Gå til innhold

Er alle forlovet?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Første gang en mann var overstadig romantisk overfor meg, var vi på weekendtur i Paris da han gikk ned med høyre kne i gulvet. I lomma hadde han to like forlovelsesringer.

Andre gang var det en tilsvarende seanse, men i annen storby i Europa. I lomma hadde han en gullring med stein til meg. Ingen til seg selv.

Men i går, under lørdagshoppingen, ramlet vi inn på en gullsmed for å titte på gifteringer siden bryllupet skal være i juni. Og så sto vi der da, og var ganske enige om hvem vi likte best. Jeg fikk ringen jeg ønsket meg, en i hvitt gull med diamant i spenn. Hans er maken, men ingen edelsten på ham. Tror ringene kom på 16000 kr.

Og stakkars maken... han ble både svimmel og kastanjetter i knærne. Ikke pga. prisen påsto han, men at det var den første tingen han fysisk måtte gjøre for at planene skulle komme til skudd.

Hehe... velkommen i klubben! Men det går over. Slik var den følelsen jeg hadde da jeg hentet og betalte kjolen!

Skjønner eg riktig at han har fridd til deg 3 ganger?????

Eg selv fikk en litt amerikansk frielse kor eg fikk diamantring, men han har ikke ring. Ikke var dette noe eg planlagde siden det var en overaskelse for meg men er jo hyggelig.

Men tror ikke han hadde gjort det 3 ganger altså....

Vi har kjøpt nye ringer til vielsen....men om eg ikke hadde hatt ring til forlovelse så hadde ikke det gjort noe...hadde vært forlovet for det!

Lurer bare på ka dette inlegget skulle fortelle ts? :)

P.s. Du har vel ikke alle ringene på ringfingeren?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Min bror på 17 år er visst forlovet med dama si på 16, noe jeg bare synes er latterlig siden de er sammen en dag og hater hverandre den neste får meg ikke til å si han er forlovet til noen.

Men dersom to voksne mennesker blir enige om og gifte seg i nærmeste framtid uten ringer er de i mine øyne forlovet.

Vi skal bruke forlovelsesringene som gifteringer, skal bare pusses opp litt og jeg skal kansje få lagt inn en diamant i min.

Skrevet
Første gang en mann var overstadig romantisk overfor meg, var vi på weekendtur i Paris da han gikk ned med høyre kne i gulvet. I lomma hadde han to like forlovelsesringer.

Andre gang var det en tilsvarende seanse, men i annen storby i Europa. I lomma hadde han en gullring med stein til meg. Ingen til seg selv.

Men i går, under lørdagshoppingen, ramlet vi inn på en gullsmed for å titte på gifteringer siden bryllupet skal være i juni. Og så sto vi der da, og var ganske enige om hvem vi likte best. Jeg fikk ringen jeg ønsket meg, en i hvitt gull med diamant i spenn. Hans er maken, men ingen edelsten på ham. Tror ringene kom på 16000 kr.

Og stakkars maken... han ble både svimmel og kastanjetter i knærne. Ikke pga. prisen påsto han, men at det var den første tingen han fysisk måtte gjøre for at planene skulle komme til skudd.

Hehe... velkommen i klubben! Men det går over. Slik var den følelsen jeg hadde da jeg hentet og betalte kjolen!

3 forskjellige frierier? Var det 3 forskjellige menn også? Eller hadde dere brutt forlovelsene slik at han måtte fri på ny?

16000 for to ringer!? Tror ikke jeg hadde turt å gå med en ring som kostet 8000++

Gjest Krynkel
Skrevet

Det virker litt meningsløst å skrive hva man mener kvalifiserer som "forlovelse", så lenge det faktisk finnes en definisjon: Forlove seg = avtale ekteskap, som mange har skrevet.

Er man f.eks. samboere og har avtalt å gifte seg, da er man per definisjon forlovet, selv om man ikke går rundt og omtaler samboeren som "min forlovede".

Å ikke anerkjenne at et par er forlovet fordi de er for unge eller ikke har ring på fingeren er like tåpelig som å mene noe om hvor lang en kilometer er. "Nei, jeg syns ikke det er 1000 meter i en kilometer, jeg!"

Gjest Gjest
Skrevet

Det var mitt innlegg. Beklager at det ble litt rotete, men det var sent på kvelden.

Hendelsen i Paris skriver seg langt tilbake i tid, og det var en tidligere kjæreste. Han fridde og ville forlove seg der og da. Nå ble det ikke noe av det bryllupet, det skar seg før vi kom så langt.

Det andre frieriet er fra nyere tid, en annen mann, og ved den anledningen fikk jeg en vanlig diamantring. Og bryllup blir det. Vi setter på oss gifteringer under sermonien i kirken.

Budskapet mitt var vel at man altså er forlovet hvis man har gitt sitt ja under et frieri. Med eller uten forlovelsesring.

At ringene ble så dyre var nok fordi jeg ønsket meg noe som det ikke gikk 13 av på dusinet. Så derfor oppsøkte vi en gullsmed som ikke hadde noen kjedetilknytning. Men... om jeg hadde funnet noe som lignet (f.eks. hos Gullfunn) så hadde også denne (min fordi den har en diamant) kostet ca. 8000 -10 000.

Men jeg har egentlig ikke noen problemer med å forsvare prisen på ringene, for den skal jeg bære alltid.

Prisen på kjolen derimot, vel... men det er jo en helt annen diskusjon

Gjest Gjest
Skrevet
Dette var et skikkelig lurt innlegg ja. Hva har dette med ts' innlegg å gjøre?

Jada, du er heldig som har fått 3 ringer hos din tilkommende.

Forsiktig nå, ellers sjarmerer du oss rett i senk Solstråle!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...