Gå til innhold

Smoking

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Vi har skrevet i våre invitasjoner; antrekk: det som kler deg best

Denne var genial =)

Skrevet

Min mann skal ikke ha smoking, men pen lysere dress med silkevest.

Faren til min mann sier han skal komme i smoking...og jeg synes dette blir litt stivt?

Ut i fra det mange sier her så blir det også litt feil?

Ingen skal vel i teorien 'overgå' budeparret, og jeg ville egentlig bare sagt mørk dress i invitasjonen siden vi ikke har et veldig formelt bryllup.

Moren til min kommende mann ønsker også at mannen hennes skal komme i smoking, men jeg vet at ingen på min side av familien har smoking uansett så da er det bare han som kommer i dette (av totalt 70 stk).

Er det da teit av oss da å bare skrive mørk dress i invirtasjonene?

Gjest *gjest
Skrevet
Hvorfor må man skrive dresskode i invitasjonen?

Undervurderer man gjestene sine så mye at man tror at de ikke skjønner at de kler seg pent i bryllup??

Selvsagt vet alle at man skal kle seg pent i et bryllup! Tror du har misforstått hele poenget her :ler:

TS vil vel kanskje presisere om det er stivt pyntet eller et mer formelt bryllup? Og det er kanskje greit så ikke onkel kommer i kjole og hvitt og svoger kommer i dressbukse og skjorte uten slips? Ville vel sett litt rart ut.

En presisjon gjør det jo lettere for brudeparet vil jeg tro. Jeg ville ikke ønsket et titalls telefoner om dette i alle fall hvis jeg skulle gifte meg. Sikkert nok å tenke på av andre ting. Nesten som å be om trøbbel om man ikke skriver noe syns jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...