Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest1
Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten min i snart 9 mnd, og det har i 90% av tiden vært fint. Kjenner nok likevel at forelskelsesrusen har lagt seg litt.

Jeg liker å reise, oppleve ting, dra på byen og danse etc etc. Han er ikke helt der, mye pga økonomi (jeg har full jobb og tjener bedre) og han liker ikke at jeg spanderer f.eks middag eller turer..

For en liten stund siden møtte jeg en gutt på byen som jeg har vært tiltrukket av for en tid tilbake, men aldri pratet med.

Vi kom i prat denne kvelden, og han viste tydelig interesse. Jeg forsøkte faktisk å "gjemme meg" fra han på utestedet, fordi jeg synes situasjonen var så vanskelig. Han "fant meg" og fulgte meg til taxien og vi kysset kjapt. jeg sa jeg var tiltrukket av han, men at jeg hadde kjæreste.

Ett par dager etterpå sender han meg melding på facebook. Jeg kan ikke huske at jeg ga han mitt fulle navn så om han har lett meg opp eller tilfeldigvis kommet over meg vet jeg ikke.. Jeg har ikke svart på denne meldingen, men jeg er stort sett daglig inne å ser på bilder etc av han. Drømmer om at det kanskje kunne blitt noe mellom oss. jeg blir gal av å ha det slik, er veldig glad i kjæresten min, men klarer ikke slutte å tenke på denne andre..

Det irriterer meg grenseløst, jeg har flere ganger erfart at gresset IKKE er grønnere på den andre siden, men kjenner at jeg ubevisst irriterer meg over ting med kjæresten min nå og gjør bagateller større enn hva de er.

Flere som har hatt det slik? råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har vært sammen med kjæresten min i snart 9 mnd, og det har i 90% av tiden vært fint. Kjenner nok likevel at forelskelsesrusen har lagt seg litt.

Jeg liker å reise, oppleve ting, dra på byen og danse etc etc. Han er ikke helt der, mye pga økonomi (jeg har full jobb og tjener bedre) og han liker ikke at jeg spanderer f.eks middag eller turer..

For en liten stund siden møtte jeg en gutt på byen som jeg har vært tiltrukket av for en tid tilbake, men aldri pratet med.

Vi kom i prat denne kvelden, og han viste tydelig interesse. Jeg forsøkte faktisk å "gjemme meg" fra han på utestedet, fordi jeg synes situasjonen var så vanskelig. Han "fant meg" og fulgte meg til taxien og vi kysset kjapt. jeg sa jeg var tiltrukket av han, men at jeg hadde kjæreste.

Ett par dager etterpå sender han meg melding på facebook. Jeg kan ikke huske at jeg ga han mitt fulle navn så om han har lett meg opp eller tilfeldigvis kommet over meg vet jeg ikke.. Jeg har ikke svart på denne meldingen, men jeg er stort sett daglig inne å ser på bilder etc av han. Drømmer om at det kanskje kunne blitt noe mellom oss. jeg blir gal av å ha det slik, er veldig glad i kjæresten min, men klarer ikke slutte å tenke på denne andre..

Det irriterer meg grenseløst, jeg har flere ganger erfart at gresset IKKE er grønnere på den andre siden, men kjenner at jeg ubevisst irriterer meg over ting med kjæresten min nå og gjør bagateller større enn hva de er.

Du er nok ikke veldig glad i kjæresten din....

Skrevet

Hvis du allerede har brent deg på det med gresset og sånt, så kanskje du må tenke deg om to ganger ivertfall før du svarer denne nye fyren?

Tenk på at hvis du gjør noe med denne nye, så får du mest sannsynlig ikke noen ny sjans hos kjæresten din.

Gjest Gjest1
Skrevet
Du er nok ikke veldig glad i kjæresten din....

Jo, det er jeg. Jeg tror alle kan havne i slike situasjoner uavhengig av om de er glade i partneren sin eller ikke. usaklig kommentarer kan du holde for deg selv.

Gjest Gjest
Skrevet
Jo, det er jeg. Jeg tror alle kan havne i slike situasjoner uavhengig av om de er glade i partneren sin eller ikke. usaklig kommentarer kan du holde for deg selv.

Ikke som du beskriver det, nei da er man ikke nok glad i kjæresten sin....

Gjest frk.fin
Skrevet

Jeg hadde det slikt....Det var ikke noe godt å gå sånn, når man vil både det ene og det andre.

For meg så "gikk det bare over"... Jeg 2 år senere så er jeg fortsatt sammen med min elskede, og er glad fordi jeg er over den perioden..

jeg la merke til at rundt 9mnd -1 år er det en "liten krise" der man begynner å sammenligne alle med kjæresten og man ser ofte andre aktraktive men, men så er det vel sånn i alle tillfeller så det er bedre å holde seg til hva man har , og jobbe seg igjennom det.

og JO man kan være kjempegla i kjæstesten sin, og likevel blir betatt/tiltrekked av noen andre... det er det som er så dumt med følelser man kan ikke kontrollere de og de er ofte kompliserte og det er ikke nå leksikon som sier at man ikke kan føle både det ene og det andre.

Skrevet

Det er nok ikke så unormalt det du beskriver. Jeg tror at en stor del av de som lever i et forhold forelsker seg i en annen.

Og da følger det gjerne med å irritere seg over kjæresten, og drømme om den andre.

Men som du sier, gresset er ikke grønnere på den andre siden.

Prøv å skyve vekk tanken på ham, og prøv å lete etter de gode tingene hos kjæresten din.

Sperr ham fra facebok, og prøv å la være å gå inn på profilen hans.

Kan du snakke med en venninde om dette, og lage en avtale om at hun skal spørre deg om du har vært på siden hans ol.?

Det du opplevde var nok veldig spennende og han virker nok helt fantastisk nå, men er nok bare en flørt. (Han høres ut som en pua.)

Trøst deg med at det går over. Fortere hvis du klarer å ikke gå inn på sidene hans.

Og da vil du igjen se hvorfor kjæresten din er så fantastisk. :)

Gjest Gjest
Skrevet
Det du opplevde var nok veldig spennende og han virker nok helt fantastisk nå, men er nok bare en flørt. (Han høres ut som en pua.)

Takk for svar :)

Joda, det er jo spesielt å sende melding til noen som har kjæreste.. Hva mener du med pua btw ?

Skrevet
Takk for svar :)

Joda, det er jo spesielt å sende melding til noen som har kjæreste.. Hva mener du med pua btw ?

Hun mener at han er en player.

Gjest gjest1
Skrevet

Mrnice: ahh.. det jeg trodde..

Nå ser jeg han har lagt meg til som venn også, samt sendt en ny melding.. Han er ihvertfall konsekvent om ikke annet.. faen.

Skjønner ikke helt greia, jeg ville aldri gjort noe slikt til noen jeg visste var i et forhold..

Gjest Gjest
Skrevet

alle er ikke som deg, noen gjør det for mus;)

Gjest gjest1
Skrevet

Haha må vel finnes enklere måte å skaffe seg et ligg på. Fyren er ikke akkurat bad looking..

Skrevet

Hvis du søker på pua på youtube får du opp mange videoer som viser ha jeg mener.

For de som driver med dette er det jakten som driver dem.

Det er ikke sikkert han vil gå så langt som å ha sex med deg, men det vet bare han.

Hvis han er en player vil han gjøre alt han kan for å nå målet sitt, hva det enn er.

Playere jobber raskt for at du ikke skal få tid til å tenke deg om, og gjør og sier ofte utradisjonelle ting for å vekke interesse.

For dem er det en lek.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg tror alle kan havne i slike situasjoner uavhengig av om de er glade i partneren sin eller ikke.

Det tror jeg også, men folk som ikke har opplevd det selv er utrolig raskt ute med å kritisere og dømme. De tror verden er sort/hvitt. Noe den definitivt ikke er, det er mange nyanser her i løpet av et langt liv.

Skrevet (endret)

Du skriver at du har det bra omtrent 90% av tiden med kjæresten din. Hva med å finne en du har det bra med 99% av tiden? Ikke nødvendigvis han som er interessert i deg nå, men om du ikke klarer å slutte å tenke på ham kan det jo være et tegn på at du vil ha noe mer.

Endret av Hilde Christina
Skrevet (endret)

- Hvis man blir tiltrukket/pirret slik som du skriver her, er det ofte kansje fordi man egentlig savner noe i sitt eget forhold, litt spenning og morro... Da må man jo egentlig bare finne ut om det er noe man kan greie og lage/få fram i forholdet,- ellers har man jo egentlig et problem uansett....

Lykke til =)

Endret av **Lillekonvall**

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...