Gjest Gjest_Tuva_* Skrevet 28. mars 2009 #1 Skrevet 28. mars 2009 Jeg vil ha en bærbar data. Det jeg trenger den til er i hovedsak mail, msn, bildelagring og surfing.Hvilken data er grei nok til slikt bruk? Hvilken er den billigste tilgjengelige, og er den "bra nok"? Jeg vet ikke hva jeg bør se etter og tenke på i valget, derfor spør jeg her... Med hilsen, Tuva.
Gjest Gjest_Tuva_* Skrevet 28. mars 2009 #2 Skrevet 28. mars 2009 Og endel musikk må det være plass til. Vet ikke hvor mye plass det tar jeg men...
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2009 #3 Skrevet 28. mars 2009 Til så lite bruke anbefaler jeg og låne 1 time nå og da på lokalbibliotekets datamaskiner. Her jeg bor er skriver også msn på de...
feuerstein Skrevet 28. mars 2009 #4 Skrevet 28. mars 2009 Hvilken er den billigste tilgjengelige, og er den "bra nok"? Denne er den billigste bærbare i full størrelse jeg finner hos komplett.no I min verden finnes det svært sjelden "bra nok" til mindre enn 10,000 kr, men jeg har funnet ut at mine krav til tastaturkvalitet, vekt, batterilevetid og soliditet er veldig mye strengere enn det som er vanlig. To spørsmål som vil ha innvirkning på hvilken pc du bør kjøpe: 1. Skal du faktisk ta den med deg rundt, eller vil du bare ha bærbar fordi den tar lite plass og lett kan ryddes vekk? 2. Hvis du skal ta den med deg, vil du ha tilgang på strøm der du bruker den, eller vil du være avhengig av god batterilevetid?
Gjest SmallTalk Skrevet 28. mars 2009 #5 Skrevet 28. mars 2009 Ettersom du ikke skal bruke pc'n din til noe som er spesielt ressurskrevende så kan du egentlig kjøpe hvilken som helst laptop du vil. Det er bare å søke rundt på forskjellige nettsider og se hva du finner. Det du bør tenke på er at hvis du skal kjøre Vista på den så bør du ikke gå under 2GB minne (RAM), ettersom Vista krever litt kapasitet og pc'n lett kan bli treg.
Gjest Gjest_Tuva_* Skrevet 28. mars 2009 #6 Skrevet 28. mars 2009 Denne er den billigste bærbare i full størrelse jeg finner hos komplett.no Den har jeg ikke hørt om før. Er den bra (nok)? Den skal stort sett stå på et sted. Og hvis jeg skal ta den med til andre steder, har jeg som regel tilgang til strøm... Når den står på et sted, er det vel vanlig at den lades hele tiden?
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 28. mars 2009 #7 Skrevet 28. mars 2009 Den har jeg ikke hørt om før. Er den bra (nok)? Den skal stort sett stå på et sted. Og hvis jeg skal ta den med til andre steder, har jeg som regel tilgang til strøm... Når den står på et sted, er det vel vanlig at den lades hele tiden? Den ser faktisk helt grei ut den. Ingen kraftpakke, men det behøver du heller ikke til mail, generell surfing bilder og musikk. Du får plass til "en del" musikk på den, med 160gb minus det som går med til windows og programmene du bruker har du fortsatt nok til masse i mine øyne. Men har du en musikksamling tilsvarende mange hundre cd'er eller flere og vil ha alt der samtidig så kan det bli litt knapt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå