Gå til innhold

Maggie Sottero størrelser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke akkurat noe internett-fantom, og nå sitter jeg å har funnet drømmekjolen - på nett!

Men, jeg forstår pent lite ang størrelse, for plutselig gikk det opp ett lys for meg at US/UK har forskjellige system, og ikke minst er det forskjellige størrelser når det kommer til kjoler/brudekjoler.

Det er da en Maggie Sottero kjole, og jeg bruker sånn omtrent str 36/38, men kjolen har snøring bak. Kjolen er str 10, blir det for stort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror den Maggie Sottero kjolen jeg prøvde var størrelse 10, og mener de sa at det var str 40. Den var litt for liten til meg, men så bruker jeg også str 42. Men er ikke 100% sikker altså....

Gjest Gjest_pia_*
Skrevet

Str. 10 US er det samme som str. 40....

Skrevet

Kanskje du kunne tatt turen til en brudesalong for å prøve kjolen før du bestiller?

Jeg er normalt størrelse 38/40, men har i løpet av kjoleprøvingen prøvd alt fra str. 36-44.. så det varierer veldig!

Lykke til :)

Skrevet (endret)

jeg skal ha maggie sottero kjole og jeg skal ha str 38 som er str 10 (mener jeg å huske). Prøvde str 8 (36) i salongen og den var for litt for liten. Jeg fikk den på meg, men man ser det fort på sømmene om den passer eller ikke. Hvis sidesømmene er forran på magen så ser man tydelig at den er for liten..hehe...så selv om man får den på pga snøringen bak, så kan dey være lurt å få riktig str...:D

Jeg bruker 38 i topper til vanlig, så virker nesten som om Maggie kjolene er lik de str man vanligvis bruker.

Beste er om man tar en tur i butikken og prøver for sikkerhets skyld :D

Endret av Cæmis
Skrevet (endret)

Hmm, vanskelig å finne ut av. Bor ikke i nærheten av noen som selger maggie sottero, så det er litt vanskelig. I følge selger så skal den passe alt fra 36-40 ettersom det er sånn snøring bak.

Men om den nå er for stor, er det da muligheter for å sy dem inn litt, som man gjør med en vanlig kjole? Den må jo uansett legges opp, da jeg "bare" rager 160 over bakken.

Jeg kan jo evt få henne til å måle cm på kjolen, rundt bryst og midjen.

Edit for å si at ifølge denne linken så skiller det bare 2,5cm mellom str 8 og 10.

Endret av InaMina
Skrevet
Hmm, vanskelig å finne ut av. Bor ikke i nærheten av noen som selger maggie sottero, så det er litt vanskelig. I følge selger så skal den passe alt fra 36-40 ettersom det er sånn snøring bak.

Men om den nå er for stor, er det da muligheter for å sy dem inn litt, som man gjør med en vanlig kjole? Den må jo uansett legges opp, da jeg "bare" rager 160 over bakken.

Jeg kan jo evt få henne til å måle cm på kjolen, rundt bryst og midjen.

Edit for å si at ifølge denne linken så skiller det bare 2,5cm mellom str 8 og 10.

Jeg skal til en maggie sottero salong på tirsdag å prøve kjolen min, hvis jeg får målene dine kan jeg jo spørre de om hvilken str de ville ha anbefalt? :)

legges inn er en mulighet, men det kan bli veldig dyrt om det er mange detaljer på den. Jeg har også fått beskje dom enkelte kjolerikke legges opp pga dette da det ikke blir pent...hmm...ring å spør! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...