Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er skikkelig forkjøla og tror jeg litt har feber. Bør jeg ta noe for å få ned feberen, f.eks. en paracet? Er det noen grense for når jeg bør gjøre det?

Har ikke målt enda, tenkte å ta det når jeg går og legger meg straks.

Videoannonse
Annonse
Gjest ¤bella¤
Skrevet

Har du feber (som normalt er over 38,5) bør du ta en paracet.

Det er ikke bra for fosteret at mor er overopphetet.

Skrevet
Har du feber (som normalt er over 38,5) bør du ta en paracet.

Det er ikke bra for fosteret at mor er overopphetet.

Akkurat det samme fikk jeg beskjed om av legen min.

Selv opplever jeg feber som alt over 37 :fnise: men det er altså først når temperaturen overstiger 38,5 at det er bedre for fosteret at mor tar paracet.

Gjest humbug
Skrevet

Kommer ikke det litt an på mors normaltemperatur? Eller er det en helt generell grense som gjelder alle?

Når jeg har 38, 5 i feber, så er jeg skikkelig syk.. Har normalt 35,5...

Skrevet

Huff, nå kom jeg til å tenke på at jeg hadde halsbetennelse, feber og fikk antibiotika før jeg visste jeg var gravid :redd:

Skrevet
Kommer ikke det litt an på mors normaltemperatur? Eller er det en helt generell grense som gjelder alle?

Når jeg har 38, 5 i feber, så er jeg skikkelig syk.. Har normalt 35,5...

Kor målar du temperaturen? Viss du måler "utvendig", under armen e.l., må du gjerne leggje på ein grad...

Men jo, folk har ulik kroppstemperatur og den varierer også i løpet av døgnet. Derfor kan det vere greitt å måle temperaturen sin av og til når man er frisk, slik at ein veit kva som er normalt for seg sjølv! :)

Gjest Kirsebaer
Skrevet (endret)

ddd

Endret av Kirsebaer
Skrevet

Jeg temper så jeg har fullstendig kontroll på hva som er normal temperatur for meg. Fortsatte også lenge etter jeg visste jeg var gravid, så vet hva den ligger på sånn omtrent. Og hadde ikke noe særlig feber i går. Kanskje 0,2-0,3 grader.

Føler meg vel egentlig ikke noe bedre i dag, men tror ikke jeg har spesielt høy feber i dag heller, selv om jeg nok er litt varmere enn normalt.

Til dere som har tatt antibiotika: Det er vel ikke alle typene som er farlige om en er gravid? Har nå hvertfall hørt om folk som har fått antibiotika mot UVI mens de var gravide. Men muligens en spesiell type?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...