Gå til innhold

Hvordan få en mindre rompe og hofter...

Gjest Kjenner meg ikke igjen...

Anbefalte innlegg

Gjest Kjenner meg ikke igjen...

Har oppdaget at rompa mi og hoftene sakte men sikkert har blitt større med årene..Har alltid vært liten og forholdssvis tynn, men etter så og si ikke noe trening etc de siste årene har det sneket seg på noen for mange centimeter :evil: og muligens så har nok rompa synket litt..dobbelt :evil: VÆR SÅ SNILLE, gi meg gode råd for de beste treningstipsene etc! God sommer alle sammen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å få bort ekstra fett, må du trene fettforbrennende/utholdende/kondisjonstrening.

Eksempler er løping, sykling, rask gange etc.

For å stramme opp, må du trene styrke.

Veldig kort sagt, men om du er interessert, kan vi heller se på detaljer senere... Dette er grovt sett det du må gjøre, i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Skjønner virkelig problemet ditt! Jeg er 40 år, har alltid hatt liten rompe, og ganske smale hofter. (har født 2 barn, de er nå 3 og 6 år)

For 1 1/2 år siden begynte hofter og lår og "vokse", og på nulle komma svisj gikk jeg opp fra str. 38 til str. 42 i bukser. Kjempedeprimerende!! :(

Etter et opphold på et rehabiliteringssenter pga. sykdom, lærte jeg hvordan jeg skulle trene for å øke utholdenheten, og samtidig stramme opp kroppen.

Nå har jeg trenet intensivt i ca. 6 mnd. Går en rask tur 45 min hver dag, og trener et styrkeprogram på stuegulvet annenhver dag.

Jeg har ikke forandret særlig på kosttholdet mitt (men har begynt å spise epleciderkapsler med krom. merker at "suget" har forsvunnet, blodsukkeret har nok blitt mer stabilt..)

Resultatet etter disse 6 mnd. er helt utrolig. Jeg er tilbake til str. 38, vekta viser noen kg. mindre, men jeg bruker helst cm. mål enn vekta.

Prøv å få tak i et styrkeprogram, det tar liten tid, og kan gjøres i ditt eget hjem uten apparater o.l.

Lykke til, og fortsatt god sommer til deg :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjenner meg ikke igjen..

ja, er fortsatt veldig interessert!! fortell mer! Må nevne at jeg GJERNE skulle hatt tips for å stramme opp magen og...den buler ut, ser ut som jeg er gravid!uten at jeg er tjukk ellers!! bare kulen liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :D

Du må nok endre litt på kostholdet ditt også. Husk at karbohydrater legger seg godt og tungt rundt rumpe og lår og er vanskelig å fjerne igjen.

Så, styr unna brød, pasta, ris og poteter en stund, få i deg mye riktig fett og begynn å tren!!

Vær i bevegelse hver dag, minst en halv time.

Meld deg inn i sats eller noe sånt og få en personlig trener til å se på deg hvis du ikke kjenner noen som har skikkelig peiling.

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 år senere...

Annonse

Gjest Gjest_cec_*

det med kondisjon og styrke er jo mer elr mindre en selvfølge. Men hva med å fiinne noen treningsformer som fremdeles gir det samme resultatet men igjen kanskje er litt gøyere..??

En treningsform ( om man kan kalle det det) jeg har prøvd er magedans og vil anbefale det til alle kvinner. Det er ingen slankekur men hjelper med å definere mage, lår og rumpe områdene. Dessuten kan det jo se litt forførisk ut og det er jo bare en bonus i seg selv:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
vær fornøyd med di formene dere har ^^

Innlegget redigert.

Reglene.

Arwen (mod)

Det er lett for de som ser bra ut å si! men så finnes det oss andre som ikke har vært like heldige fra naturens side og da skal det litt mer til...

Endret av Arwen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...