Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2009 #1 Skrevet 28. mars 2009 Bør elever som mobber andre elever bli straffet? I såfall, hvordan mener du de bør straffes?
The Kitten Skrevet 28. mars 2009 #2 Skrevet 28. mars 2009 Bør elever som mobber andre elever bli straffet? I såfall, hvordan mener du de bør straffes? Ja, selvfølgelig bør de straffes. Hva straffen skulle vært vet jeg ikke.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2009 #3 Skrevet 28. mars 2009 Nja, det må i alle fall stadfestes overfor mobbere at mobbing ikke tolereres. De fleste som mobber har det egentlig bare vondt med seg selv, og jeg tviler på at straff er rette middel å bruke.
annamaria8 Skrevet 28. mars 2009 #4 Skrevet 28. mars 2009 Gjest: Mobbere skiller seg ikke ut fra gjennomsnittet. De har det ikke værre med seg selv enn andre. Undersøkelser (Roland) viser at de ikke har et dårligere selvbilde enn andre, utenfor den harde mobbekjernen. Ang. straff: Jeg synes det er lurt (og mer rettferdig) at mange skoler nå tvinger mobberen til å bytte skole, heller enn å tilby mobbeofferet det. Mobberne trenger absolutt en straff. De skjønner intet annet språk enn det som føles på kroppen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå