Gå til innhold

Flyskrekk

Gjest Gjest_Lone_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Dette har ihvertfall kurert meg passe bra. Og jeg forsøker nå å bruke dette på andre områder jeg har angst og bekymrings.

En bedre måte å takle noe man frykter tror jeg ikke finnes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg gikk fra å kaste opp av å se innslag fra flypasser på nyhetene til at jeg nå planlegger to lange turer i rask rekkefølge på sommeren.

Men, jeg har aldri vært redd for selve det å fly. Kommer jeg meg først opp i flyet er det verste som kan skje at jeg detter ned, og dør. Dødsangst har jeg aldri hatt ;). Men alt stresset på flyplassene var nok til at jeg kastet opp bare av tanken.

Kuren: En venninde av meg døde brått og uventet og jeg mistet hele nettverket mitt på ca 3 uker uten at jeg fatter hvordan. Etter det ga jeg totalt faen i det meste, og bestemte meg for å utnyttet det til noe positivt i stedet.

Jeg vil på det sterkeste anbefale hypnose, flyskrekkurs, eller tankerekken til skravlebassjente i stedet for :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lone_*
Hei, jeg er kurert!

Fra å sitte å skjelve, gråte høyt(!) til å smile av at det kiler i magen med turbulens vil ihvertfall jeg kalle ganske kurert..

Hvordan ble jeg kvitt angsten? Jeg brukte fornuften.

1.Det er ikke farlig å fly.

2.Hvis jeg skal la meg få lov til å være redd for dette, er det obligatorisk at jeg også må være redd for alle ting som statistisk er farligere. Å gå ute på gata, kjøre bil, sykle, stå på ski, spise mat som kan sette seg fast i halsen er bare noen av disse, som har MYE større sjangs for ulykke/skade/død enn å fly. Siden jeg ikke er redd for disse tingene, så fikk jeg heller ikke lov til å være redd for å fly. Kan ikke bare single out dette stakkars flyet, bare fordi jeg innbiller meg at det er skummelt.

3.Jeg ville leve, ikke bare eksistere. Og det innebefatter å bruke fly for å komme seg til deilige steder, uforglemmelige familiehappenings, spennede kurs etc.

4. Når billett så bestillt, hvilket alternativ er koseligst;

a) Å gå å grue seg, være løs i magen og ikke sove. Dra på flyplassen i angst, sette seg i flyet med panikk og gråt i halsen.

eller

b)Å glede seg til tur, kjenne på hvor deilig det er å leve, dra på flyplass og skjemme seg bort i taxfree og se på alle menneskene. Sette seg på flyet og kjenne at Gud, det er spennende å leve, nå skal jeg ut på eventyr!

-Uansett om flyet skulle dette ned eller ikke, så har du hatt det ganske mye bedre med alternativ b enn a.

Og det er litt slik med livet og, er det ikke, en kan enten bekymre seg og være redd, eller ha det koselig og nyte det uforutsigbare.

Et konkluderende 5: Ikke kontroll? Vel du har ENDA mindre kontroll med hva livet byr på. Det er null kunnskap om vi lever imorgen. Men du tør likevel å leve sant?

Dette har ihvertfall kurert meg passe bra. Og jeg forsøker nå å bruke dette på andre områder jeg har angst og bekymrings.

God flytur-for du bestiller deg en restplass til en deilig gresk øy nå sant? :danser:

Takk for et herlig innlegg!Skal skrive det ut og henge det på kjøleskapet :jepp:

Jeg gikk fra å kaste opp av å se innslag fra flypasser på nyhetene til at jeg nå planlegger to lange turer i rask rekkefølge på sommeren.

Men, jeg har aldri vært redd for selve det å fly. Kommer jeg meg først opp i flyet er det verste som kan skje at jeg detter ned, og dør. Dødsangst har jeg aldri hatt ;). Men alt stresset på flyplassene var nok til at jeg kastet opp bare av tanken.

Kuren: En venninde av meg døde brått og uventet og jeg mistet hele nettverket mitt på ca 3 uker uten at jeg fatter hvordan. Etter det ga jeg totalt faen i det meste, og bestemte meg for å utnyttet det til noe positivt i stedet.

Jeg vil på det sterkeste anbefale hypnose, flyskrekkurs, eller tankerekken til skravlebassjente i stedet for :ler:

Jeg skal kanskje en flytur til Oslo etter påsken, for å friske opp litt. Vil så gjerne til Barcelona i sommer :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er ikke det at jeg ikke stoler på flygerene, det er flyet jeg ikke stoler på..

En del flyvere er tatt med promille ved flyving - jeg stoler ikke på alle flyvere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del flyvere er tatt med promille ved flyving - jeg stoler ikke på alle flyvere...

Vits å nevne det da!!! :nei:

Det var en Aeroflot pilot, og russere får jo som kjent vodka inn med morsmelka;)

Hvis du flyr hver dag i 30 000 år, DA skjer det en ulykke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda flere bilsjåfører blir tatt med promille ved kjøring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...