Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2009 #1 Skrevet 28. mars 2009 Sist jeg fløy var det ingen restriksjoner på flytende ting, det er med andre ord lenge siden. Men gjelder dette ting som skal sjekkes inn også, eller er det kun i håndbagasje? Har hørt noe om en liten plastpose som ting skal få plass i, hvor får man tak i en slik, og hvor mange kan man ha pr person?
Honesty Skrevet 28. mars 2009 #2 Skrevet 28. mars 2009 Restriksjonene gjelder kun for håndbagasjen. I innsjekket bagasje kan du ha så store flasker du orker. Hvis du skal ha noe flytende i håndbagasjen, må du få tak i en lukkbar plastpose som rommer maks. en liter, og hver ting som skal nedi, må ha maksimalt volum på 100ml. Man kan kun ha én pose pr. person.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2009 #3 Skrevet 28. mars 2009 De har poser på Gardermoen. Jeg synes det er mest praktisk å bruke gjennomsiktig toalettmappe, som jeg har kjøpt på Vita.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2009 #4 Skrevet 28. mars 2009 Tusen takk for svar! Betryggende at det kun gjelder håndbagasje, der er det bare vann uansett. Det kan vel kjøpes etter sikkerhetskontrollen fortsatt.
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #5 Skrevet 29. mars 2009 travelsize.no handysize.no enklereliv.no nomaden.no selger mye små produkter.
Møffi Skrevet 29. mars 2009 #6 Skrevet 29. mars 2009 Tusen takk for svar! Betryggende at det kun gjelder håndbagasje, der er det bare vann uansett. Det kan vel kjøpes etter sikkerhetskontrollen fortsatt. Når jeg fløy forrige gang tok jeg med en tom flaske jeg tenkte å fylle på innsiden... Men på Gardermoen har de jo sånne teite vasker på toalettene, så fikk lunka vann da... Så mye for å prøve å være økonomisk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå