Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. mars 2009 #1 Skrevet 28. mars 2009 Jeg er på yrkesrettet attføring og har 50% stilling i ordinær jobb. Når jeg er sykemeldt får jeg derfor sykepenger fra arbeidsgiver, men problemet er hvordan fyller jeg dette ut på meldekortet slik at utbetalingen blir riktig? For hvis jeg krysser av for "syk" får jeg jo 100% attføring for de dagene, og det stemmer jo ikke.. Men krysser jeg av for "jobb" er jo det også feil for jeg har da ikke vært på jobb? Hvordan fyller jeg ut slik at jeg ender opp med de 50% attføringspengene jeg skal ha??
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2009 #2 Skrevet 28. mars 2009 Var i samme situasjon som deg for et par år siden. Tok kontakt med Nav, de ville ha kopi av sykemelding. Skulle krysse av for jobb på meldekortet fordi jeg uansett fikk betalt for de dagene av arbeidsgiver. Ta kontakt med Nav for å være helt sikker, gjør du noe feil kan du tape penger.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2009 #3 Skrevet 28. mars 2009 Du har jobbet, eller "jobbet". Fordi de dagene du skal jobbe "har ikke nav noe med". Men det er veldig lurt å ringe NAV og spørre/forklare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå