Gå til innhold

Earth Hour 2009

MissStiles

Anbefalte innlegg

vi skrudde av allt av lys og elektrisitet, og tilbragte en deilig time i sengen :rødme: Så romantisk med stearinlys :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:) Vi skrudde av alt ja,og har ikke skrudd lysene på ennå! Det er så koselig med bare stearinlys,selv om jeg fikk pepper fra en gjest i en annen tråd om dette,når jeg nevnte det med de levende lysene... :gjeiper:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kim_*
Ofre?!? Ofrer du virkelig så vannvittig mye av å skru av lyset i en time?! Det er synd om det er flere sånne som deg her i verden... Du har virkelig ikke vondt av å skru av lyset, da må du søren meg være spesiell.

Du henger deg opp i feil setning her.

Det jeg snakker om er at vår regjering, rettere sagt de fleste lands regjeringer har latt det bli opp til folket å bli grønnere. Kjør mindre bil, spis mindre kjøtt, kjøp økologisk og nær mat, bruk sparepærer, sparedusj, trekk kun ned i toalettet når du gjør nr. 2 osv.

Faktum er at slike tiltak er flotte og jeg er blant de som gjør alle disse tingene. Men våre folkevalgte er uærlige ovenfor oss. Det er de som styrer vår politikk som har muligheten til å gjøre de virkelig store forandringene. De kunne satse på tog og kollektivtransport på en helt annen skala enn idag. de kunne stilt krav til sjøfartsindustrien om utslipp. De kunne begrenset vår avhengighet av fossile brennstoff ved å investere i miljøvennlig teknologi. De kunne gjort enkle tak som f.eks å forby salg av biler som bruker f.eks mer enn 1L/mil osv.

Istedenfor velger de å lempe kravene over på oss privatpersoner.

Symbolpolitikk slik som earth day (som selvfølgelig er et fint initiativ) passer våre politikere bra, da kan Stoltenberg fremstå som en ansvarlig leder, at han og tvteamet som filmer han sikkert tilsammen har brukt seks, syv biler og en masse fossilt brensel for å lage innslaget nevnes ikke.

Jeg vil heller se ansvarlig politikk utviklet av de som har fagekspertise på området enn en gjeng med liksom idealister som aldri er ute i den virkelige verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne vært med, men uten stearinlys for hånden og med kun et lite lys på så regner jeg med at det går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_una_*
Du henger deg opp i feil setning her.

Det jeg snakker om er at vår regjering, rettere sagt de fleste lands regjeringer har latt det bli opp til folket å bli grønnere. Kjør mindre bil, spis mindre kjøtt, kjøp økologisk og nær mat, bruk sparepærer, sparedusj, trekk kun ned i toalettet når du gjør nr. 2 osv.

Faktum er at slike tiltak er flotte og jeg er blant de som gjør alle disse tingene. Men våre folkevalgte er uærlige ovenfor oss. Det er de som styrer vår politikk som har muligheten til å gjøre de virkelig store forandringene. De kunne satse på tog og kollektivtransport på en helt annen skala enn idag. de kunne stilt krav til sjøfartsindustrien om utslipp. De kunne begrenset vår avhengighet av fossile brennstoff ved å investere i miljøvennlig teknologi. De kunne gjort enkle tak som f.eks å forby salg av biler som bruker f.eks mer enn 1L/mil osv.

Istedenfor velger de å lempe kravene over på oss privatpersoner.

Symbolpolitikk slik som earth day (som selvfølgelig er et fint initiativ) passer våre politikere bra, da kan Stoltenberg fremstå som en ansvarlig leder, at han og tvteamet som filmer han sikkert tilsammen har brukt seks, syv biler og en masse fossilt brensel for å lage innslaget nevnes ikke.

Jeg vil heller se ansvarlig politikk utviklet av de som har fagekspertise på området enn en gjeng med liksom idealister som aldri er ute i den virkelige verden.

Applaus... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_una_*
Ofre?!? Ofrer du virkelig så vannvittig mye av å skru av lyset i en time?! Det er synd om det er flere sånne som deg her i verden... Du har virkelig ikke vondt av å skru av lyset, da må du søren meg være spesiell.

Her hos oss var det strømbrudd i 20 timer for noen uker siden, syns det holder. Skrur absolutt ikke av lyset unødvendig nei. Ikke kommer jeg til å gjøre det neste gang denne symbolhandlingen skal gjennomføres. Basta bom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...