Gå til innhold

Han er svensk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er norsk statsborger, min samboer er svensk statsborger. Kan vi gifte oss i Norge? Kan vi gifte oss i Sverige?

Har prøvd å lete etter info, men finner ingenting om det.

På forhånd takk for svar!:)

Mvh hilsen Janne..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er norsk statsborger, min samboer er svensk statsborger. Kan vi gifte oss i Norge? Kan vi gifte oss i Sverige?

Har prøvd å lete etter info, men finner ingenting om det.

På forhånd takk for svar!:)

Mvh hilsen Janne..

Ja, det går fint. Ta en telefon til folkeregistermyndigheten der du bor og be om informasjon, da får du alle de positive svar du trenger :)

Skrevet (endret)

*abbonere*

Prestekrage; den linken var nyttig :)

Til TS, et lite tips, hvis dere skal bo i Norge, så bør han skaffe seg jobb, og oppholdtillatelse først. Jeg ble opplyst hos Nav om at familiegjennforening (hvis man gifter seg først, også vil ha ektefelle inn i norge, uten at h*n har jobb) har behandlingstid på over 1. år, og i den tiden kan h*n ikke oppholde seg i norge.

Endret av Nique
Gjest Gjest
Skrevet
*abbonere*

Prestekrage; den linken var nyttig :)

Til TS, et lite tips, hvis dere skal bo i Norge, så bør han skaffe seg jobb, og oppholdtillatelse først. Jeg ble opplyst hos Nav om at familiegjennforening (hvis man gifter seg først, også vil ha ektefelle inn i norge, uten at h*n har jobb) har behandlingstid på over 1. år, og i den tiden kan h*n ikke oppholde seg i norge.

TS sin kjæreste er svensk. En svenske trenger verken oppholdstillatelse eller arbeidstillatelse for å arbeide/bosette seg i Norge.

Skrevet
TS sin kjæreste er svensk. En svenske trenger verken oppholdstillatelse eller arbeidstillatelse for å arbeide/bosette seg i Norge.

:Nikke: Borgere fra de nordiske landene kan fritt flytte mellom landene uten å ta hensyn til de generelle reglene.

Skrevet

Min feil, så ikke den om nordiske borgere unntatt fra reglene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...