Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen virker kanskje dette ikke "så farlig", men for meg er dette virkelig ikke gøy;

I morgen skal jeg i gullbryllup til min mormor og bestefar. Og jeg har nesten ingen kontakt med min mor. ( kompliserte saker, hun var utro med en annen dame mot pappa og de skillte seg, pluttselig var ikke barna noe viktige, bare nye dama).. Og min "stemor" kommer da også. Gruer meg noe voldsomt, er så redd for hvordan ting kan utvikle seg da min mor er relativt psykisk ustabil til tider og kan finne på å si og gjøre noen veldig idiotiske ting. I tillegg er mormor og bestefar "rikmansfolk i holmenkollåsen" som er fryktelig fine på det. Dette er veldig slitsomt, og jeg føler det at uansett om min mor kommer til å si eller gjøre noe jeg ikke liker, så kan jeg ikke si ifra pga dem.. Har hatt noen vannskelige år etter at mamma og pappa skillte seg, og har sett mamma kanskje 5 ganger i året pga at jeg får "låne" den gamle familiehunden vår som hu tok fra oss. Prater ikke med hu, bare sånn hei-hadet opplegg.

Jeg vet heller ikke hvordan jeg skal orke hele denne dagen.. Må kjøre halvannen time, så spise på Holmenkollen Park Hotell (kanskje 2 timer, drink i baren + forrett, hovedrett og dessert ), for å så dra til de og spise kaker og kaffi i kanskje en time for å så kjøre hjem igjen. De siste årene har jeg sett min mormor og bestefar kanskje 3 ganger i året, og alle gangene har det vært 1-2 timer, og DET sliter meg ut for noen dager.. Når da i tillegg mamma, stemor og resten av familien kommer blir dette VELDIG masete for meg.

Blei veldig surrette inlegg.. Trenger egentlig noen trøstende ord og kanskje råd for å være "utvilt" nok i morra til å orke alt dette..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, dette hørtes ikke lett ut. Kommer det noen i dette selskapet som du liker? Hvis det gjør det kan du jo holde deg til dem.

Prøv å overse moren og stemoren din så mye du greier. Husk at det ikke er ditt ansvar å passe på eller ordne opp i alt det dumme hun gjør.

Hun er voksen, og du er datteren hennes. Ikke omvendt.

Blir det veldig ille kan du jo drømme deg bort litt. :)

Og så ville jeg ha tatt det veldig rolig på søndagen. Slappet av, og gått en tur. Det hjelper mot så mangt å gå en tur.

Ellers vil jeg bare gi deg en :klemmer:, og ønske deg lykke til.

Skrevet
Oi, dette hørtes ikke lett ut. Kommer det noen i dette selskapet som du liker? Hvis det gjør det kan du jo holde deg til dem.

Prøv å overse moren og stemoren din så mye du greier. Husk at det ikke er ditt ansvar å passe på eller ordne opp i alt det dumme hun gjør.

Hun er voksen, og du er datteren hennes. Ikke omvendt.

Blir det veldig ille kan du jo drømme deg bort litt. :)

Og så ville jeg ha tatt det veldig rolig på søndagen. Slappet av, og gått en tur. Det hjelper mot så mangt å gå en tur.

Ellers vil jeg bare gi deg en :klemmer:, og ønske deg lykke til.

Min ene søster, og kjæresten hennes og en søster til. Har bare god kontakt med søster m/kjæreste. Og min egen kjæreste blir jo med, men han er alt for snill. Han er supersnill og VELDIG høflig når det gjelder eldre mennesker og kommer dermed ikke til å kunne "beskytte" meg litt om dere skjønner. Har sagt ifra til han at om det blir for mye for meg, så sier jeg ifra så vi kan gå ut en tur og ta en røyk eller noe.

Tusen takk for klem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...