Gjest Bunnløs fortvilet. Skrevet 29. mars 2009 #1 Skrevet 29. mars 2009 Kjæresten min har den siste tiden vært gjennom en meget turbulent tid og er psykisk langt nede. Frem til nå hadde han vært nykter i 5 år og falt tilbake til gamle synder før helgen. Jeg var ikke en del av livet hans på den tiden og har lite kjennskap til narkotika, og jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Han stenger meg ute og har ellers et veldig lite nettverk rundt seg som kan fange han opp. Jeg bor desverre et par timer unna hjemstedet hans. Jeg vet mange mener jeg bør gå, men jeg klarer ikke. Dette er virkelig mannen i mitt liv, og han er blitt forlatt hele livet helt siden han var liten. Er det virkelig riktig å ikke ta opp kampen om å få han tilbake? Er ikke sjansen enda mindre for at han klarer å komme seg ut av det igjen om ingen bryr seg eller venter på han? Vær så snill å hjelp meg :cry:
LauraLine Skrevet 29. mars 2009 #2 Skrevet 29. mars 2009 Hei kjære deg! En trist sak dette og den eneste som har svaret er du. Du sier du ikke klarer å gå, du sier også at mange mener du skal gå. Men dette er ditt liv sant? Skal andre bestemme over deg og dine valg? Mitt råd til deg er å virkelig ta kampen om det er dette du virkelig vil! Du lærer mye om narkotika på nettet,- søk og finn svar! Ta kontakt med personer som har mer erfaring i hva og hvordan narkomane tenker, føler og oppfører seg. Ikke minst oppsøk han og forklar han at du er der for han,- forklar at du ikke akter å forlate han pga et feiltrinn. Kanskje er det nettopp det som skal til for å få han på rett spor igjen? Ikke vet jeg. Jeg bare føler at mange gir opp litt for lett. "I gode og onde dager" betyr ikke så mye lenger og det synes jeg er trist. Nei, jente stå på! Jeg ønsker deg lykke til!
Gjest til deg Skrevet 29. mars 2009 #3 Skrevet 29. mars 2009 bare en tanke i farten: kan du alliere deg med noen eksmisbrukere som også kan snakke med ham?
Chakoya Skrevet 29. mars 2009 #4 Skrevet 29. mars 2009 (endret) Kjære deg. Først og fremst vil jeg si at jeg føler med deg. Dette med at kjæresten din har sprukket kan være en stor kamp og det kan være en liten kamp. Avhenger av personen, styrken hans, viljen hans, psyken hans og mye mer. Det kan være bra for han at du er der og noen ganger kan det være dårlig at du er der. Men det er så fint å høre du snakker om at dette er mannen i ditt liv. Kanskje vil du være en positiv rolle om du er der for han. Jeg ville ikke ha gitt opp med en gang dersom du føler dette er virkelig mannen i ditt liv. Og det med at han er blitt forlatt som liten, det er utrolig viktig at dem har noen som bryr seg da. Det skjer med noen at dem sprekker uansett om det er gått 5 år eller 10 år. Og noen klarer seg helt fantastisk bra. Har kjærsten din snakket om sin fortid med deg? Om hva type narkotiske stoffer han har brukt i det små og det store, hva plasser han har vært på og lignende? Jeg ville ringt til personer som kan med dette å gjøre. Som har erfaring med narkotika, rehabilitering og det å være pårørende til en narkoman. Da vil du få innsikt i hva type stoffer som gjør hva, hvordan avhengighet foregår i hjernen til en som er narkoman, eventuelt hva mange narkomane tenker, hva pårørende kan gjøre i en situasjon som dette og lignendes. Du kan dessuten snakke på forum med andre som gjennomgår det samme som deg akuratt nå eller som har gjennomgått det. Du vil kunne få så utrolig mye gode råd tror jeg fra dem som har sitti midt oppi det hele. Finn ut hvor han er akuratt nå! Ta gjerne med deg en annen person, for det kan være skummelt å dra i disse miljøene helt alene dersom dette er ukjente greier for deg. Husk på: Du velger selv hvor mye energi du vil putte i dette. Jeg legger ved noen linker du kan gå inn og titte på evenuelt om dette er til hjelp. Linker som kan være til hjelp: Narkomanens Pårørende Narkoman.net Narkoman.net - pårørende Anonyme Narkomane Landsforbundet mot stoffmisbruk Narkomanens pårørende facebook Endret 29. mars 2009 av Chakoya
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå