Gjest Anonymous Skrevet 11. juli 2003 #1 Del Skrevet 11. juli 2003 Hei! En mann som har våget seg inn på Kvinneguiden.... :D Spørsmål som jeg håper noen her kan bidra til å hjelpe meg med. Jeg har vært sammen med jenta mi i snart 10 år nå, og ser vel at det er på tide å fri til henne. Bryllup har på en eller rar måte vært et "ikke tema" for oss, da vi ville bli ferdig med studier, kjøpe leilighet, få "årntli" jobber, etc... Men nå er vi der, jeg tror jeg merker på henne at hun nå kanskje føler at det er på tide at jeg manner meg opp, og jeg har vært ute og kjøpt ringer.....! Hvordan frir man til ei jente man har vært sammen med såpass lenge? Jeg er ikke ute etter den STOOORE oppskriften, men ville sette veldig stor pris på hjelp/hint/erfaringer om små detaljer som kan gjøre opplevelsen (positivt) uforglemmelig for oss begge... Er det noen som må være kompetente til å hjelpe meg med dette så må det jo være dere i dette forumet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. juli 2003 #2 Del Skrevet 11. juli 2003 Min bror gjorde dette på sin kjærestes 25-årsdag (var ikke et fireri): Han bakte en sjokoladekake som han serverte i et lite bursdagsselskap. Inne i sjokoladekaken, på den midterste bunnen, lå det billetter til Paris, pakket inn i en liten plastpose. Noe å spinne videre på.... Lykke til! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. juli 2003 #3 Del Skrevet 11. juli 2003 1. Nå når det er sol og sommer ville jeg tatt henne med på picknick, med krabber eller reker ( hun bør ikke være allergisk mot det da), hvit vin, pledd og bare dere to sammen. Så ville jeg fortalt henne hva hun betyr for deg, og spurt om hun ville bli din kone. 2. er hun en romantiker, da ville jeg laget i stand en middag for to hjemme ( mange damer setter pris på at mannen lager mat hehehe), og du må gå ned på knærne, for det er det mest romatiske som finnes. 3. Lage til en helaften med familie og venner, og spørre henne når alle dere er glad i er til stede 4. Er hun ikke av den veldig romatiske typen, kan du spørre henne en kveld hun ikke aner noenting, gå ned på knærne, det må du, og spør, behøver ikke være alt dill og dall rundt. Uansett hvordan du frir til henne, så tror jeg hun alltid vil huske det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 11. juli 2003 #4 Del Skrevet 11. juli 2003 Åh...det hørtes romantisk ut!! =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*marte* Skrevet 11. juli 2003 #5 Del Skrevet 11. juli 2003 Jeg ble fridd til på seiltur i Hellas: Kjærsten min tok meg med opp på en klippe akkurat i det sola skulle til å gå ned. Jeg ante ingenting, da han plutselig gikk ned på kne og fridde med ringer og det hele. At butikken hadde gitt han feil størrelse på ringen hans gjorde ingenting Finn en måte som passer dere, et frieri er noe man husker uansett! Når dere har vært sammen såpass lenge kjenner du henne vel godt nok til å vite hva som blir vel mottatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 11. juli 2003 #6 Del Skrevet 11. juli 2003 Her er noen tips jeg vet andre har brukt: Tatt henne med på kino - der hadde han kjøpt reklame hvor det stod: XXX, vil du gifte deg med meg?? - Hele salen ble overrasket Tatt henne med på fin restaurant, fått hovmesteren til å komme inn med dessert med "fyrverkeri" i og samtidig gått ned på kne med ringen. Blomster ved kjøkkenbenken hjemme Ellers er det bare å bruke fantasien. Tenk over om det er noe spesielt dere har sammen som du kan ta fatt i og bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 11. juli 2003 #7 Del Skrevet 11. juli 2003 Kanskje du kan finne noen tips her? http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=29483 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 11. juli 2003 #8 Del Skrevet 11. juli 2003 Kjæresten min sa: Med dine foreldres velsignelse spør jeg deg.... Synes det var så flott at han hadde tatt de med først! Han fridde på kne hjemme i stua hos mine foreldre på julaften med unger og søsken tilstede, og det var rørende vakkert.... Sukk..... Kommer aldri til å glemme det...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym nå. Skrevet 14. juli 2003 #9 Del Skrevet 14. juli 2003 :cry: Min forlovede fridde på en utrolig lite gjennomtenkt måte. Han spurte ikke om jeg ville gifte meg, gikk ikke ned på kne...ingenting. Bare gav meg ringen. Ingen av gjestene som var til stede fikk med seg frieriet fordi han ikke sa noe som helst. Utrolig lite romantisk!!!Anbefales ikke!!! Han sier at han angrer seg for at det var så lite gjennomtenkt. I tillegg inviterte han en kompis på besøk før jeg engang hadde rukket å svare "ja".(på spørsmålet jeg ikke fikk) Han har mye å bevise i sin tale på bryllupsdagen..DET ER SIKKERT. Må legge til at han ikke er genert på noen måte så han kan ikke unnskylde seg med det heller. Har heller aldri beskylt ham for å være spesiellt romantisk! :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sisselp Skrevet 17. juli 2003 #10 Del Skrevet 17. juli 2003 Jeg hadde nok svært romantiske drømmer om det å bli fridd til. Det var ikke noe romantisk over frieriet til mannen min. Han fridde til meg over baren på et bråkete diskotek, og da var spørsmålet: "Skal vi gifte oss?". Men han fridde etter bare to ukers bekjentskap, så litt romantisk var det vel. Jeg synes du skal gjøre det litt romantisk. Kanskje bestille bord for to på en hyggelig restaurant med hyggelig betjening. Levende lys, rød rose, ta hendene hennes over bordet, se henne dypt i øynene og spør om hun vil gifte seg med deg. Ringen betyr ikke så mye, men vi jenter er jo litt glade i pene smykker. LYKKE TIL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. juli 2003 #11 Del Skrevet 17. juli 2003 jeg ble fridd til hjemme hos oss selv, og det mener jeg er mye bedre enn ett offentlig sted. FOr det første fikk vi skikkelig utløp for følelsene vår, og for det andre enn halv time etter jeg hadde sagt ja, ville jo vi fortelle hele verden att vi skulle gifte oss, så da måtte vi jo ringe våre foreldre, søsken, etc....Vi var på telefonen i en time!!!Dette kan man ikke gjøre på restaurant eller kino??Man må liksom behersek seg litt mer når man er ett offentlig sted, mens hjemme kan man gråte, le, elske, rope, synge, you name it!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 17. juli 2003 #12 Del Skrevet 17. juli 2003 IKKE kinoreklame eller lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå