Aloere Skrevet 29. mars 2009 #1 Del Skrevet 29. mars 2009 Haugesund eller Stavanger? Hvor ville du helst bodd i ett år? Og hvorfor? Klarer ikke bli enig med meg selv. Stavanger er flott, men Haugesund er nærmene byen min Bergen. Tar gjerne imot tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Methuselah Skrevet 29. mars 2009 #2 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Tja når bor jeg i Stavanger. Så da sier jeg Haugesund hva min grunn er. Vel grunnen blir vel rett og slett bare for forandringens skuld Endret 29. mars 2009 av Methuselah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 29. mars 2009 #3 Del Skrevet 29. mars 2009 Stavanger. Haugsund er for meg bare et lite hull mellom Bergen og Stavanger, ville aldri ha bodd der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 29. mars 2009 #4 Del Skrevet 29. mars 2009 For min egen del, Haugesund. Men det er kun for at kjæresten min bor der, så da fikk jeg være i nærheten av han. Har aldri vært i Stavanger, men tror det er en mer spennende by enn Haugesund... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #5 Del Skrevet 29. mars 2009 Definitivt Stavanger. Det skjer mye mer der. Større by, mer arrangementer, mer kultur, flere valgmuligheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #6 Del Skrevet 29. mars 2009 Haugesund Stavanger er en dritt by. Som burde gjevnes med jorda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest me Skrevet 29. mars 2009 #7 Del Skrevet 29. mars 2009 Jeg er ifra Haugesund, så jeg ville ha valgt Stavanger.Selv om det ikke er favoritt byen Skjer nok mer i Stavanger enn det gjør i Haugesund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 29. mars 2009 #8 Del Skrevet 29. mars 2009 Haugesund. Kan egentlig ikke helt forklare det, men Stavanger gir meg ikke det samme... liker meg rett og slett ikke her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingrid-84 Skrevet 29. mars 2009 #9 Del Skrevet 29. mars 2009 Stavanger. Haugsund er for meg bare et lite hull mellom Bergen og Stavanger, ville aldri ha bodd der. Jeg er fra et "lite hull" mellom Bergen og Stavanger, og det er det vakreste sted på jord Men jeg ville valgt Stavanger tror jeg. Rett og slett fordi det er en større by enn Haugesund. Jeg har bodd i Haugesund et år, og det var dritkjedelig. Rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest singel lesbe Skrevet 29. mars 2009 #10 Del Skrevet 29. mars 2009 Du har åpenbart ikke vært så mye i Haugesund siden du vurderer det. Tuller. Nei, jeg ville valgt Stavanger. Skjer mer. Haugesund er nok ferdig utforsket på tre dager, Stavanger tar tross alt en uke. ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Methuselah Skrevet 29. mars 2009 #11 Del Skrevet 29. mars 2009 Nei, jeg ville valgt Stavanger. Skjer mer. Haugesund er nok ferdig utforsket på tre dager, Stavanger tar tross alt en uke. ;-) Nåja man kan fint utforske Stavanger iløpe av 2-3 dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_hm_* Skrevet 29. mars 2009 #12 Del Skrevet 29. mars 2009 Hva har du lyst til da? Er selv fra Haugesund, bor i Bergen nå men har kanskje tenkt meg til Stavanger for å studere videre (bare der faget fins). Jeg tenker kanskje at utelivet i Stavanger er mye større enn i Haugesund pluss at det er flere folk i Stavanger, på hverdager går man ensomt alene i gågata spesielt på høsten... Ellers kan jeg si at Haugesund er flott om sommeren da, mye tur muligheter og skikkelig strand på karmøy! Til forskjell fra Bergen er det åpent landskap (lite høye fjell) i Haugesund, er vel litt av det i Stavanger og. Dette gjør at du får sola i ansiktet nesten hele dagen når det først er sol:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Methuselah Skrevet 29. mars 2009 #13 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) ! Til forskjell fra Bergen er det åpent landskap (lite høye fjell) i Haugesund, er vel litt av det i Stavanger og. Dette gjør at du får sola i ansiktet nesten hele dagen når det først er sol:D Fjellene ligger mer på utsiden av Stavanger det samme med åpnet landskap. Stavanger er egentlig veldig liten om du tenker på arealet til kommunen bare 71 kvadratkilometer. Så det er veldig tett pakket inn. Men med uteliv og alt slik så vil jeg nok si at Stavanger er bedre og bo i en Haugesund om du søket etter mest mulig liv og kultur osv. Endret 29. mars 2009 av Methuselah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #14 Del Skrevet 29. mars 2009 Haugesund eller Stavanger? Hvor ville du helst bodd i ett år? Og hvorfor? Klarer ikke bli enig med meg selv. Stavanger er flott, men Haugesund er nærmene byen min Bergen. Tar gjerne imot tips Jeg sier helt klart Haugesund. Årsaken er den at jeg har bodd der selv. En by som jeg ble veldig glad i. Byen er ikke stor, men den er koselig, har det meste, samt store muligheter til åforflytte seg. Det er gode forbindelser til Bergen (båt og buss), til Stavanger (båt, buss) og til Oslo (buss, fly). Det er også kort vei til skisteder, Sauda, Røldal, samt at det er mange turmuligheter i området. Som sagt, byen har det meste. Treningsmuligheter, greit å få seg ekstrajobb, mange steder å handle, godt uteliv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aloere Skrevet 29. mars 2009 Forfatter #15 Del Skrevet 29. mars 2009 Takk for mange tips! Veldig kjekt Nå har dere muligheten til å reklamere for byen deres Jeg vil jo egentlig være nærmest mulig kjæresten min i bergen da.. men det er egentlig det eneste argumentet jeg har for haugesund.. for jeg har ikke vært der før så jeg aner ingenting om hvordan det er. Stavanger er en veldig fin by synes jeg, så det frister på en måte litt mer.. men så er det et stykke lengre å kjøre da.. Men det går jo buss og båt og fly, og fly er jo kjapt og faktisk ikke så dyrt.. Man skal jo trives resten av året når man ikke er hjemme på besøk også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 29. mars 2009 #16 Del Skrevet 29. mars 2009 Jeg er fra et "lite hull" mellom Bergen og Stavanger, og det er det vakreste sted på jord Men jeg ville valgt Stavanger tror jeg. Rett og slett fordi det er en større by enn Haugesund. Jeg har bodd i Haugesund et år, og det var dritkjedelig. Rett og slett. Om du har bodd et år i Haugesund, er du ikke fra "et lite hull mellom Bergen og Stavanger", for det er Haugesund som er hullet. Det er mange veldig fine plasser mellom Bergen og Stavanger, Haugesund er ikke en av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 29. mars 2009 #17 Del Skrevet 29. mars 2009 Om du har bodd et år i Haugesund, er du ikke fra "et lite hull mellom Bergen og Stavanger", for det er Haugesund som er hullet. Det er mange veldig fine plasser mellom Bergen og Stavanger, Haugesund er ikke en av dem. Hmmmm, også jeg som planlegger å flytte til Haugesund.... Og så lenge kjæresten min bor der, så kommer jeg nok til å trives uansett. Bor ikke akkurat i verdens navle nå heller, så... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingrid-84 Skrevet 29. mars 2009 #18 Del Skrevet 29. mars 2009 Om du har bodd et år i Haugesund, er du ikke fra "et lite hull mellom Bergen og Stavanger", for det er Haugesund som er hullet. Det er mange veldig fine plasser mellom Bergen og Stavanger, Haugesund er ikke en av dem. Stedet jeg er fra blir definert av mange som noe man "bare kjører gjennom", eller "et lite hull" om du vil. At det bare er Haugesund som er et hull, er jo din mening. Men nei, Haugesund er definitivt ikke en pen by. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_hm_* Skrevet 29. mars 2009 #19 Del Skrevet 29. mars 2009 Hmmmm, også jeg som planlegger å flytte til Haugesund.... Og så lenge kjæresten min bor der, så kommer jeg nok til å trives uansett. Bor ikke akkurat i verdens navle nå heller, så... Uansett vil det være bra hvor du bor så lenge du er sammen med kjæresten din:) Deler av selve sentrum av Haugesund er ikke pen, men kaien og natur områdene rundt er veldig pene. Faktisk er byen ikke så liten heller og det er masse handle muligheter og gjøremål rundtomkring. Jeg vil ikke kalle det ett hull som noen kaller det, de kan ikke ha vært der så lenge! Søk på bilder av byen og se:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ritz Skrevet 30. mars 2009 #20 Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg har ikke vært i Haugesund, så det kan jeg ikke svare på, men jeg har bodd i Stavanger og det er en nydelig by med koselige mennesker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå