Gjest kuli Skrevet 28. mars 2009 #1 Skrevet 28. mars 2009 I rettledningen for skatten står det at man regner 230 dager som årets arbeidsdager inkl ferie. Nå hadde ikke jeg ferie i fjor, blir det da riktig å bruke 260 dager. Vet at hos NAV regner man at arbeidsdager i ett år er 260.
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #2 Skrevet 29. mars 2009 jeg slenger meg på her med litt reisefradrag sp.mål også (håper det går greit) jeg hadde kun 14 dager ferie i fjor, også bodde jeg to forskjellige steder, det ene er 80 km t/r unna jobben, ca halve året, det andre er ca 40 km unna t/r. man skal føre opp begge to ikke sant?
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2009 #3 Skrevet 30. mars 2009 Reisefradraget skal være mest mulig reelt. Normal arbeidstid med 4 uker ferie gir 230 arbeidsdager. Null ferie gir 250 arbeidsdager, osv. Jobber du mer enn 5 dager i uken, så før opp ekstra dager. Skriver du mer enn 230 arbeidsdager, så legg ved en liten setning om hvorfor. Er du ærlig så er det verste som kan skje at de stryker fradraget. Er du uærlig så kan det bli verre konsekvenser ... Til du som har byttet jobb eller flyttet i løpet av fjoråret. Summér dag for dag. Målet er at reisefradraget være mest mulig reelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå