Reiseivrig Skrevet 27. mars 2009 #1 Skrevet 27. mars 2009 Jeg er norsk statsborger, min samboer er svensk statsborger. Kan vi gifte oss i Norge? Kan vi gifte oss i Sverige? Har prøvd å lete etter info, men finner ingenting om det. På forhånd takk for svar! Mvh hilsen Janne..
Pastor Knut Skrevet 27. mars 2009 #2 Skrevet 27. mars 2009 Jeg er norsk statsborger, min samboer er svensk statsborger. Kan vi gifte oss i Norge? Kan vi gifte oss i Sverige? Har prøvd å lete etter info, men finner ingenting om det. På forhånd takk for svar! Mvh hilsen Janne.. Ja, det går fint. Ta en telefon til folkeregistermyndigheten der du bor og be om informasjon, da får du alle de positive svar du trenger
Prestekrage Skrevet 27. mars 2009 #3 Skrevet 27. mars 2009 Sjekk denne siden http://www.norge.no/oss/#a8703
Nique Skrevet 28. mars 2009 #4 Skrevet 28. mars 2009 (endret) *abbonere* Prestekrage; den linken var nyttig Til TS, et lite tips, hvis dere skal bo i Norge, så bør han skaffe seg jobb, og oppholdtillatelse først. Jeg ble opplyst hos Nav om at familiegjennforening (hvis man gifter seg først, også vil ha ektefelle inn i norge, uten at h*n har jobb) har behandlingstid på over 1. år, og i den tiden kan h*n ikke oppholde seg i norge. Endret 28. mars 2009 av Nique
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2009 #5 Skrevet 28. mars 2009 *abbonere* Prestekrage; den linken var nyttig Til TS, et lite tips, hvis dere skal bo i Norge, så bør han skaffe seg jobb, og oppholdtillatelse først. Jeg ble opplyst hos Nav om at familiegjennforening (hvis man gifter seg først, også vil ha ektefelle inn i norge, uten at h*n har jobb) har behandlingstid på over 1. år, og i den tiden kan h*n ikke oppholde seg i norge. TS sin kjæreste er svensk. En svenske trenger verken oppholdstillatelse eller arbeidstillatelse for å arbeide/bosette seg i Norge.
Honesty Skrevet 28. mars 2009 #6 Skrevet 28. mars 2009 TS sin kjæreste er svensk. En svenske trenger verken oppholdstillatelse eller arbeidstillatelse for å arbeide/bosette seg i Norge. Borgere fra de nordiske landene kan fritt flytte mellom landene uten å ta hensyn til de generelle reglene.
Nique Skrevet 28. mars 2009 #7 Skrevet 28. mars 2009 Min feil, så ikke den om nordiske borgere unntatt fra reglene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå