Gjest TS Skrevet 28. mars 2009 #1 Skrevet 28. mars 2009 Jeg trenger råd.. er i en ekstremt vanskelig situasjon. Håper dere kan gi meg råd om hva jeg bør gjøre akkurat nå, og ikke komme med pekefingeren i denne tråden. Vi vet begge at vi har gjort noe veldig galt. Jeg har/har hatt ett forhold til en på jobben. Han er gift. Den siste måneden har vi prøvd å avslutte forholdet, da det er umulig å fortsette sånn som det er nå. Det er utrolig vanskelig, og vi er vel begge mer eller mindre deprimerte. Situasjonen vår påvirker i hvertfall alt vi gjør i hverdagen. Har nettopp pratet med han på msn, og han fortalte at han har vært ute og kjøpt piller. "sånn i tillfelle". Hodepine-tabletter vil ikke hjelpe i denne situasjonen, sa jeg.. og han sa at hvis man tar mange nok så hjelper det. Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Han er veldig langt nede og jeg frykter at det kan være en reell fare for at han skal gjøre noe galt. Men jeg er ikke sikker...Problemet er at vi bor i forskjellig land, så jeg har ikke mulighet til å dra for å være der sammen med han nå. Jeg har fått han til å ringe en hjelpelinje, så han prater med dem akkurat nå... Jeg vet navnet på kona hans og naboen hans, så jeg kan finne telefonnummeret dems og kontakte dem. Han sier at han ikke vil at jeg skal gjøre det. De vet jo selvfølgelig ikke om meg og situasjonen vår. Hva skal jeg gjøre? Kontakter jeg kona eller naboen kan det føre til at de finner ut av alt og... jeg vet han frykter det mer enn noe annet. Samtidig er jeg redd for hva som kan skje hvis han er alene nå. Noen råd eller tips dere ute? Jeg håper inderlig på det....
Frustrert Skrevet 28. mars 2009 #2 Skrevet 28. mars 2009 Hvorfor tenker han på dette? Er det pga det er over med deg? Pga problemer mellom han og kona? Pga dårlig selvtillitt? Hvor godt kjenner du ham? Kunne han virkelig gjennomført dette, eller er det er rop om hjelp? Han han barn? Han han noen som er glad i ham, som du kan nevne for ham? Få ham til å tenke på alle som blir lei seg / ødelagt hvis han gjennomfører dette. Få han til å tenke på alle som blir påvirket. Venner, familie, kollegaer, deg osv.
Gjest TS Skrevet 28. mars 2009 #3 Skrevet 28. mars 2009 Hvorfor tenker han på dette? Er det pga det er over med deg? Pga problemer mellom han og kona? Pga dårlig selvtillitt? Hvor godt kjenner du ham? Kunne han virkelig gjennomført dette, eller er det er rop om hjelp? Han han barn? Han han noen som er glad i ham, som du kan nevne for ham? Få ham til å tenke på alle som blir lei seg / ødelagt hvis han gjennomfører dette. Få han til å tenke på alle som blir påvirket. Venner, familie, kollegaer, deg osv. Det er vel pga valget han vet han må ta.. Han sier han elsker både meg og kona :S Han har ingen barn, men en kone som i dag er gravid Jeg føler jeg kjenner han godt, men jeg kjenner jo selvfølgelig ikke hele han. Jeg har aldri sett han i dagliglivet.. så jeg er derfor også usikker på om det er noe han faktisk vurderer alvorlig, eller om det er et rop om hjelp/pressmiddel ovenfor meg.. jeg vet ikke. Det er veldig vanskelig å sitte her, så langt unna, og ikke vite hva jeg skal gjøre
Frustrert Skrevet 28. mars 2009 #4 Skrevet 28. mars 2009 Kan du reise til ham nå i helga, eller neste helg? Fortell ham nå at dere må prate om dette. Bor han sammen med kona, eller jobber han utenlands? (Tenker på om dere kan være sammen hele helga, uavbrutt av kone og venner.) Jeg skjønner kjempegodt at dette er vanskelig for dere begge Hvor lenge har dere vært sammen, og hvor gamle er dere?
Gjest TS Skrevet 28. mars 2009 #5 Skrevet 28. mars 2009 Kan du reise til ham nå i helga, eller neste helg? Fortell ham nå at dere må prate om dette. Bor han sammen med kona, eller jobber han utenlands? (Tenker på om dere kan være sammen hele helga, uavbrutt av kone og venner.) Jeg skjønner kjempegodt at dette er vanskelig for dere begge Hvor lenge har dere vært sammen, og hvor gamle er dere? Skulle ønske det hadde vært mulig å møtes, men det er dessverre komplett umulig Han drar avgårde på ferie til uka... men er jo mulig det vil gi han noe positivt å tenke på da. Han bor sammen med kona ja, men jobber i utlandet. Vi har hatt et forhold i 1 år nå, på et mer alvorlig plan de siste 6 månedene. Og jeg trodde virkelig jeg hadde møtt mannen jeg skulle leve med resten av livet Inntil kona hans ble gravid Jeg er forresten 28, han 38.
Kamikatze Skrevet 28. mars 2009 #6 Skrevet 28. mars 2009 Hva skal du gjøre? Komme deg vekk, og ikke ødelegge mer enn hva du allerede har gjort. Det er ikke ditt ansvar, hva en voksen mann gjør. Når han har en kone, må du bryte kontakt. Og se på dette som en erfaring, for hvordan livet kan bli når du nyter andres forbudne frukt. Konsekvenser. Ta dem, og lev med dem.
Gjest TS Skrevet 28. mars 2009 #7 Skrevet 28. mars 2009 Hva skal du gjøre? Komme deg vekk, og ikke ødelegge mer enn hva du allerede har gjort. Det er ikke ditt ansvar, hva en voksen mann gjør. Når han har en kone, må du bryte kontakt. Og se på dette som en erfaring, for hvordan livet kan bli når du nyter andres forbudne frukt. Konsekvenser. Ta dem, og lev med dem. Ja, du har kanskje rett... men det er så veldig vanskelig. Å forlate det menneske jeg er gladest i her i verden når han er så langt nede virker umulig. Ikke vet jeg om det er det rette å gjøre heller.
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #8 Skrevet 29. mars 2009 Har dere felles kjente som er i nærheten av han? Og hvor langt er kona på vei? Forferdelig situasjon dette, for alle involverte parter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå