Sekretæren Skrevet 29. mars 2009 #1 Skrevet 29. mars 2009 Yoga er digg, og jeg svetter som en gris. Mattene på treningssenteret blir så glatte når jeg svetter at jeg begynner og skli i diverse posisjoner. Det føles veldig hemmende, jeg får ikke gjort øvelsen skikkelig. Så jeg tror jeg bare skal kjøpe meg min egen, og ta med hver gang, ser at flere gjør det. Men så trenger jeg råd om en matte som man ikke sklir på. Dvs det skal være mulig å helle en bøtte med vann på meg, og jeg skal fremdeles ikke skli Koste hva det koste vil, har skjønt at de er dyrere jo bedre de er. Det får så være Tar i mot tips med stor takk!
Sekretæren Skrevet 1. april 2009 Forfatter #2 Skrevet 1. april 2009 Fant Bhu yogamatte her. Synspunkter?
Miel Skrevet 7. april 2009 #3 Skrevet 7. april 2009 Jeg sklir på alle matter, jeg, men løsningen er enkel og mye enklere å ha med i treningsbagen enn en matte: Hansker.
Sekretæren Skrevet 9. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 9. april 2009 Hehe, takk for tips Jeg sklir på føttene og... og kommer ikke til å ha noe på føttene, liker å være barbent. Så jeg får prøve denne matta.
Miel Skrevet 10. april 2009 #5 Skrevet 10. april 2009 Jeg sklir merkelig nok ikke like mye med føttene som med hendene, så det er ikke noe problem for meg, men jeg har sett enkelte som bruker yoga- eller kampsport-"sko" - kunne det vært noe? Blir selvsagt ikke helt som å være barbeint, men det er iallfall bedre enn sokker.
trulta_ Skrevet 10. april 2009 #6 Skrevet 10. april 2009 Jeg har yoga matte fra Nike, men jeg svetter ikke når jeg er på yoga, så om den er bra da, det vet jeg ikke. Kan du ikke høre om instruktøren har noen å anbefale deg?
Sekretæren Skrevet 10. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 10. april 2009 Jeg sklir merkelig nok ikke like mye med føttene som med hendene, så det er ikke noe problem for meg, men jeg har sett enkelte som bruker yoga- eller kampsport-"sko" - kunne det vært noe? Blir selvsagt ikke helt som å være barbeint, men det er iallfall bedre enn sokker. Fins det yogasko? :klø: Jeg har yoga matte fra Nike, men jeg svetter ikke når jeg er på yoga, så om den er bra da, det vet jeg ikke. Kan du ikke høre om instruktøren har noen å anbefale deg? Ja, jeg må nok ta en prat med henne Tror det er Nike vi bruker på senteret, når jeg tenker meg om. Det er de jeg sklir på...
trulta_ Skrevet 11. april 2009 #8 Skrevet 11. april 2009 Tror det er noe som heter yogasokker jeg. Men ikke sikker. Tror du det hadde fungert med sokker med slik antiskli under? slike som små barn bruker.
Sekretæren Skrevet 11. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 11. april 2009 Aha, noe sånt kanskje: http://www.modezine.com/no/artikkel/14776/yogasokker/ Takker for svar.
trulta_ Skrevet 11. april 2009 #10 Skrevet 11. april 2009 Akkurat samme som jeg fant Måtte google jeg også.
Sekretæren Skrevet 11. april 2009 Forfatter #11 Skrevet 11. april 2009 De så veldig behagelige ut, når tærne og hælen er åpne, så gjør det ikke noe å ha noe på føttene Jeg sklir faktisk mest på føttene, så dette kan funke!
Miel Skrevet 11. april 2009 #12 Skrevet 11. april 2009 Den sokkevarianten har jeg ikke vært borti før, men vi hadde noe lignende da jeg drev med kampsport, bare at de var mer skoaktige. Sokkene ser iallfall kjempefine ut, må nesten kjøpe meg et par bare fordi...
trulta_ Skrevet 11. april 2009 #13 Skrevet 11. april 2009 Bruker dere yogastrikk? Nei, det heter ikke strikk, band eller noe sånt.
Sekretæren Skrevet 11. april 2009 Forfatter #14 Skrevet 11. april 2009 Band? Nei... mye i yogaverden jeg ikke vet om, gitt
trulta_ Skrevet 12. april 2009 #15 Skrevet 12. april 2009 Hvilken yoga trener du? Jeg trener ashentanga yoga, skrives sikkert ikke sånn, men håper du skjønner hvilken jeg mener. Vi har brukt strikk (den som blir brukt på stram opp ol.) når vi har forskjellige øvelser.
Miel Skrevet 12. april 2009 #16 Skrevet 12. april 2009 Jeg har brukt strikk/bånd i noen øvelser hvor jeg f.eks. ikke klarer å få hendene til å møtes helt bak ryggen, men synes det er best å bruke noe som ikke er elastisk til dette.
trulta_ Skrevet 12. april 2009 #17 Skrevet 12. april 2009 Bruker du sånn som blir brukt i stram opp? gjerne rød eller grønn med tøy bit på midten. Sikkert samme øvelse som jeg tenker på.
Sekretæren Skrevet 12. april 2009 Forfatter #18 Skrevet 12. april 2009 Hvilken yoga trener du? Jeg trener ashentanga yoga, skrives sikkert ikke sånn, men håper du skjønner hvilken jeg mener. Vi har brukt strikk (den som blir brukt på stram opp ol.) når vi har forskjellige øvelser. Hatha yoga, dynamisk power yoga. Har ikke brukt slike bånd som du nevner, men skjønner hva du mener når du beskriver det.
Miel Skrevet 12. april 2009 #19 Skrevet 12. april 2009 Bruker du sånn som blir brukt i stram opp? gjerne rød eller grønn med tøy bit på midten. Sikkert samme øvelse som jeg tenker på. Tja, tenker f.eks. på denne øvelsen. Måtte "jukse" litt for å få hendene til å møtes i starten. Jeg synes som sagt det er best å bruke noe som ikke er elastisk, f.eks. et skjerf eller belte.
trulta_ Skrevet 12. april 2009 #20 Skrevet 12. april 2009 Hatha yoga, dynamisk power yoga. Har ikke brukt slike bånd som du nevner, men skjønner hva du mener når du beskriver det. Er det yoga en blir mer svett av? For av den jeg trener blir jeg ikke svett, blir litt varm bare. Tja, tenker f.eks. på denne øvelsen. Måtte "jukse" litt for å få hendene til å møtes i starten. Jeg synes som sagt det er best å bruke noe som ikke er elastisk, f.eks. et skjerf eller belte. Den er er vanskelig, får den ikke skikkelig til. Vet ikke helt hva den er god for. Kjenner jeg er litt lei av solhilsen, det blir fokusert veldig mye på den. Jeg liker balanse øvelsene, treet og T`en.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå