Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #1 Skrevet 29. mars 2009 av praktiske grunner giftet vi oss i hemmlighet for 2 år siden, er kunn forlovere som vet vi er gift i dag, hadde tenkt å ha et offisielt bryllup ved å ha en kirkeligvelsignelse av bryllupet og påfølgende bryllups fest, men mannen har kommet frem til at ha ikke skal ha noe mer med kirken å gjøre, er det noen som vet om man kan få fornya løftene gjennom hef eller noe lignende?
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #3 Skrevet 29. mars 2009 Hvorfor MÅ dere gifte dere på nytt igjen da... Gaver?
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #4 Skrevet 29. mars 2009 vil jo ha en familie og vennefest da, er jo dette som blir bryllupet vårt, hadde det ikke vært av praktiske årsaker hadde vi venta til nå med å gifte oss.. synes det er lite koslig av deg å svare på denne måten, vi ønker å ha en orntelig sermoni, vi var på tinghuset, og er jo litt mer hygglig å være på en bryllupsfest med sermoni enn uten.. mvh ts
ToveM Skrevet 29. mars 2009 #5 Skrevet 29. mars 2009 Dere kan vel ha en venne/familiefest uten å gifte dere på nytt. Så vidt jeg vet er en like mye gift om det skjer på tinghuset eller i kirken? (er selv "bare" gift på tinghuset, og må jo si at jeg føler meg gift likevel.)
Gjest Purple Haze Skrevet 29. mars 2009 #6 Skrevet 29. mars 2009 vil jo ha en familie og vennefest da, er jo dette som blir bryllupet vårt, hadde det ikke vært av praktiske årsaker hadde vi venta til nå med å gifte oss.. synes det er lite koslig av deg å svare på denne måten, vi ønker å ha en orntelig sermoni, vi var på tinghuset, og er jo litt mer hygglig å være på en bryllupsfest med sermoni enn uten.. mvh ts Min niese giftet seg i USA, men holdt bryllupsfest i Norge et år etterpå. Alle gjestene syns det var en kjempefin måte å løse det på. Må si at jeg skjønner ikke helt hvorfor dere vil gifte dere en gang til, bare for å kunne ha fest. Det kan dere jo ha likevel.
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #7 Skrevet 29. mars 2009 ingen vet at vi er gift enda, bortsett fra forlovere, hold dere til saken plz, skjønner mange synes det er teit,men vi vil ha bryllup venligst respekter det! og for dere som lurer så gidder vi ikke gavstyret så de som ønsker å gi no til oss kan gi penger til det humanitære formålet vi støtter.. mvh ts
Sol79 Skrevet 29. mars 2009 #8 Skrevet 29. mars 2009 Tror du må definere hva du mener med bryllup. Bryllupsfest kan du fint ha uten å gifte dere på nytt, men jeg lurer på om du mener selve seremonien?
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #9 Skrevet 29. mars 2009 sermonien jeg er ute etter ja, noen som vet om hef kan leies til å holde bryllups sermoni med fornying av løfter når man alt er gift eller noen andre.. ikke kristent..
Gjest ¤bella¤ Skrevet 29. mars 2009 #10 Skrevet 29. mars 2009 Kan dere ikke bare be alle inn til en skikkelig fest, og anonsere på festen at dere har giftet dere?
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #11 Skrevet 29. mars 2009 nok en gang, er sermoni jeg spørr om, og det er det jeg vil bli svart på!
Sol79 Skrevet 29. mars 2009 #12 Skrevet 29. mars 2009 Via HEF kan man vel få gjort det akkurat hvor man vil - tror jeg.
Noli Skrevet 29. mars 2009 #13 Skrevet 29. mars 2009 sermonien jeg er ute etter ja, noen som vet om hef kan leies til å holde bryllups sermoni med fornying av løfter når man alt er gift eller noen andre.. ikke kristent.. Sannsynligvis ikke, men siden du ikke trenger noe juridiske greier, kan du jo bare få hvem som helst til å gjøre det....
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 29. mars 2009 #14 Skrevet 29. mars 2009 Er poenget her at ingen skal vite at dere allerede er gift, men alle skal "tro" at dette er den ordentlige vigselen? Hvis ikke, hva med å gjøre følgende: Få en som dere kjenner som kan skrive og holde en tale til å avholde seremonien for dere og så kan dere jo lage litt stas rundt å gå til "alters", løfter, osv.
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #15 Skrevet 29. mars 2009 takk blondie, nei ingen vet vi er gift og vil gjerne at de skal tro at dette er det egentlige bryllupet da vi giftet oss den gang av praktiske årsaker som vi enda ikke vil fortelle fam og venner om.. nå har vi råd til bryllup og vil ha hele pakka
Noli Skrevet 29. mars 2009 #16 Skrevet 29. mars 2009 Det blir nok veldig vanskelig å få til, selv om dere hadde gjort det i kirken, er liturgien ved en velsignelse annerledes enn liturgien ved ekteskapsinngåelse. Eneste måten å få til dette på er å skille dere.
Gjest hopeful Skrevet 29. mars 2009 #17 Skrevet 29. mars 2009 Det er jo enkelte som fornyer løftene sine etter så og så mange år, så skulle tro det gikk i deres tilfelle og? Ville bare tatt en tlf til HEF og spurt dem. Da får du klare svar. Enkelt og greit
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #18 Skrevet 29. mars 2009 Broren min og kona var allerede gift (tinghuset) da de hadde humanetisk vielse ca 1 år senere, så det skulle vel være mulig for dere også! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå