Gå til innhold

Er alle forlovet?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Skal gifte oss om ca 1 år. Vi er ikke forlovet, og ingen har fridd. Vi har vært sammen i mange år, og rett og slett bare funnet ut sammen at vi ville gifte oss (fordi vi vet vi er rette for hverandre, og pga rettsmessig arv og barn).

Men alle synest det er så rart vi ikke forlover oss...

Men vi har så lite penger nå, og alt vi får inn i + går til sparing til bryllupet og litt sparing til oppussing av hus o.l. Så vi ville heller vente med ring til vi gifter oss, og heller bruke litt penger på disse.

Er dette for dumt????

Eller er det andre som ikke forlover seg før de gifter seg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skal gifte oss om ca 1 år. Vi er ikke forlovet, og ingen har fridd. Vi har vært sammen i mange år, og rett og slett bare funnet ut sammen at vi ville gifte oss (fordi vi vet vi er rette for hverandre, og pga rettsmessig arv og barn).

Men alle synest det er så rart vi ikke forlover oss...

Men vi har så lite penger nå, og alt vi får inn i + går til sparing til bryllupet og litt sparing til oppussing av hus o.l. Så vi ville heller vente med ring til vi gifter oss, og heller bruke litt penger på disse.

Er dette for dumt????

Eller er det andre som ikke forlover seg før de gifter seg???

Vi har heller ikke ring. Skal kjøpe rett før bryllupet og ingen av oss så behovet for å kjøpe ring på forhånd. Er nok smak og behag vil jeg tro... :gjeiper:

Skrevet (endret)

Om dere har blitt enige om aa gifte dere, saa er dere jo forlovet, er dere ikke? Trenger vel ikke ringer for aa forlove seg.

forlovelse

subst. m forlovelse - avtale om å inngå ekteskap

Endret av GodsChild
Skrevet

For meg er man forlovet når noen har fridd og fått ja. Eller om man har blitt enig om å gifte seg. Da er man forlovet, og det koster jo ingen ting ;) Trenger ikke ring for det mener jeg, det er jo bare for å vise det for resten av omverden. Symbolsk, og det syns jeg er hyggelig. Men det må jo være opp til hver enkelt om man ønsker forlovelses ring. Vi har det ikke, fordi vi heller bruke penger på gifteringer.

Skrevet

Man kaller vel ring på fingeren før giftemål forlovelse, men ja...de er vel sikkert forlovet nå å...bare uten ringen.

Og det samme er jeg. Ingen ring her heller...

og sier ikke jeg er forlovet heller...sier bare vi skal gifte oss.

.......men...savner jo et lite frieri!! Men gubben min er lite romantisk der ja!!!

Tror det er like vanlig med ring som uten..

Skrevet

En forlovelse er jo ikke ring....det er jo at dere har sagt til hverandre at dere vil gå in i ekteskap.

Selvfølgelig er det jo hyggelig at en av dere frir, men du trenger jo ikke det for en forlovelse.

Lykke til med bryllupet :)

Skrevet

Så lenge dere har lovet å gifte dere med hverandre, så er dere forlovet, så vidt jeg har forstått det. Uansett om han har gått ned på kne, uansett om dere har ring eller ikke. Forloveden min har ikke ring - kun jeg. Det betyr ikke at jeg er forlovet og han ikke.

Skrevet

Er man enig om at man skal gifte seg, uansett hvilken måte de skjer på, så er vel man forlovet, om man har ring eller ikke.

Forloveden min fridde, og vi fortsetter med de ringene vi skaffet oss når vi flyttet sammen (skikk fra sambos side, like, enkle sølvringer). De byttes ut med gifteringer når vi gifter oss.

Og lykke til med bryluppet TS :)

Gjest Gjest_Amelie_*
Skrevet

Definisjonen på det å være forlovet er å ha satt en dato for bryllupet i nærmeste fremtid. Ringer og frieri har ingenting å si, selv om mange i dag ser ut til å tro at det er avgjørende.

Selv satt vi også datoen sammen, ca 10 måneder før bryllupet. Jeg fikk etterhvert en nydelig diamantring, han brukte ikke ring før vi var gift. Og jeg har aldri referert til han som min forlovede. Jeg har nok alt for mange negative assosiasjoner til begrepet forlovet, da det kryr av fjollete jentunger som kaller seg forlovet og ser på det som et stadium i forholdet, uten å ha satt en dato.

Skrevet

Å være forlovet vil da ikke tilsi at man må ha satt en dato, bare at man har svart ja til at man vil gifte seg med hverandre :klø:

Skrevet
Definisjonen på det å være forlovet er å ha satt en dato for bryllupet i nærmeste fremtid. Ringer og frieri har ingenting å si, selv om mange i dag ser ut til å tro at det er avgjørende.

Saa fordi vi tapte masse penger paa oekonomikrisen og derfor maa utsette bryllupet paa ubestemt til saa er vi ikke forlovet? :roll: Jaja.

Man er forlovet naar man har har en avtale om aa gifte seg med hverandre.

Gjest Gjest_Marianne_*
Skrevet

Jeg mener som andre her at man er forlovet når man har sagt ja til å gifte seg med hverandre og mener det. Det var flere jeg gikk med på ungdomsskolen som "forlovet" seg, men jeg tror de fleste så på det som et steg videre fra kjærester, og ikke hadde noen planer om å gå gjennom med det (av typen slår opp den ene uka, er forlovet igjen neste, slår opp igjen osv...). De hadde ringer, men jeg føler ikke at det var forlovelser...

Datoen behøver ikke være satt for å kalle seg forlovet, jeg kalte meg forlovet fra dagen han fridde, selv om det tok noen uker før vi satte en dato.

Skrevet (endret)

Eg tenkjer også at man er forlova når man har blitt einige om å gifte seg, om det er etter eit frieri eller berre har diskutert det. Ringar er ikkje det vesentlege, heller ikkje det å setje ein dato. Men ein har vel kanskje i det minste ein viss idé om når?

Det treng ikkje koste noko å forlove seg. Me hadde ring begge to når me var forlova, men brukar dei same ringane som gifteringar.

Endret av cogito
Skrevet

Jeg trodde man ble forlovet når man ble enige om å gifte seg jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

Første gang en mann var overstadig romantisk overfor meg, var vi på weekendtur i Paris da han gikk ned med høyre kne i gulvet. I lomma hadde han to like forlovelsesringer.

Andre gang var det en tilsvarende seanse, men i annen storby i Europa. I lomma hadde han en gullring med stein til meg. Ingen til seg selv.

Men i går, under lørdagshoppingen, ramlet vi inn på en gullsmed for å titte på gifteringer siden bryllupet skal være i juni. Og så sto vi der da, og var ganske enige om hvem vi likte best. Jeg fikk ringen jeg ønsket meg, en i hvitt gull med diamant i spenn. Hans er maken, men ingen edelsten på ham. Tror ringene kom på 16000 kr.

Og stakkars maken... han ble både svimmel og kastanjetter i knærne. Ikke pga. prisen påsto han, men at det var den første tingen han fysisk måtte gjøre for at planene skulle komme til skudd.

Hehe... velkommen i klubben! Men det går over. Slik var den følelsen jeg hadde da jeg hentet og betalte kjolen!

Skrevet

Dæven! Ringer til 16 000 kr :sjokkert:

Jeg og samboer er ikke ringforlovet. Vi har valgt å kjøpe ringer som vi setter på hverandre under vielsen :) Ser ikke poenget med to sett med ringer. Vi har vært sammen i over 10 år og har vært forlovet i ett år ca. Satte datoen et halvt år etter frieriet. Et frieri er ikke ensbetydende med en stor glitrende diamantring for min del ihvertfall.

Dette kan en lese på bryllupsweb ang. forlovelse:

I dag er det færre som forlover seg før de gifter seg. De er som regel samboere uten å være forlovet før de gifter seg. I følge gammel skikk er forlovelse en klar beskjed til familie, slekt og venner om at hun eller han har bestemt seg for å gifte seg. Familie og venner forventer da at det blir bryllup i nærmeste fremtid.

Med enkle ord kan man si at forlovelse er ventetiden frem til man skal gifte seg med hverandre.

Gjest Gjest_Meg_*
Skrevet
Dæven! Ringer til 16 000 kr :sjokkert:

Jeg og samboer er ikke ringforlovet. Vi har valgt å kjøpe ringer som vi setter på hverandre under vielsen :) Ser ikke poenget med to sett med ringer. Vi har vært sammen i over 10 år og har vært forlovet i ett år ca. Satte datoen et halvt år etter frieriet. Et frieri er ikke ensbetydende med en stor glitrende diamantring for min del ihvertfall.

Dette kan en lese på bryllupsweb ang. forlovelse:

I dag er det færre som forlover seg før de gifter seg. De er som regel samboere uten å være forlovet før de gifter seg. I følge gammel skikk er forlovelse en klar beskjed til familie, slekt og venner om at hun eller han har bestemt seg for å gifte seg. Familie og venner forventer da at det blir bryllup i nærmeste fremtid.

Med enkle ord kan man si at forlovelse er ventetiden frem til man skal gifte seg med hverandre.

vi skal bruke samme ringer vi:=)

Skrevet (endret)

Enig med andre her at man ikke trenger å være ringforlovet for å faktisk være forlovet... Det må man jo velge selv hva man synes er mest naturlig for en selv og ikke minst hva man har råd til... Forlovelse er jo som mange sier et løfte om å gifte seg :)

Min kjære tok den amerikanske varianten og fridde til meg med diamantring. Det passet oss veldig fint for vi ønsket ikke å sette på gifteringene før i kirken :)

Endret av Solstrålejenta
Skrevet

Jeg fikk også en forlovelsesring, han har ingen ring. Vi ønsker å ikke bruke gifteringene før vi er gift.

Gjest Gjest
Skrevet
Første gang en mann var overstadig romantisk overfor meg, var vi på weekendtur i Paris da han gikk ned med høyre kne i gulvet. I lomma hadde han to like forlovelsesringer.

Andre gang var det en tilsvarende seanse, men i annen storby i Europa. I lomma hadde han en gullring med stein til meg. Ingen til seg selv.

Men i går, under lørdagshoppingen, ramlet vi inn på en gullsmed for å titte på gifteringer siden bryllupet skal være i juni. Og så sto vi der da, og var ganske enige om hvem vi likte best. Jeg fikk ringen jeg ønsket meg, en i hvitt gull med diamant i spenn. Hans er maken, men ingen edelsten på ham. Tror ringene kom på 16000 kr.

Og stakkars maken... han ble både svimmel og kastanjetter i knærne. Ikke pga. prisen påsto han, men at det var den første tingen han fysisk måtte gjøre for at planene skulle komme til skudd.

Hehe... velkommen i klubben! Men det går over. Slik var den følelsen jeg hadde da jeg hentet og betalte kjolen!

Dette var et skikkelig lurt innlegg ja. Hva har dette med ts' innlegg å gjøre?

Jada, du er heldig som har fått 3 ringer hos din tilkommende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...