Gå til innhold

Bryte avtale...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

For snart 1 år siden laget jeg en avtale med min venninne at hun skulle ordne hår og sminke på bryllupsdagen min som er nå i juni. (får betalt for dette)

Senest i høst spurte jeg henne om hun forsatt hadde lyst til å hjelpe meg med hår og sminken noe hun sa hun selfølgelig ville og anbefalte at vi skulle finne tid snart så vi kunne prøve ut forskjellige oppsett.

Etter at jeg hadde sendt ut inbydelsene ringte jeg henne for å høre om hun hadde mottatt sin for hun flytter ofte så var ikke sikker på om jeg hadde sendt til rette adresse, da får jeg vite at det er ikke sikkert hun kan komme alikevel for det krasjer med når hun skal ha ferie og at hun da vil bestille sydentur, hun sier det på en måte som om vi aldri har hatt noe avtale om at hun skal hjelpe meg, jeg blir helt paff men får meg ikke til å minne henne på avtalen vår, ja jeg er veldig feig.

Detter er en god venninne som jeg har delt leilighet med, vi passer hverandres unger og støtter hverandre i tykt og tynt.

Jeg skjønner at folk ikke avbestiller ferie turer for å gå i bryllup men dette er en god venninne som har visst om dette lenge og som jeg hadde en avtale med, jeg mener hun kunne ha sakt ifra til meg på et tidligere tidspunkt at hun ikke ville hjelpe meg alikevel, en at jeg må finne ut av det helt tilfeldig.

Burde jeg minnet henne på avtalen vår eller skal jeg bare droppe hele greia?

Lurer på om det er jeg som overdriver?

Dette stikker litt dypere en at hun bryter avtalen, en ny frisør skal jeg alltids finne, men jeg er såra og lei meg fordi jeg trodde vi var gode venninner.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Hadde blitt lei meg når hun plutselig oppfører seg som om en avtale aldri har eksistert, og som at hun driter i å være der på din bryllupsdag, når dere er så gode venninner.

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Forstår at det er sårt for deg, men jeg forstår på en måte venninnen din også. Det er ikke alle arbeidsplasser man kan bestemme selv når man skal ta ferie, og om hun da tilfedigvis har fått tildelt ferien akkurat når du skal gifte deg så er det nok et dillemma for henne.

Avlyse årets sydentur for å dra i bryllup, eller avlyse bryllup for å komme på en etterlengtet ferie..

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet
Forstår at det er sårt for deg, men jeg forstår på en måte venninnen din også. Det er ikke alle arbeidsplasser man kan bestemme selv når man skal ta ferie, og om hun da tilfedigvis har fått tildelt ferien akkurat når du skal gifte deg så er det nok et dillemma for henne.

Vet du hva voksne mennesker gjør i en sånn situasjon? Den som må avlyste og bryte avtalen tar opp tema. Man venter ikke til den andre tar det opp for så å springe bomben. Jeg tipper at bruden her hadde sett helt anderledes på det dersom venninnen her selv hadde tatt tema opp når hun fikk invitasjonen, eller aller helst så snart hun skjønte at det kom til å bli en dobbeltbooking i forhold til bryllup kontra ferie.

Skrevet

Syns det var litt dårlig gjort ja :kjefte:

Ville nok bare bestillt meg en frisør time og hvis ho veninna di tar dette opp så sier du bare at du måtte sikre deg fint hår på din dag og siden ho ikke hadde tenkt seg i bryllupet så måtte du tenke videre.

Håper det ordner seg :)

Skrevet

Du spør om det er greit å bryte en avtale, vanligvis ikke uten en god grunn, men det er vel ikke akkurat noe du får gjort med det.

Ta det opp med henne og bli ferdig med saken, og bestill deg time i en salong.

Skrevet
Vet du hva voksne mennesker gjør i en sånn situasjon? Den som må avlyste og bryte avtalen tar opp tema. Man venter ikke til den andre tar det opp for så å springe bomben. Jeg tipper at bruden her hadde sett helt anderledes på det dersom venninnen her selv hadde tatt tema opp når hun fikk invitasjonen, eller aller helst så snart hun skjønte at det kom til å bli en dobbeltbooking i forhold til bryllup kontra ferie.

Der tror jeg du traff spikeren på hodet.

Selfølgelig er det ikke noe problem for meg om hun heller vil til syden en i mitt bryllup, men jeg trodde vi var så gode venner at vi kunne være ærlige med hverandre, hadde satt pris på om hun kunne sakt ifra til meg så fort hun fant ut at her ville det bli en dobbeltbooking.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...