barn?Noen forslag?

Stakkars jentene mine.Tror ikke denne sommeren blir i det hele tatt noe spennende for dem og jeg blir helt kvalm at tanken.Skal prøve å sette i gang med rydding i dag igjen men har hatt så vond hofte og hele kroppen er så sliten.Barnevakten min kan jeg foressten ikke bruke for hun er den lateste personen jeg kjenner,hun orker ingenting.Og det å be henne å komme om morgenen er helt umulig.Om dagen så orker hun bare å passe ungene inne,og hva er da vitsen?Går hun ut med dem så er de tilbake etter noen minutter.En ting jeg er glad for og det er det at jeg har to unger,som underholder hverandre og har selskap i hverandre.En annen ting er at min eldste er såå flink.

Takker for svar

En god mor er en mor som oppdager og innser sine begrensinger og tar affære, slik som du gjør.

En god mor er ydmyk og er ikke redd for å søke om hjelp, slik som du gjør.

En god mor er en mor som bryr seg om barna sine og gjør det som er best for dem, slik som du ønsker.

Ja, vi lever alle sammen i en tøff og travel hverdag. Jeg forstår dine følelser veldig godt!

Ja, du er en god mor – og du bør være veldig stolt av deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...