Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2009 #1 Skrevet 27. mars 2009 Nå har vi vært på husjakt i snart et halvt år, og det er ikke kommet NOEN hus til salgs i de områdene vi vil bo. Hva gjør man? Vi har 3 boligområder som er aktuelle for oss, 2 av de relativt store. Det er kun enebolig som er interessant, med garasje og hage. Men nå har altså 6 mnd gått og det er enda ikke kommet ut en enebolig for salg på de 3 boligområdene. Må vi begynne å se andre steder?
Gjest emmeline Skrevet 27. mars 2009 #2 Skrevet 27. mars 2009 (endret) Om dere er HELT bestemt på å ikke bo andre steder må dere nok bare vente lenger. Mange har brukt laaang på å finne drømmeboligen, så jeg vil anbefale dere å ha is i magen. Kanskje vil dere trives et annet sted også, men hva hvis ikke? Da vil du kanskje angre på at dere ikke ventet lenger. Dere må jo også vurdere ting opp mot hverandre: er boligområdet viktigst? eller selve boligen og tomten? Ikke alle får alt til å klaffe, noen ganger må man fire på et av kravene. Endret 27. mars 2009 av emmeline
CatLady Skrevet 27. mars 2009 #3 Skrevet 27. mars 2009 Ja, det er vel ikke så mye annet å gjøre om dere ikke vil vente lenger ? 6 mnd er ikke veldig lenge å vente på at noe fristende skal dukke opp....
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2009 #4 Skrevet 27. mars 2009 Er dert ledige tomter i de boligområdene? Da kan derer jo kanskje bygge hus?
Gjest Gjest_Mie_* Skrevet 28. mars 2009 #5 Skrevet 28. mars 2009 et halvt år er jo ingenting Vi er rimelig fleksible på hvilket område vi ønsker å bo i, men har brukt godt over ett år med aktiv leting og vært på mange visninger uten at drømmeboligen har vist seg enda. Det er alltid noe som ikke stemmer helt, og som gjør at boligen alikevel ikke passer oss. Det kan være lite solrik beliggenhet, at huset er gammelt og trekkfullt, at det ligger i nærheten av sterkt trafikkert vei osv.osv. Vi har det heldigvis ikke travelt, for skal man finne ett hus man ønsker å bo i resten av livet gjelder det å ikke ta forhastede besluttninger. Lykke til videre i husjakten, og håper det betaler seg
Nelly Pelly Skrevet 28. mars 2009 #6 Skrevet 28. mars 2009 Problemet hennes er jo ikke at hun ikke finner drømmeboligen, problemet er at INGEN hus legges ut for salg. Da er det litt mer problematisk. Enten får dere bare vente,lete etter tomt og bygge, finne et annet område eller bli en aktiv boligkjøper. Sett inn annonse i lokalavisen om at dere ønsker å kjøpe bolig. Lykke til Hvis det er der dere vil bo så ville jeg ha ventet.
Gjest Gjest_Marte_* Skrevet 28. mars 2009 #7 Skrevet 28. mars 2009 Jeg har funnet drømmehuset - problemet er at jeg må selge huset vårt før jeg kan slå til Tør ikke bli sittende med to hus. Kommer til å ha en egenkapital på 2-3 millioner etter salg - men det hjelper lite akkurat nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå