Megan Skrevet 11. juli 2003 #1 Skrevet 11. juli 2003 Må snart til GU for undersøkelse og ny p-pille resept. Problemet er at i Bergen der jeg studerer har jeg ikke fastlege, noe som gjør det svært vanskelig å få time. Vurderer derfor privat eller...noe? Noen som vet om noen steder (helst sentralt i byen)? Og får man utskrevet resept på slike steder eller?
Gjest Anonymous Skrevet 11. juli 2003 #2 Skrevet 11. juli 2003 Helsestasjon for ung.?? Spørst hvor gammel du er (tror det er opp til 23 muligens 25 der)
Rapitap Skrevet 11. juli 2003 #3 Skrevet 11. juli 2003 Av Private har du Volvat Medisinske Senter - Lagunen - (Mange leger mindre ventetid enn Omnia. Rask og effektiv!) Omnia Legegruppen - Dannmarksplass - (rett ved taxi holdeplassen....Mindre, og litt lengre ventetid, men du kan være heldig å få time samme dag her også... ) Ljukka te! =) Telefonnummer er slettet, slike er ikke tillatt i følge våre regler. Fredagsbarn, mod.
Gjest Anonymous Skrevet 11. juli 2003 #4 Skrevet 11. juli 2003 Jeg vil på det varmeste anbefale Dr. Bjerknes som holder til oppe med slottet! Kjempegrei og proff. lege! Ring og hør om de tingene du lurer på! Lykke til!
Megan Skrevet 14. juli 2003 Forfatter #5 Skrevet 14. juli 2003 Takk for fine svar!! Skal se å ringe imorgen. Hva er forresten denne helsestasjonen for ungdom (jeg er 20)?
Gjest Anonymous Skrevet 14. juli 2003 #6 Skrevet 14. juli 2003 Helsestasjon for ung. kan skrive ut resept på p-pille ol. i tillegg utfører de ofte tester for kjønnssykdommer. Mener de er gratis også, de jobber både leger og sykepleiere/helsesøstre der.
Ionaa Skrevet 14. juli 2003 #7 Skrevet 14. juli 2003 Så vidt jeg kan huske med helsestasjon for ungdom fra min hjemkommune så er det en tjeneste som er gratis for ungdom. Man "registrerer" seg når man kommer. Får snakke med en helsesøster som gjerne gir litt informasjon om p-piller og andre prevensjonsmidler, måler blodtrykket osv. Derettter bar det inn til legen på helsestasjonen som tok en GU undersøkelse der. Sånn var det når jeg begynte med p-piller i allefall. Jeg gikk alltid på helsestasjonenen for ungdom. Man slipper å bestille time, det var mye hyggeligere enn hos en vanlig lege. Litt tungvint å måtte gå innom helsesøster før du kom inn til lege. Jeg likte veldig godt opplegget der i min kommune som sagt. Kan hende det har endra seg litt. Når det gjelder privat praksis har jeg veldig god erfaring med Omnia på Danmarksplass. Jeg har nesten alltid fått time nesten umiddelbart. Grunnen til at jeg gikk der var at Volvat var mye dyrere for de som ikke var medlem. Kan hende prisene er endra for det er en stund siden jeg sjekka det.... Lykke til
Megan Skrevet 15. juli 2003 Forfatter #8 Skrevet 15. juli 2003 Noen som vet hva "aldersgrensen" for å gå på helsestasjonen for ungdom er? Og man får utskrevet respet på private klinikker?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå