Gå til innhold

Manikyr....


Nikki

Anbefalte innlegg

Jeg har nå fått bestilt time til fransk manikyr til meg og min forlover. Jeg gifter meg den 02 august og har fått time den 30 juli til dette... Nå er jeg livredd for at den skal bli ødelagt til den store dagen... Var ingen mulighet til å få det noe nærmere dagen...

Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre for at fargen ikke skal svinne bort til dagen??? Jeg skal ikke ha støpenegler... Mine negler er så lange som de er og ikke biter jeg på de heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

selv om dine egne negeer er lange nok er det nå finest med støpenegler når du har fransk synes jeg. Hvis de er flinke der du skal gå så kan de legge bare et kjempetynt lag. Hvis du absolutt ikke vil ha støp så bør du nok få de stelt enda tettere opp til bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig med Fruenge!! :briller:

Hadde selv lange, "velpleide" negler da jeg stod brud (hater å ha korte negler...) og selv om jeg ikke hadde fransk maninkyr på dagen, har jeg hatt det etterpå. MEN, jeg har lagt det selv ! På Vita får man kjøpt sånne sett med tre flasker (fransk og amerikansk manikyr -den amerikanske er ikke SÅ kritthvit som den franske, men dusere - snillere til hånden)

Ikke koster det mye, og ikke er det vanskelig å legg heller. I verste fall kan man jo bare få assistanse fra noen som er stødige på hånden.

Da kan man jo lakke neglene kvelden før, eller mens man er hos frisøren - da sitter man jo bare der noen timer likevel.... :brunette:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier også å legge french manicure selv. Men til bryllupet skal jeg få det ordnet i salong. Det blir nok et par dager før, med min forlover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv om dine egne negeer er lange nok er det nå finest med støpenegler når du har fransk synes jeg. Hvis de er flinke der du skal gå så kan de legge bare et kjempetynt lag. Hvis du absolutt ikke vil ha støp så bør du nok få de stelt enda tettere opp til bryllupet.

Jeg skulle gjerne ha lagt støpenegler, men de hadde ikke mulighet til det og jeg er allergiker og er redd jeg kan få en reaksjon på limet de bruker. Har fått det før. Jeg får gjøre unna alt av bæring til den dagen og bruke hansker frem til dagen og være litt Michael Jackson...... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke du skal bekymre deg. Har erfaring med støpenegler og fransk manikyr selv. Hvis jeg var deg ville jeg støpt på (penslet med voks eller hva det heter) hvite tipper isteden for å male på med lakk. Det er veldig greit, og de hvite tippene varer så lenge du vil. Så tar du bare et nytt strøk med lakk på på dagen din. Ellers må jeg si jeg har god erfaring med påmalt fransk maikyr også. Dersom du går til en flink negldesigner bør manikyren holde seg pen i opptil to uker :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikki, hvis du har lange negerl, hva er det da du trenger å lime på? Ingen ting, de bare tilfører et ekstra lag over dine egne.

Og til dere som legger fransk selv, og som ikke sier det er vanskelig, det er vel å overdrive.

Jeg har lagt fransk på meg selv med jevner mellomrom i over ti år, og det er fortsatt vanskelig, selv om jeg har en kirurgs stødige hånd. jeg vil vel tro at det heller beroe på at jeg er veldig kresen mht fransk. Det skal være smilefjes og ikke bare rett over neglen. Jeg har sett for mange dårlige franske manikyrer. Halvparten qv de som går rundt med det hadde jeg ikke ville vist meg med!

Synes forresten det ikke er fint med fransk hvis du har for lange negler.

Mulig det varer i to uker hvis du får lagt fransk i salong, men aldri har neglelakk jeg fått lagt på i salong vart i to uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakk neglene dine med blank overlakk, gjerne flere ganger. Ikke samme dag da, men etterhvert.. Da holder det mye lenger, og de forblir blanke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...