Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det siste kvartalet fikk jeg en strømregning på 4600 kr. Bor i en 80kvm stor leilighet, og deler den med sønnen min. Synes det er litt dyrt, men har ikke helt noe å sammnelikne med. Forsøker å spare der jeg kan, og har forholdsvis lav temperatur i oppholdsrommene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er omtrent det vi har fått her det, fire voksne og en toåring. To leiligheter (utleie del), totalt ca 180m2. Fyrer med ved.

Skrevet
det er omtrent det vi har fått her det, fire voksne og en toåring. To leiligheter (utleie del), totalt ca 180m2. Fyrer med ved.

Da bruker jeg og sønnen min ekstremt mye strøm...:S Vi har kun oppvarming i form av varmekabler, regner med at det tapper en delstrøm, men de står på en behagelig temperatur, altså ikke sprengvarmt.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er både strømforbruket og nettleien det er snakk om ?

Tror ikke ts har så stort strømforbruk. Vi er 3 personer i ett hus på ca 90m2, og hadde strømregning på 4300 kr. Men bruker ikke så mye strøm til oppvarming.

Skrevet
Det er både strømforbruket og nettleien det er snakk om ?

Tror ikke ts har så stort strømforbruk. Vi er 3 personer i ett hus på ca 90m2, og hadde strømregning på 4300 kr. Men bruker ikke så mye strøm til oppvarming.

Nettleia er med i prisen på 4600 ja. (Synes det er dyrt for det om jeg da).

Gjest Gjest
Skrevet

Vi hadde strømregning på 8000 kr med nettleie. Bor i 2 etg hus, har varmepumpe, 3 barn og utrolig mye klesvask.

Skrevet
Vi hadde strømregning på 8000 kr med nettleie. Bor i 2 etg hus, har varmepumpe, 3 barn og utrolig mye klesvask.

Uff ja, den klesvasken blir det visst aldri slutt på. Selv er vi bare to, men jaggu klarer vi å fylle maskinen flere ganger pr. uke.

Gjest Gjest
Skrevet

Stor enebolig, to etasjer + kjeller, to personer, 5500 kroner.

Fyrer mye og har generelt bare varme på i én etasje, men har hatt en forfrossen tenåring hjemme i nesten hele januar som har varmen konstant på i sin etasje. :)

Ganske høy regning med tanke på at vi generelt bare er to, vasker vel klær som normalt og er mye på tur.

Gjest Gjest
Skrevet

Leilighet på 72 kvadrat, har på ovn i stue, soverom og avogtil gjesterommet. Har ikke vaskemaskin/tørketrommel, varmekablene på lav temperatur - siste strømregning for 2 mnd var på 2600:/ Sukk, skulle ikke tro vi var vannkraftens land:P

Gjest MåneSkygge
Skrevet

Bor i en 40kvm stor leilighet uten vaskemaskin og oppvaskmaskin. Er en voksen og ett spedbarn. Fikk 4700 sist kvartal. Syns det er veldig mye i og med at jeg kun har en oljeovn i hele huset.

Skrevet

Kanskje leilighetene deres er dårlig isolert? :fryser:

Skrevet

Her bor jeg og 2 barn.. Leilighet på ca 100 kvm! Vi fikk strømregning på ca 3100 som jeg egentlig ikke syntes er så mye..

Masse klesvask! Masse dusjing! Og vi liker å ha det varmt i begge etasjer.. :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Det siste kvartalet fikk jeg en strømregning på 4600 kr. Bor i en 80kvm stor leilighet, og deler den med sønnen min. Synes det er litt dyrt, men har ikke helt noe å sammnelikne med. Forsøker å spare der jeg kan, og har forholdsvis lav temperatur i oppholdsrommene.

hvilket abonement har du?

er dette for 2 eller 3 mnd?

Gjest NiChia
Skrevet

Vi er to og bor på 60 kvm. Vi fikk strømregning på 2500 kr for to måneder.

Gjest Gjest_smil_*
Skrevet

Jeg syns strømmen i Norge er altfor dyr jeg....!

Meen, her i landet har det jo blitt kultur og akseptere ALT og ikke protestere på en tøddel. Trur jeg flytter til varmere strøk;)

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har hatt strømregning på ca 3000 kroner i måneden i vinter.

Vi er 4 personer som bor på ca 140 kvm.

Gjest Aloha
Skrevet

Vi fikk strømregning på ca 3400,- for 2 mnd, og er 2 voksne på 90 kvadrat. Dette var januar + februar så vi hadde på mye varme. Syns det er ganske dyrt men resten av året blir ikke like ille.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi bor på 100 kvadrat fordelt på to etasjer. Varmvannet er inkludert i husleia. Siste strømregning kom på ca 1000 kr, men den pleier alltid å være lavere enn det. Dette er for én måned.

Vi er to voksne på heltid, to barn annenhver helg. Har kun én varmekilde (i stua), pluss varmekabler på badet. Ellers stjeler nok tørketrommelen masse strøm hos oss. Vi er glade i å lage mat, så komfyren blir gjerne brukt i et par timer hver dag. Samtidig er vi late, så oppvaskmaskinen går stort sett en gang pr dag...

Vi kunne nok spart mye, og det har jobber jeg med å få resten av gjengen med på. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Meen, her i landet har det jo blitt kultur og akseptere ALT og ikke protestere på en tøddel. Trur jeg flytter til varmere strøk;)

Strømmen i Norge er av den billigste i verden.

Bare så det er sagt.

Gjest Gjest
Skrevet

Typisk sutrete "det er så fælt å være norsk"-utsagn fra en som egentlig ikke vet noe som helst om hvordan verden er skrudd sammen.

Værsågod, flytt til varmere strøk. Kos deg uten norske lønninger og norske velferdsgoder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...