Gå til innhold

Greit, jeg har fått vite han har dame. Og jeg er dødsforelsket

Ibenholt

Anbefalte innlegg

Jeg har møtt en mann på 29. Jeg er 22. Han er i et forhold, jeg hadde en antagelse om det, men det var ikke bekreftet. Jeg prøvde meg, jeg fikk napp, jeg tenkte jeg skulle bare ta det for det det var. Han sendte blomster, ville møte meg, spanderer middager, tar meg med på kafé og kino.. blir med meg hjem. Vi har hatt sex to ganger, selv om jeg vet jeg ikke burde.

Uansett, han har sagt det er kaotisk i livet hans nå, men at han er i ferd med å løse det på en god måte. Han trenger tid, og er fortsatt ute etter å treffe meg videre, etter det jeg har forstått. Vi kysser offentlig, og han er ikke redd for å vise eller si til meg at han liker meg.

Sist jeg traff ham spurte jeg rett ut om han hadde dame. Han sa ja, men at han hadde forstått det slik at jeg ville gi ham litt tid til å finne ut av ting. Han sa han ikke greide å la meg være i fred, slik som han burde gjort, men at han trodde jeg forstod at han syns det var verdt å ta sjangser med meg, og at han ikke var ute etter å leke med meg. I tillegg la han til at jeg måtte tenke på meg selv, og hva jeg ville.. og at han forstod det var vanskelig for meg.

Jeg er dødsforelsket, og hjertet mitt sier jeg må ha denne mannen. Jeg har aldri vært så forelsket før, og hjertet mitt banker bare jeg ser på ham. Jeg har sagt jeg er redd ham, fordi jeg ikke kan noe for at jeg liker ham. Han sier det er ingen grunn til at jeg skal være redd.

Hvor lang tid skal jeg gi han på å tenke? Jeg akter ikke å bli lekt med, og han er voksen nok til å ta seg av sine problem og stå for egne valg. Han har sagt det er hans problem, og vil ikke jeg skal bekymre meg om dette.

Kommer det til å ende slik jeg er redd for? At jeg sier jeg vil vente en stund, og så stiller jeg han et ultimatum. Han har fått det han ville, og sier det er for vanskelig å bryte ut av det forholdet han er i? Fordi jeg er for ung osv osv?

Jeg har ingen garanti for at det skal funke... eneste han gir meg er antydning om at han vil skjemme meg bort, behandle meg fint og at han liker meg utrolig godt. Jeg er i hans øyne "hærlig" og han må styre seg for å ikke spise meg opp. Vel...

hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg kan ikke forstå hvorfor du vil ha en som oppfører seg slik mot dama si...neste gang blir det vel din tur. Husk at den beste indikatoren på fremtidig oppførsel, er hva man har gjort før.

Tipper han holder deg på gress som en liten leke, og egentlig har det helt fint med dama si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Så jeg bør droppe dette? Med en gang? Selv om han har sagt at han er i ferd med å løse det på en "bra" måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ok. Så jeg bør droppe dette? Med en gang? Selv om han har sagt at han er i ferd med å løse det på en "bra" måte?

Selvfølgelig skal du droppe det med en eneste gang. Han er i et forhold, og du er rett og slett innmari simpel som ikke aksepterer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Bra måte for hvem da? Neppe for dama, som har en urto kjæreste, og neppe for deg, som får en som driver på sånn når han er i forhold.

Hadde han vært 100 % dedikert til deg, hadde dere være sammen nå, så enkelt er det.

Høres ut som han vil ha i pose og sekk, så jeg syns ikke du skal utsette deg for dette mer.

Jeg forstår det slik at han ikke engang opplyste deg om at han hadde dame, før du spurte direkte, og det er veldig dårlig gjort.

Det er selvsagt ditt eget valg, men jeg ville sagt at det må være bedre for deg å finne en som liker bare deg, og som ikke driver på slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forståelse for at det kan ta tid å gjøre det slutt med dama, hvis man skal gjøre det på "en bra måte". Det jeg ikke har forståelse for er at han ikke holder seg unna deg mens han er i denne prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere har helt rett, og jeg tar selvkritikk fordi det var jeg som åpnet for at ting fikk lov til å skje. Jeg tok initiativ, og han fikk muligheten til å ta sjangsen som bød seg. Jeg skammer meg over det nå.

Han liker meg, det er det ingen tvil om. Men han utnytter meg, det innser jeg nå. Jeg har gitt ham litt av meg selv, men ikke så mye at det ikke er for sent å trekke seg.

Han har sagt klart i fra at han skulle ha holdt seg unna meg, situasjonen tatt i betraktning, men det greide han ikke. Han sier at han ikke vil jeg skal trekke meg nå, men at det er opp til meg og at han skjønner om jeg ikke vil gå videre.

I helgen er han på reise med jobben. Han spurte meg hva jeg skulle i helgen, og også hva jeg skulle i påsken. Vi har ikke planlagt noe neste møte, eneste han gav uttrykk for var at jeg ikke måtte dra nå som vi begynner å bli godt kjent.

Jeg kommer ikke til å kontakte ham, og avvente det hele til jeg eventuelt hører fra ham igjen. Noe jeg ikke er så sikker på om han tør, etter jeg har spurt ham rett ut om han har dame. Jeg har også vært så dum å lagt kortene på bordet etter kort tid: sagt jeg ikke kan noe for at jeg liker ham og har et godt øye til ham.

Vi har en felles venninne, som jeg har fortalt dette til. Han vet jeg skal være med henne i helgen, og han spurte om hun visste noe. Jeg løy å sa jeg ikke hadde sagt annet enn at jeg har gitt uttrykk for at jeg er nysgjerrig på ham, og at jeg har snakket med ham. Han sa selvfølgelg han vil jeg skal avvente med å si noe til han har avsluttet dette andre, "fordi jeg vil det skal gå ryddig for seg" forklarer han. Betyr det at han har tenkt å gjøre noe, eller er det noe han sier bare for å si det?

Dersom jeg trekker meg nå... dvs, ikke tar mer kontakt. Og det viser seg at han gjør det slutt, og tar kontakt med meg. Bør jeg ta sjangsen på ham da? Vi har det jo tross alt veldig fint sammen når vi er sammen...

Æsj, alt er ødelagt. Da var den drømmen knust...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg skal innrømme at jeg søkte opp et par andre tråder du har startet, og skvatt litt da du selv omtalte deg som en veldig egoisitisk person. Og da forstår jeg jo hvorfor du kaster deg etter en opptatt mann.

Btw: har du det minste selvrespekt og omtanke for andre - så holder du deg så langt unna denne mannen du bare kan. Avslutter han sitt nåværende forhold får du heller vurdere hva du bør gjøre da.

I mellomtiden bør du jobbe med egiosmen din, et av de dårligste karaktertrekk et menneske kan ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du har forelsket deg, er ikke noe du kan klandres for. Og en annen ting så er det typen her som bør klandres for det han bedriver, og ts.

Vil råde deg til å holde deg unna denne fyren trådstarter, han er ikke noe å samle på. Selv om dere har en god tone, betyr det ikke at du er den ene for han. Mest sannsynlig så har han en god tone med dama si også, som går uvitende om at han har et forhold på si med deg.

Om det skulle skje at han gikk fra dama si, og du tar han inn i varmen og redder han fra ensomheten så vil han garantert være utro mot deg.

Oftest blir dette ris til egen bak.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg løpt vekk. Ikke la han leke med deg. Ikke vær så naiv, han bruker deg kun for spenningens skyld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hmm_*
At du har forelsket deg, er ikke noe du kan klandres for. Og en annen ting så er det typen her som bør klandres for det han bedriver, og ts.

Vil råde deg til å holde deg unna denne fyren trådstarter, han er ikke noe å samle på. Selv om dere har en god tone, betyr det ikke at du er den ene for han. Mest sannsynlig så har han en god tone med dama si også, som går uvitende om at han har et forhold på si med deg.

Om det skulle skje at han gikk fra dama si, og du tar han inn i varmen og redder han fra ensomheten så vil han garantert være utro mot deg.

Oftest blir dette ris til egen bak.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg løpt vekk. Ikke la han leke med deg. Ikke vær så naiv, han bruker deg kun for spenningens skyld

Dette vet du faktisk ingenting om!

Verden er ikke svart-hvit.

Til ts: jeg synes du skal holde deg borte fra ham til han har gjort det slutt med kjæresten sin. Først da har du mulighet til å se om det kan utvikle seg til et seriøst forhold mellom dere, der dere begge er likeverdige. Ikke gjør deg selv den bjørnetjenesten at du blir hans elskerinne på si, mens han er i prosessen med å gjøre det slutt på en "bra måte". :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du har jo hatt flere tråder om akkurat samme ting, og fått akkurat de samme svarene som nå.

Hvorfor spørre om råd gjentatte ganger, når du ikke bryr deg om svarene uansett da?

En regel å leve etter : ikke gå etter menn i forhold!

Selv om du er egoistisk og har personlige problemer. (iflg annan tråd), så kan du jo la andre være i fred for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg hører jo hva som blir sagt. Men når man er forelsket, kjemper man med de indre stemmene som forteller en at dette ikke er lurt, for så å gå etter det minste håp man finner om at dette kan løse seg til fordel for en selv.

Jeg vet ikke hva jeg har tenkt, men etter hvert som jeg har møtt denne mannen, har det artet seg slik at interessen har blitt sterkere, fordi han viser interesse tilbake.

Grunnen til at jeg turte å vere med ham, var jo at jeg fikk vite dette forholdet det var snakk om var i ferd med å avsluttes, eller at de hadde problemer med ting som er utenfor min visshet. Jeg tenkte ikke gå så langt egentlig, bare gjøre ham oppmerksom på at jeg fantes.

Da han tok kontakt med meg igjen, ble jeg fortalt at det var vanskelig for ham å få til noe nå, men at han trengte tid. Jeg sa jeg ikke har hastverk jeg heller. Det har jeg ikke, men jeg var ute etter en tilstandsrapport fra hans side.

Nå som jeg leser innleggene her, og skjønner at jeg kan gå på trynet nok en gang, vil jeg ta avstand fra ham. Selv om det blir vanskelig. Likevel kan ikke jeg noe for at jeg sitter her med et håp om å høre fra ham, eller se ham snart igjen.

Jeg føler meg dum, ung og naiv. Men følelsene er jo like sterkt tilstede likevel! Irriterende at jeg faller for en slik mann.. hadde jeg kunne bestemt hvordan jeg ville ha det, hadde jeg jo ikke havnet i en sånn situasjon i det hele tatt. Jeg går etter magefølelse, og hjertet.. og samvittigheten og hodet blir da som en tåke som følger med på lasset. Først nå kjenner jeg meg utrolig dum og utnyttet, og det er jeg som har lagt til rette for det..

Jeg søker råd, fordi jeg vet det er galt å blande seg inn i andres liv. Likevel er mine foreldre skilt, som følge av utroskap. Og de begge lever i beste velgående i dag.. den ene parten med den som var grunnen til bruddet. Da er det kanskje ikke så rart at jeg tenker noe sånt kan skje meg også, eller at det kan gå min vei.

Vet ikke jeg.. jeg føler meg uansett ensom og forlatt. Og jeg vet jo ikke hvordan jeg kan bli mindre egoistisk.. Det kan jeg jobbe med, men hvordan?

Det jeg sitter å føler er at jeg har vært snill med andre, og på en måte "underdanig" i hele mitt liv. Andre er bedre enn meg, ofte, og jeg underlegger meg de som en konsekvens av dette. Jeg tenker vel tanker som: "jeg fortjener å ha det bra jeg også. Hvorfor skal ikke noe gå min vei snart?"

Folk som kjenner meg sier at det er ingen som fortjener å finne lykken mer enn jeg gjør. Jeg har ingen god erfaring med gutter i det hele tatt. Og jeg håpte kanskje dette kunne være en løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes folk er så raske til å dømme.

Uansett hvor ubegripelige folks avgjørelser er for oss, er jeg sikker på at alle har gode hensikter med det de gjør. Selv om de kanskje ikke ser rekkevidden av sine egne handlinger, og ikke forstår konsekvensene før de møter en i døra. Jeg tror ikke folk vil andre vondt med vilje.

Jeg synes du skal gi ham den tiden du føler deg komfortabel med å gi ham. I mellomtiden synes jeg du skal bruke tiden til å finne ut hva du vil. Ikke vi, ikke han, ikke noen annen, bare deg.

Gå deg en lang tur eller gjør noe annet som gjør at du tenker godt.

Det er langt fra en ideel situasjon, men det betyr ikke at det er dømt. Livet er ikke sånn. Livet blir aldri som man har sett det for seg.

Om ikke det blir ham denne gangen, så leder det deg kanskje til noe annet godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_hmm_*

Uansett hvor ubegripelige folks avgjørelser er for oss, er jeg sikker på at alle har gode hensikter med det de gjør. Selv om de kanskje ikke ser rekkevidden av sine egne handlinger, og ikke forstår konsekvensene før de møter en i døra. Jeg tror ikke folk vil andre vondt med vilje.

Jeg synes du skal gi ham den tiden du føler deg komfortabel med å gi ham. I mellomtiden synes jeg du skal bruke tiden til å finne ut hva du vil. Ikke vi, ikke han, ikke noen annen, bare deg.

Det er langt fra en ideel situasjon, men det betyr ikke at det er dømt. Livet er ikke sånn. Livet blir aldri som man har sett det for seg.

Dette synes jeg var et utrolig fint svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg syns det er veldig naivt å tro at alle har gode hensikter med det de gjør. Åpen bart er det mange som utnytter andre, uten at de gjør dem noenting.

Lanalia: det virker som du er så desperat etter å bli likt at du godtar hva som helst, er det virkelig slik du vil ha det?

Det er så klassisk klisje` at mannen sier at han er i et skrantende forhold, at det nesten er til å hyle av at du ikke ser det. Det må være en million tråder om de her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si at den eneste måten du kan finne ut på om han vil ha deg eller ikke, er å si at han må velge nå. Velger han deg så blir du kjempe glad, men velger han kjæresten så er det over og ut med dere to. Da må han ta et reelt valg, i stedet for å ha både i pose og sekk som han har nå.

Hvorfor skal han ta et valg nå, for han har jo deg der han vil ha deg. Og ønsker han å prøve mer med kjæresten sin, bør han da kutte ut deg og gi henne en reel sjangse. Det han gjør nå er veldig egoistisk, for han tenker bare på seg selv, selv om han kanskje sier noe helt annet.

Avslutt forholdet til han er fri og frank, og er det meningen at det skal bli dere to så blir det slik. Men er det ikke meningen, er det like greit å avslutte det før det blir enda mer alvorlig.

På den andre siden, ønsker du virkelig å satse på en person, som velger en slik løsning på sine problemer? Det kan fort skje at han velger det igjen, og da er det deg det går ut over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg vet det! Og jeg ser det selv! Jeg vet det er en klisjé, og at menn er menn uansett hva. Det som frustrerer meg er at det er mange fine personer der ute, men jeg blir forelsket i feil folk. Jeg er lei av å la meg utnytte, og føler jeg alltid har vært den jenta gutter/menn kommer til når førstevalget svikter. Dette er vondt å bære med seg, og dette tilfellet gjør ikke det noe bedre, jeg ser jo det. Men gjort er gjort, og jeg kan ikke gå tilbake på det som er gjort nå. Nå har jo jeg allerede fått følelser, som jeg ikke har tenkt å jage etter før han finner ut hva han vil. Egentlig ser jeg hva som kommer til å skje. Han blir, og jeg fortsetter veien alene.

Det som gjorde at jeg falt for ham, var at han så ting ved meg og bemerket ting som jeg så lenge har ønsket at noen skulle se og ha ønske om å ta tak i. Det at jeg har gitt ham av meg selv, viser kanskje at jeg er desperat etter noen som ser meg for den jeg er, og det følte jeg han gjorde/gjør. I tillegg er han eldre, har erfaring, virker trygg og har selvtilliten som skal til for at jeg blir mo i knærne. Ja, han er utro, men det er jo ikke det jeg tenker på først når han er sammen med meg. Konsekvensen av dette kjenner jeg jo ikke før nå i etterkant, når jeg tenker på muligheten for at det ikke skal ordne seg slik jeg vil likevel.

Greit nok er jeg lei av å være alene, og jeg trenger ikke at alle liker meg, men jeg vil at de jeg liker skal like meg. Han er en jeg har hatt et godt øye til lenge, og jeg greide ikke styre meg når sjangsen bød seg slik.

Men jeg tillater ham ikke å leke med meg. Jeg får si det som det er, at jeg liker han for godt til å treffe ham flere ganger. For nå gjør det vondt når jeg tenker på at han har fått en bit av meg, som han vil forkaste om han velger å bli i nåværende forhold.

Likevel tror jeg det han har med henne, er på lik linje med det han har med meg, bare at det som er mellom dem har vart litt lenger. Han har gitt uttrykk for at han ikke har fremtidsutsikter med henne, til kompiser. Og da ble det litt enklere for meg å prøve meg, SELV OM DET ER/VAR GALT. Men igjen, det er jo jeg som lider for det nå...når jeg sikkert ikke hører fra ham igjen, fordi han vet jeg liker ham godt og er ute etter noe mer. Likevel har jeg ikke sagt at jeg er ute etter et forhold, til det har det ikke vart lenge nok. Men jeg har sagt at han skal være grei og behandle meg bra.

Det at jeg lar være å ta mer kontakt nå, vil jo forhåpentligvis gi ham inntrykk av at det får være opp til han hva han velger å gjøre videre. Om han velger å fortsette å treffe meg, ved å ta kontakt igjen, vil jeg si det som det er og si jeg ikke tolererer å bli lekt med og at jeg ikke kan treffe ham mer før han ordner opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser det jeg selv skriver, ser jeg hvor ung og naiv jeg er.

Virkelig.

Blir flau av meg selv. Trodde jeg var smartere. Forelskelse gjør tydeligvis blind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mh_*

Jeg er i en liknende situasjon, der jeg har falt pladask for en gift mann. Men i mitt tilfelle så vet han ikke hva jeg føler, jeg synes ikke jeg har noen rett til å fortelle ham det. Ting tar tid, men det går vel over til slutt. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Juju_

Selv om det sikkert er vanskelig, synes jeg du skal prøve å glemme ham. Kjenner meg veldig igjen i innlegget ditt! Holdt på med en som hadde kjæreste og var dødsforelsket! Han ga meg løfter om at han skulle gjøre det slutt med henne osv, at han bare ville ha meg and so on, men at det var en vanskelig situasjon for han osv.. Etter 2 år "på vent" fortalte han da han hadde gjort det slutt med kjæresten om at han "ikke hadde kjærestefølelser for meg likevel", og jeg var knust..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...