Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. mars 2009 #1 Skrevet 28. mars 2009 noen som hvet om en kan skrive den selv, heller må en få en til sent,? noen som hvet om det er tilfelle at, hans sine barn kan kreve leiligheten, jeg kjøpte før han kom inn i bilde, er jeg som er eier av den, han har ikke noe med huset å gjøre i papirene, tenkte på vist han skulle dø før meg, så grusomt å skrive det, men har tenkt masse på det, jeg har ingen barn, men har hørt at hvist den andre har barn fra før å han faller i fra, kan jeg bli husløs
leirbål Skrevet 28. mars 2009 #2 Skrevet 28. mars 2009 http://forbruker.no/kontrakter/ Her kan du laste den ned. Det står nok om hva som må til for at den skal være gyldig også.
Noli Skrevet 28. mars 2009 #3 Skrevet 28. mars 2009 Nei, han har jo ingen arverett til deg, og barna hans har i hvert fall ikke det. Om dere gifter dere kan du ha særeie på huset om du vil, men så lenge dere er samboere må du skrive testamente om du vil han skal arve deg.
liv Skrevet 29. mars 2009 #4 Skrevet 29. mars 2009 Er det bare du som står som eier er det din og har ingen ting med hans barn å gjøre. MEN om du skulle falle fra så blir han husløs, nettopp fordi han ikke arver deg men det gjør dine foreldre, event. søsken og videre utover i generasjonene.
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #5 Skrevet 29. mars 2009 Samboere har jo fått en slags arverett etter hverandre, vet ikke hvor mye. Jeg ville kontaktet advokat og fått satt opp et testamente hvor det framgår hvem som skal få arve leiligheten. Det er klart at hans barn ikke skal arve deg! Men du ønsker kanskje at han skal få lov til å bo i leiligheten en periode dersom du faller fra?
liv Skrevet 29. mars 2009 #6 Skrevet 29. mars 2009 Samboere har ingen arverett men en har en fri arvedel en kan testamentere bort
Gjest hopeful Skrevet 29. mars 2009 #7 Skrevet 29. mars 2009 Ligger en samboeravtale på www.dinside.no også tror jeg. Lå iallefall der tidligere, og den var enkel og grei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå