Gå til innhold

Hva har skjedd med katten vår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en jentekatt på 3,5 år. Hun har alltid biti oss hvis vi koser med henne mer enn 2 sekunder, selv om det er hun som kommer å gnir seg inntil beina våres. Men den siste måneden har hun endret totalt atferd. Hun biter og klorer bare vi går forbi henne, og vi er livredde for å ha henne i nærheten av gjester eller vårt barn.

Katten henger i stolryggene flere ganger daglig og er helt rabiat. Det virker som hun kanskje tror noen er etter henne hele tiden, og hun ikke finner roen.

Noen som kjenner igjen denne atferden og vet mulige årsaker? Har hun skadet seg kanskje og slått hodet sitt?

Skal ta henne med til dyrlegen til uken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen gode idéer, annet enn at hun kanskje har vært ute for noe som har skremt henne (barnet eller noe annet har falt på henne, hun har møtt noe skummelt ute, el.l.), eller at hun har skadet seg og har vondt et sted.

Men vil be om at du oppdaterer tråden når du har vært hos veterinær med henne :) Håper dyrlegen har en kur.

Skrevet

Høres ut som det er noe feil med katten, mentalt sett. Håper vet'en finner ut noe ihvertfall!

Skrevet

Kanskje hun rett og slett kjeder seg?

Er det en mulighet?

Jeg hadde også flydd veggimellom om jeg kjedet meg. :P

Lykke til hos dyrlegen da, håper de har noen gode svar. :)

Skrevet

min katt også bitter og klør alle ofte uten grunn.kan kan komme på fange selv,men uansett til slutt skal bite.vanskelig ågo forbi uten å bli tatt av han. :tristbla:

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor i all verden aksepterer dere at kattene deres har en slik adferd?

Dere må jo lære dem fra de er bitte små at de ikke får lov å drive på sånn.

Skrevet
Hvorfor i all verden aksepterer dere at kattene deres har en slik adferd?

Dere må jo lære dem fra de er bitte små at de ikke får lov å drive på sånn.

han binner å bli sånn ca fra 1år gammel.nå han er 3,5.alle venner vet at det er farlig å ta på han,men nye mensker han kan lure,hvis jeg hadde ikke tid til å fortelle :sukk:

Gjest Gjest
Skrevet
han binner å bli sånn ca fra 1år gammel.nå han er 3,5.alle venner vet at det er farlig å ta på han,men nye mensker han kan lure,hvis jeg hadde ikke tid til å fortelle :sukk:

Men da skulle du jo tatt affære når han var 1 år gammel da. Blir jo vanskeligere nå når den har blitt enda 2,5 år.

Men sånne katter må avlæres problemadferden sin.

Skrevet

jeg liker han så godt.det er hanses karakter,tenker jeg.men,hvordan kan lære katt å være snill-har ikke peiling

Gjest Gjest
Skrevet

Gå til dyrlegen. Vi hadde ei katte som var skikkelig mannevond og bare hveste og klorte hver gang hun ble tatt på. Det viste seg at hun var alvorlig syk. En katt som er syk vil neppe ha særlig kjærlig adferd. Det kan også hende hun er blitt skremt av noen..

Gjest Gjest
Skrevet
jeg liker han så godt.det er hanses karakter,tenker jeg.men,hvordan kan lære katt å være snill-har ikke peiling

Nei, ingen katter som holdes som husdyr skal få lov å ha som karakter å bite og klore mennesker.

Gå til dyrlegen. Vi hadde ei katte som var skikkelig mannevond og bare hveste og klorte hver gang hun ble tatt på. Det viste seg at hun var alvorlig syk. En katt som er syk vil neppe ha særlig kjærlig adferd. Det kan også hende hun er blitt skremt av noen..

Godt råd. Og hvis den ikke er syk, så spør dyrlegen om h*n kan lære deg hvordan du skal få katten din til å slutte å bite og klore.

takk :kose: ,skal bestille tid i morra :catmilk:

Så fint du vil gjøre noe med problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...