Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg får besøk av to venner i noen dager etter påske. Disse vennene kommer fra en annen by i Norge enn meg, og har altså reist langt for å besøke meg. MEN...selvfølgelig... når de er her er det en fest jeg såååå gjerne skulle vært på. Der kommer nemlig en fyr jeg liker ganske godt, men som jeg aldri får sjanse til å bli kjent med.. Er det frekt av meg å be vennene mine ta seg en pils på en pub, mens jeg stikker innom denne festen og hilser på? Blir borte en time eller noe.. Jeg kunne sikkert ha tatt med meg vennene på festen, men har dårlig erfaring med slikt. Da føler jeg et ansvar for å underholde dem og sørge for at de har det bra, og dermed får jeg ikke snakket med dem jeg gjerne vil snakket med. Synspunkt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg hadde det aldri falt meg inn å "dumpe" vennene mine fordi jeg hadde lyst til å gå på fest. Jeg hadde spurt dem om de ville være med. Samme hvor mye jeg måtte ha "underholdt" dem.. men de er da voksne mennesker de også og kan vel underholde seg selv?! Dessuten tror jeg at det kanskje hadde vært kjekt for dem å treft andre venner av meg, og se hvordan jeg hadde det til vanlig.

Med tanke på at du liker en fyr, så kan vel det tenkes at de forstår hvorfor du ikke "underholder" dem også... hadde det vært meg, så skulle den jeg hadde vært på besøk til fått lov til å gjøre det hun/han vil gjøre når vi er på fest. Og jeg ville sett muligheten til å bli kjent med nye mennesker og sagt at det er greit at man ikke er med den man kom med hele tiden...

Skrevet

Hadde vennene dine hatt andre mennesker å treffe der du bor så hadde det kanskje gått an (selv om det er frekt). Men jeg synes du bør enten droppe festen eller ta med deg venninnene dine på festen. De er jo to, så du trenger ikke akkurat å "holde dem i hånda" hele tiden.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, hvis det er deg de har reist langt for å besøke, og dere hadde en avtale, så syns jeg det er frekt. Du kunne jo evt spørre om de har lyst til å være med på fest? At du skal være borte "bare en time", er en påstand med uforutsigbar pålitelighet. Hva hvis du får skikkelig god kontakt med denne fyren din, stopper du der, eller? Fordi det har gått en time..? Sorry, men du bør nok pent ta deg av dine venner, selv om jeg skjønner lysten din til å droppe dem veldig godt.

Skrevet

Det er ikke frekt om du går på festen og snakker med han du liker, men det er veldig frekt om du ikke tar med deg vennene dine. Du kan vel si fra til dem på forhånd "jeg vil ha dere med på festen, men er det greit jeg snakker litt med han jeg liker en stund? jeg får nemlig aldri sjansen til å snakke med ham ellers. så har vi det gøy sammen resten av kvelden, så klart."

Da slipper du venner som føler seg ditchet, og du har samtidig fraskrevet deg litt av ansvaret du synes er så slitsomt.

Jeg hadde blitt utrolig, utrolig skuffet om noen hadde droppa meg for en fest når jeg var på besøk hos dem, og lurt på hva som var galt med meg siden hun ikke ville hatt meg med.

Skrevet

Jeg synes det er kjempefrekt. Har man en avtale, så har man en avtale. Hadde jeg reist lang vei for å besøke en veninne, og hun plutselig skulle på fest istedet og jeg ikke fikk være med, så hadde jeg ikke kommet på besøk der flere ganger, for å si det sånn...

Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å besøke deg i en fremmed by flere ganger om du stakk av fordi du ikke fant meg interessant nok å droppe en fest for en kveld...

Skrevet
Jeg får besøk av to venner i noen dager etter påske. Disse vennene kommer fra en annen by i Norge enn meg, og har altså reist langt for å besøke meg. MEN...selvfølgelig... når de er her er det en fest jeg såååå gjerne skulle vært på. Der kommer nemlig en fyr jeg liker ganske godt, men som jeg aldri får sjanse til å bli kjent med.. Er det frekt av meg å be vennene mine ta seg en pils på en pub, mens jeg stikker innom denne festen og hilser på? Blir borte en time eller noe.. Jeg kunne sikkert ha tatt med meg vennene på festen, men har dårlig erfaring med slikt. Da føler jeg et ansvar for å underholde dem og sørge for at de har det bra, og dermed får jeg ikke snakket med dem jeg gjerne vil snakket med. Synspunkt?

Jeg har vært i denne situasjonen. Jeg besøkte en god venninne som bor i en annen by, og når jeg kommer dit forteller hun at det er en fest VI bare måå innom. Til tross for at vi hadde planlagt en rolig helg, da det var lenge siden vi hadde pratet sammen. Det endte opp med at jeg ble med henne på denne festen, men jeg hadde det ikke noe spesielt gøy. Ikke hadde jeg tatt med meg noe "fest-klær" heller, så følte meg ikke så smart på festen.

Alt i alt følte jeg meg ikke velkommen. Selv om vi hadde planlagt denne helgen ei stund, så fikk jeg inntrykk av at hun ikke brydde seg så veldig mye om å få besøk av meg..

Så jeg råder deg altså til å la vær å gå på denne festen. Ta vare på vennene dine i stedet!:)

Gjest LanaLane
Skrevet

Jeg har selv gjort noe lignende mot kjæresten min, for 2 år siden.

Den dag i dag blir jeg så skamfull og flau når jeg tenker over det, for å ditche noen som kommer på besøk til deg er skammelig.

Kjenner jeg blir dårlig inni meg bare ved tanken på det nå, er fremdeles sint på meg selv for at jeg gjorde det. Jeg hadde nok aldri besøkt deg igjen og sikkert ikke gidda å bevart vennskapet heller.

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, hvis det er deg de har reist langt for å besøke, og dere hadde en avtale, så syns jeg det er frekt. Du kunne jo evt spørre om de har lyst til å være med på fest? At du skal være borte "bare en time", er en påstand med uforutsigbar pålitelighet. Hva hvis du får skikkelig god kontakt med denne fyren din, stopper du der, eller? Fordi det har gått en time..? Sorry, men du bør nok pent ta deg av dine venner, selv om jeg skjønner lysten din til å droppe dem veldig godt.

Må si meg enig i den. Om det er venner man har anledning til å treffe relativt ofte er det ikke noe problem å gjøre sånt, men det er kjipt å føle at man er så til de grader andrevalget. Om du uansett skal tilbringe flere hele dager sammen med dem synes jeg imidlertid det kan gå an. Jeg har ei venninne som kan være litt sånn, vi sees ikke så ofte pga lang avstand, når vi treffes tar hun ofte lange samtaler med kjæresten mens jeg er der, og når hun inviterer meg med på byen har det av og til vist seg at hun egentlig vil finne en anledning til å havne i seng med denne typen (da forholdet var ferskere)... litt kjedelig, jeg vet at hun regner meg som en av de nærmeste vennene sine og vet også at hun ikke ville sagt et vondt ord om meg, men synes det er litt unødvendig. Går an å fokusere på én person eller én sosial setting av gangen...

Skrevet

Du må kanskje tenke på om du hadde synes det var frekt om noen hadde gjort det mot deg. Jeg ville ha snakket med vennene om det og hørt om det evt. er greit at du går på den festen, hvis den er viktig for deg.

Jeg fikk besøk av ei venninne en gang, hun var også fra en annen by i landet. Samme kvelden hun kom, så skulle ei annen venninne på date med en fyr og hadde bedt meg om å komme på festen de skulle på etterpå. Det hadde jeg sagt ja til. Jeg følte at det ble teit å dra fra ei venninne for å møte en annen venninne. Men hun sa det var greit og jeg lovte å komme tilbake tidlig. Det gjorde ikke noe for henne, sa hun. Viktig for meg at hun mente det. Men hadde litt dårlig samvittighet for det.

Skrevet
Jeg fikk besøk av ei venninne en gang, hun var også fra en annen by i landet. Samme kvelden hun kom, så skulle ei annen venninne på date med en fyr og hadde bedt meg om å komme på festen de skulle på etterpå. Det hadde jeg sagt ja til. Jeg følte at det ble teit å dra fra ei venninne for å møte en annen venninne. Men hun sa det var greit og jeg lovte å komme tilbake tidlig. Det gjorde ikke noe for henne, sa hun. Viktig for meg at hun mente det. Men hadde litt dårlig samvittighet for det.

Jeg hadde sikkert også sagt at det var greitt (hva annet skulle jeg si?). Samtidig hadde jeg følt meg passe dum der jeg satt alene i veninnens hus, mens veninnen var på fest... Prate med meg selv, og glo på TV kan jeg gjøre hjemme også. Trenger ikke reise til en annen by for å gjøre det...

Gjest Jente38
Skrevet

Hvorfor lager du dette så komplisert??!

Riktignok har jeg ikke giddet å lese alle svarene du har fått, så jeg tar forbehold at noen alt har foreslått dette: Ta venninnene din med deg på denne festen. Det hadde jeg gjort. Verre enn det er det ikke! :skaal:

Gjest ¤bella¤
Skrevet
Jeg hadde sikkert også sagt at det var greitt (hva annet skulle jeg si?). Samtidig hadde jeg følt meg passe dum der jeg satt alene i veninnens hus, mens veninnen var på fest... Prate med meg selv, og glo på TV kan jeg gjøre hjemme også. Trenger ikke reise til en annen by for å gjøre det...

Veldig enig. Hva skal man si liksom...

Hør med venninnene dine om de vil være med på fest, vil de ikke blir du hjemme.

Skrevet

ser at jeg har fått svar som jeg hadde forventet: "Ja, det er frekt." Tror poenget mitt med denne tråden var å rettferdiggjøre for meg selv at det er greit å stikke innom festen. "Alt er lov i krig og kjærlighet", jeg er jo så forbasket betatt av denne fyren... :sjenert: Men jeg ville ikke likt det om jeg var en av de som ble "forlatt". På en annen side så har de hverandre, og jeg ville ikke ha vært borte lenge. Er heller ikke redd for at de skulle brutt vennskapet vårt over dette, slik som noen nevnte. Vi har et langt og stabilt vennskap mellom oss, og sees så ofte det lar seg gjøre. Og de skal jo være her over en del dager. Men likevel så skjønner jeg det at jeg ikke burde forlate dem for en stund. Blir nok til at jeg kun henger med dem, evt tar dem med på fest. Om man får lov å ta med folk. Kjenner ikke festholderen så godt.

Takk for innspill.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...