Gjest CookieMonster Skrevet 28. mars 2009 #1 Skrevet 28. mars 2009 Hei, som tittelen tilsier så lurer jeg altså på om noen har noen erfaring med å jobbe som it-support eller annen kundeservice? Jeg skal på intervju nå på en deltidsjobb ved siden av mine studier, men lurer på om det er en ok jobb. Hvordan er lønn, arbeidsforhold og opplæring? Setter pris på svar:)
Mir Skrevet 29. mars 2009 #2 Skrevet 29. mars 2009 jobbet med det i 6 år. kommer an på hvor du havner. Vanligvis er det sosiale miljøpet gull verdt, og jeg har mange venner pga disse jobbene . Siste jobben tjente jeg ca 300000 i , men da visste jeg også en god del. I starten , ca 240000, etterhvett 280000. Mye morsomt, du blir ofte gode venner med de som jobber der, da det er mennesker i 20-års alderen. DU lærer mye!!! Jeg anbefaler det
Gjest CookieMonster Skrevet 29. mars 2009 #3 Skrevet 29. mars 2009 jobbet med det i 6 år. kommer an på hvor du havner. Vanligvis er det sosiale miljøpet gull verdt, og jeg har mange venner pga disse jobbene . Siste jobben tjente jeg ca 300000 i , men da visste jeg også en god del. I starten , ca 240000, etterhvett 280000. Mye morsomt, du blir ofte gode venner med de som jobber der, da det er mennesker i 20-års alderen. DU lærer mye!!! Jeg anbefaler det Det høres bra ut:) Selv er jeg informatikk student og ville ha en mer relevant deltidsjobb en den jeg har nå. Skal på intervju hos selve kunden i morgen, så da håper jeg får et lite inntrykk av hvordan det er der
Zzyzx Skrevet 30. mars 2009 #4 Skrevet 30. mars 2009 Hvis du får jobben kan du iallfall med én gang begynne å trene opp tålmodigheten din. 1. linje IT-support er ikke så mye det tekniske som det å være en god kundebehandler. Alle med interesse for IT kan sitte på 1. linje, nemlig.
Gjest CookieMonster Skrevet 30. mars 2009 #5 Skrevet 30. mars 2009 Hvis du får jobben kan du iallfall med én gang begynne å trene opp tålmodigheten din. 1. linje IT-support er ikke så mye det tekniske som det å være en god kundebehandler. Alle med interesse for IT kan sitte på 1. linje, nemlig. Ja, jeg er klar over det. Viktigste er at jeg har fått en deltidsjobb som er bedre enn den jeg har nå. Nå gleder jeg meg til å prøve noe nytt. It-support er hvertfall mer relevant enn den lagerjobben jeg har nå.
Zzyzx Skrevet 30. mars 2009 #6 Skrevet 30. mars 2009 Det er det så absolutt. Mye av det morsomme ligger i å lære hvordan store datasystemer er bygget opp, men dessverre domineres ikke dagen av det spennende og interessante.
Mir Skrevet 30. mars 2009 #7 Skrevet 30. mars 2009 Lykke til! Jeg er sikker på du kommer til å trives! Som nevnt her, mye kundebehandling, MEN om du er frampå, og er interessert i å vite hva løsningen er selv om du må gi fra deg problemet til en annen avdeling for eksempel, så viser det stor innsatsvilje, og hvis du ønsker å komme deg opp i systemet er det bare å vise initiativ!
Gjest CookieMonster Skrevet 21. april 2009 #8 Skrevet 21. april 2009 Jeg lurer på om noen kan fortelle meg om hvordan opplæringen foregår. Kan si at jeg i første gang skal ha områder som office pakken og passord og brukernavn lignende saker. Jeg er jo litt nervøs ettersom jeg aldri har hatt en slik type jobb før. Hvordan er ellers arbeidsplassen. Får man litt privatliv eller er det slik at man bare sitter på rad og rekke hvor alle ser alle hele tiden. Vet dette varierer fra plass til plass, men jeg er likevel interesert i å få noen erfaringer.
Mir Skrevet 21. april 2009 #9 Skrevet 21. april 2009 (endret) Det kommer an på hvor du jobber da. Jeg har jobbet på 4 forskjellige supporter. Alle steder har man "skillevegger". Men det som er med support er at det er en grunn til at man blir så gode venner og at arbeidsdagen er hyggelig, og det er nettopp fordi det er åpent og sosialt miljø, og jeg satt flere ganger daglig ( ja jeg jobbet mer enn mange andre ) men hadde det morsomt forde med sidemann osv. Kan jeg få spørre hvilket firma du skal jobbe i ? Som oftest i opplæring så sitter man sammen med en som har jobbet der lenger, og som kan systemene og hvordan man gjør jobben. Etter en stund, alt fra 1 uke +++3 uker, utifra hvor flink du er blitt, så begynner du å ta over. f.ex å logge saker mens læreren din snakker. Til slutt tar du over selv, og så får du egen bås til slutt. : ) ååå jeg vil og!! crap! =) Edit : hvis du vil så kan du skrive meg en pm =) Kan nok svare på en del spørsmål Endret 21. april 2009 av Mir
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå