Gjest Anonymous Skrevet 11. juli 2003 #1 Skrevet 11. juli 2003 Er det ufarlig? Har ikke hatt det før, men de par siste gangene har jeg hatt litt vondt i endetarmen den første dagen med menstruasjon + litt hard i magen. Har også begynt å bli litt uvel i forbindelse med mensen. Kvalm, men spyr ikke og føler meg ikke generelt sjuk. Er det nødvendig med lege, eller bør jeg bare slappe av?
Lenemor Skrevet 11. juli 2003 #2 Skrevet 11. juli 2003 Har hatt endel vondt i endetarmen under mensen men tror ikke det er farlig. Jeg bruker Ledox for menssmerter og da blir det bedre i endetarmen også! Ledox får du reseptfritt på apoteket. :D De reduserer blødningen også :D Lykke til!
Suzy Skrevet 11. juli 2003 #3 Skrevet 11. juli 2003 Pleier å bli løs i magen på starten av mensen jeg - det er vel en variant av det samme antar jeg... :oops: Suz :blunke:
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 12. juli 2003 #4 Skrevet 12. juli 2003 Det hender jeg også kan få litt løs mage den første dagen under menstruasjon men det går over på få timer- dette er noe mange opplever og det er slettes ikke farlig. Jeg synes det hjelper med ett glass cola. Minnie
Brudulja Skrevet 12. juli 2003 #5 Skrevet 12. juli 2003 Enkelte ganger har jeg også "vondt i rompa" når jeg har mensen. Vet ikke hvor vanlig det er å ha det, men farlig er det neppe!!
LadyBug Skrevet 12. juli 2003 #6 Skrevet 12. juli 2003 Ja, hva kommer egentlig det av? At man får løs mage den første mensdagen?
Gjest Anonymous Skrevet 12. juli 2003 #7 Skrevet 12. juli 2003 På denne siden fant jeg litt om Menstruasjonssmerter Det vanligste er krampelignende smerter i nedre del av magen, eventuelt også i korsryggen, lysken og nedover lårene. De starter ofte noen timer før blødningen kommer. Man føler seg uvel og sover ofte dårlig. Noen blir kvalme, kaster kanskje opp eller får diaré. Dersom smertene melder seg flere dager før blødningen, og kanskje er kombinert med at du vanligvis har smerter ved samleie, bør du undersøkes hos gynekolog. Menssmerter side 2 Menssmerter side 3
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 12. juli 2003 #8 Skrevet 12. juli 2003 Ja' date=' hva kommer egentlig det av? At man får løs mage den første mensdagen? [/quote'] En del av prostaglandinene blir også fraktet med blodet rundt til andre steder i kroppen. En del kvinner har for eksempel ofte diare de første dagene av menstruasjonen. Det skyldes at prostaglandinene virker på tykktarmen. Minnie
Trude29 Skrevet 13. juli 2003 #9 Skrevet 13. juli 2003 Har også problem med smerter i endetarm og diare spes. 1. dag under mensen. Men har fått påvist endometriose på tarmen , så det er vel det mine plager kommer fra. ( Bør ikke ha endo. for å ha vondt , kan godt være andre årsaker. ) Trude.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå