Gjest Forbanna Skrevet 28. mars 2009 #1 Skrevet 28. mars 2009 Bestillte noen smykker for under 200 kr eksl. frakt fra asos.com for litt over en uke siden.. og idag fikk jeg pakken.. der jeg måtte betale 173kr for toll!? Det verste var at på den lille pakken stod det at innholdet var bukser!? OG at varens verdi var 285kr!? Hva faen!? Noen som har opplevd det samme? Faens asos!!!
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2009 #2 Skrevet 28. mars 2009 det er ikke asos feil lær deg reglene les på toll.no
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2009 #3 Skrevet 28. mars 2009 Aldri opplevd det samme. De har vel gjort en feil. Dette får du fint refundert, ta med pakken og kvitteringen til tollkontoret.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. mars 2009 #4 Skrevet 28. mars 2009 det er ikke asos feil lær deg reglene les på toll.no Herregud! TS har jo gitt deg opplysningene: 1) TS kjøpte varer UNDER 200kr - ergo tollfritt 2) PÅ pakken STOD det at VARENS VERDI var 285kr! - ergo feil hos asos! Hva med å legge merke til opplysningene som er oppgitt først? Haha.. Herregud! TS: Enig med den over meg! Burde dra til tollkontoret!
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2009 #5 Skrevet 28. mars 2009 Herregud! TS har jo gitt deg opplysningene: 1) TS kjøpte varer UNDER 200kr - ergo tollfritt 2) PÅ pakken STOD det at VARENS VERDI var 285kr! - ergo feil hos asos! Hva med å legge merke til opplysningene som er oppgitt først? Haha.. Herregud! TS: Enig med den over meg! Burde dra til tollkontoret! Det spørs vel kursen deet da...?
Gjest TS Skrevet 28. mars 2009 #6 Skrevet 28. mars 2009 Det spørs vel kursen deet da...? Varene jeg kjøpte for utgjorde til £15! Men på pakken stod det £29.90! Selvom du regner med frakten så blir det £19,20 eller noe? noe som blir 183kr!?
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2009 #7 Skrevet 28. mars 2009 Det ordner du ved å ta kontakt med tolletaten og bevise hvor mye du egentlig har betalt. Hvis du kan fremlegge kvittering på kjøp, pleier de å frigi pakkene med en gang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå