camilla* Skrevet 27. mars 2009 #1 Skrevet 27. mars 2009 Lurer på hva jeg kan bruke i håret på jenta mi som gjerne vil ha krøller/bølger for en kveld? Hun skal på "jente - fest". Hun har veldig langt , glatt hår. Må vel ha vått og hår og skum i..og spraye med hårspray. Men skal vi bruke ruller og er det noen å anbefale eller bør vi bruke krølltang? Trenger litt hjelp her da jeg har null peiling
Toffee Skrevet 27. mars 2009 #2 Skrevet 27. mars 2009 Du skriver at hun har veldig glatt hår, og glatt hår holder som regel ikke særlig bra på krøller. Det beste er hvis hun vasker håret før og dropper balsam hvis hun bruker det, eventuelt bare ta det i hårspissene. Jeg ville gått for krølltang, det tar mindre tid enn hårruller og enklere å få fint til. Vent til håret er helt tørt før du bruker krølltangen. Det er ikke nødvendig å kjøpe en dyr "beskyttelsesspray", altså varmespray til henne siden hun ikke bruker krølltang jevnlig. Spray hver lokk med hårspray før du krøller den. Elnett sin er kjempegod!Når du har krøllet hele håret burde du gå over med hårsprayen igjen, for best mulig hold utover kvelden.
camilla* Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2009 Jeg vet at krøller/bølger sitter dårlig i håret og har sat det til henne. Men vi må gi det en sjangse. Hvorfor skal hun vaske håret når hun ikke skal krølle det før det er tørt? Er det pga balsammen hun pleier å ha i ikke skal være i? Holder det at hun vasker håret kvelden før kvelden ? Vi bruker sjelden føner , men om det trengs til en kveld som dette så gjør vi selvfølgelig det. når vi skal krølle tar vi spray på håret som skal " i ilden" og sprayer hårspray på den mener du? Bør hun ha i hårskum før håret tørker og vi skal krølle? regner med at det er forskjell på krølltenger. Er det noen å anbefale?
Toffee Skrevet 27. mars 2009 #4 Skrevet 27. mars 2009 Jeg skrev det med tørt hår i tilfelle dere vasker det samme dagen Det få krøller i nyvasket hår til å holde seg fine er veldig vanskelig, det er enklere når håret er vasket dagen før, eller dagen før der igjen. Hvilken av de to siste dere velger, spiller ingen rolle. Balsam gjør håret veldig glatt og tungt, så hvis dere kutter ut denne siste gangen hun vasker håret før krøllingen, vil det hjelpe mye. Ja, hårspray på lokken som skal "i ilden". Og gå over med hårspray på alt håret etterpå. Hårskum gjør gjerne håret stivt, jeg ville ikke brukt det i håret når det skal krølles. Hvis dere ikke har tenkt til å bruke krølltang ofte, er det liten vits i å kjøpe en til over 1000,- kr hos frisør. Jeg kjøpte min på Elkjøp, og er kjempefornøyd med den! Den lager litt store krøller, noe jeg synes er finest. Hvis jeg ikke husker feil heter den BaByliss og koster rundt 500,-. Lykke til!
camilla* Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. mars 2009 tusen takk toffee for mange gode råd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå