Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2009 #1 Skrevet 28. mars 2009 Har en liten hunderase på 11 uker som jeg så gjerne vil at skal bli vant med katter. Mine foreldre har en stor omplasseringskatt som jeg ønsker at skal bli venn med valpen vår.. Men er så redd for at katten kommer til å skade valpen, da den mest sannsynlig ikke er vant med hund fra før av.. Hvordan går jeg frem??
Lalle Skrevet 28. mars 2009 #2 Skrevet 28. mars 2009 Bare la dem hilse på hverandre det. Ha hunden i bånd. Da vi fikk hund, og pusen vår levde, bare lot vi dem hilse på hverandre og ikke la dem være alene med hverandre. Hunden (valpen) la seg langflat for pus, pus var eldst. Dyr forstår hverandre mer enn vi tror. Lykke til
Gjest Gjest_Trine_* Skrevet 28. mars 2009 #3 Skrevet 28. mars 2009 Takk for svar!! Ja, er det vi har lurt på å gjøre og. Er bare så redd for at pusen skal sette klørne i valpen eller noe sånt..
Gjest Gjest_AnetteR_* Skrevet 29. mars 2009 #4 Skrevet 29. mars 2009 Takk for svar!! Ja, er det vi har lurt på å gjøre og. Er bare så redd for at pusen skal sette klørne i valpen eller noe sånt.. Det vil være unormal atferd for en katt. Katter som møter noe ukjent er normalt noe tilbaketrukkene, de angriper ikke. Normalt vil katten enten være nysgjerrig og nærme seg sakte, for å snuse litt. Ellers så vil den holde lav stilling og frese. Siste normale reaksjon vil være å løpe vekk fra situasjonen. Det er bare å forsøke å presentere dem for hverandre. Hold deg rett i nærheten, og ha gjerne et av dyrene i bånd. Eventuelt vær to stykker slik at man kan ha hvert sitt dyr på armen (kan være vanskelig om ingen er helt trygg på katten). Et annet alternativ er å plassere et dyr, i dette tilfellet valpen, i et bur. Da kan de snuse på hverandre men samtidig være helt trygge.
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2009 #5 Skrevet 30. mars 2009 jeg måtte venne hunden min til to katter. den ene katten var noen mnd gammel da og den andre var 2 år. Vi fikk den yngste katten først. Og det vi gjorde da var at vi hadde hundeburet i stua. også bytta vi på med å ha katten og hunden inne i buret. Det gikk jeg seg til etterhvert. Vi gjorde vel det samme med neste pus også og det er ingen problemer i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå