Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mørkebrunt hår og lurer på om det går an å få det lysere brunt? Jeg prøvde i fjor, men det ble ikke fint! Da lagde frisøren lyse striper i håret mitt, som hun deretter farget med fargeskyll (grunnen til at ikke det ble fint var at fargeskyllet hadde helt feil farge ifht. det jeg hadde sett for meg) Jeg gyver allikevel på med godt mot i år også, men lurer på om dere har noen tips til andre måter å gjøre det på? Hvis det er noen frisører der ute hører jeg gjerne fra dere, da jeg har tenkt å gjøre det hos frisør nå og:) På forhånd tusen takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo spm om hvilket resultat du ønsker.

Her kommer litt spm:

* Er du farget fra før nå, eller er det ditt naturlige hår?

* Vil du ha spill i håret eller en helfarge?

* Kosn farge er det du tenker, kan du legge ved en link?

Ok...så hvis du vil ha litt spill i håret så er jo striper fint. Men disse trengs ikke lysne så mye at du må så legge en farge oppå det igjen...litt bortkasta syns eg. Det eg ville gjort er å bruke en lysningspasta og farget til en lys nøttebrun/karamell farge.

Vil du ha en hel farge så er dette avhengig av om du har natur fargen din eller farget. Er det naturlig så kan man lysne det med en farge....frisøren er nødt til å spille litt på vannstoffet da! Er det farget fra før så er frisøren nødt til å avfarge det først for så å farge oppå det igjen for å få fint resultat.

kanskje dette hjulpet deg litt :)

Hilsen frisør

Skrevet

Takk for fint svar:)

Sånn ser håret mitt ut nå: (det mørkeste bildet)

http://images.teamsugar.com/files/upl1/2/2...xtensionsII.jpg

Og dette er det jeg ser for meg: (det mørkeste bildet, men litt kaldere farge)

http://images.teamsugar.com/files/users/2/...AmandaBynes.jpg

Jeg har farget hår, med litt ettervekst som er nesten lik på det som er farget, bare litt "gråere". Men dersom jeg kun bleker det, vil det ikke bli en veldig varm farge da? kler ikke varme karamellfarger osv? :( Jeg ønsker breie striper som gir håret spill uten at det skal se unaturlig ut:)

Skrevet
Takk for fint svar:)

Sånn ser håret mitt ut nå: (det mørkeste bildet)

http://images.teamsugar.com/files/upl1/2/2...xtensionsII.jpg

Og dette er det jeg ser for meg: (det mørkeste bildet, men litt kaldere farge)

http://images.teamsugar.com/files/users/2/...AmandaBynes.jpg

Jeg har farget hår, med litt ettervekst som er nesten lik på det som er farget, bare litt "gråere". Men dersom jeg kun bleker det, vil det ikke bli en veldig varm farge da? kler ikke varme karamellfarger osv? :( Jeg ønsker breie striper som gir håret spill uten at det skal se unaturlig ut:)

Hmm ok...du ønsker en kaldere farge.....det eg ville gjort på deg er rett å slett å ta en liten avrensning(avfarging) på det som er farget, så ville eg tatt en god kald brun oppå. Det er viktig at den fargen ikke er for mørk i tonehøyden, fordi etter en avrensning blir håret mer porøst, og suger fortere til seg farge. Dette burde frisøren vite.(ex. en 7.13 er fin og kald, men ikke helt grå!)

Men du sier du vil ha breie striper men vil at det ser naturlig ut....dette motsier hverandre litt. Breie striper ser jo kunstigere ut.....det bildet du viser ønsket resultat er jo ikke stripet, men helfarget. Det at du avrenser og farger oppå en lysere farge vil jo gi deg spill uansett....fordi håret var farget fra før så er det veldig vanskelig å få det til en helt jevn overflate, men det gjør ikke noe det...blir kjempefint.

Ja hvis du bleker det lysere blir det en varmere farge og da er du nødt til å hyve en kaldere farge oppå det...men igjen viktig at fargen som er brukt ikke er for mørk, og at frisøren følger med fordi håret kan suge det til seg fortere....ikke alltid nødvendig å sitte hele virketiden.

Skrevet

Oki, dette var gode tips! Det jeg mener med at jeg vil ha breie striper er at jeg vil at en god del av håret skal blir lysere, ikke bare et par tynne striper som du så vidt ser (det var sånn det ble sist gang) etter erfaring så vil det kanskje se litt markert ut den første uka, men etter hvert vil de jo "blande seg" med resten av håret:)

Det høres ut som om det er en god mulighet for at det kan bli fint, så da tar jeg sjansen :)

Skrevet

Ja ok da skjønner eg....jo da er det bare å ta seg en tur innom salongen!

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...