Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jenta_*
Skrevet

Hvordan reagerer dere når typen din sier at du ligner på noen?

Vet jo at det er fint ment, men irriterer meg litt likevel. Har ikke skjedd så mange ganger. Første gangen sa han at han synes jeg lignet på en viss filmstjerne jeg synes er driiitpen. Selvfølgelig synes ikke jeg selv at jeg ligner noe særlig på henne. Ble nesten litt fornæra. Tenkte "Er det slik han vil jeg skal se ut"?

I dag sa han at jeg lignet på en vokalist i et band jeg ikke skal nevne. "Like flørtendes, søt og vakker" la han til. Jeg er dypt uenig og synes faktisk denne dama er litt ekkel. Dermed føler jeg meg ekkel selv..

Huff dette er egentlig bare bagatell, men jeg henger meg tydligvis opp i det. Jeg vet at han mente det godt og at han bare vil gi meg et komplimang. Tingen er at "komplimanget" ikke slo an!. Jeg er ikke sint eller sur. Jeg er ikke verdens peneste og synes heller ikke det gjør noe om han synes andre jenter er penere enn meg, så lenge jeg ikke føler meg "truet". Det viktigste er jo at han er forelsket i meg og ingen andre selv om det finnes penere jenter. Men det er kjæresten min og jeg vil ikke at han skal tenke på meg når han ser et annet kvinnfolk om dere skjønner.. Jeg vil det skal være "meg" og ingen andre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg.

Han prøver å gi deg et komplient. Ta det med et smil og positivitet, uansett om du liker den jenta han syns du ligner på, eller ikke.

Jeg skjønner jo at han vil at skal elske deg for den du er og syns at du er spesiell og unik. Og det gjør han.

Skrevet

Fikk beskjed om at jeg ligner på yndlingsskuespilleren hans. Det tar jeg som et kjempekompliment. Dama er jo kjempepen! Jeg tolker det ikke som at han vil jeg skal se slik ut - hvor tar du det fra? Dessuten; hvis du hadde brukt like mange penger på stylister som de, så hadde du sikkert vært minst like pen :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skjønner deg. Eksen min var litt opphengt i Britney Spears og det hendte at jeg ble sur hvis han kom med forslag til klær jeg kunne kjøpe eller hvordan jeg kunne ha håret - fordi hun så sånn ut. Jeg likte det ikke i det hele tatt, som deg ville jeg heller at han skulle like meg for den jeg er. Om han likte henne var egentlig meg helt uvedkommende... Tenk om vi skulle gå rundt og si: "Åh, klipp deg som Zac Efron/George Clooney/hvem man nå synes er kjekk!" Du får ta igjen med samme mynt, da vet du. ;-)

Gjest dioxide
Skrevet

Eksen min hadde en crush på Carmen Electra og han sa hele tiden at jeg lignet på henne. Selvfølgelig ble jeg fornærmet, selv om jeg synes hun er kjempepen. Det er utrolig kjipt å ikke føle seg unik, og særlig hvis det er din nærmeste som gir deg den følelsen. Sannheten er dog at han bare prøver å gi deg et kompliment. Ta det med et smil!

Gjest Flode
Skrevet
"Like flørtendes, søt og vakker"

Men det var da ikke utseende hennes han refererte til, men utsrålingen, selvtilliten og vesenet hennes... Ei pen jente kan være en god runkefantasi, men det er jo personligheten man faller for hos et menneske, så det at han synes du er en sterk kvinne med utrsåling og selvtillit på lik linje med vokalisten i et band han liker bør jo være et kjempe kompliment!!!

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis du ikke kan ta imot en kompliment om at du ligner på noen som er pen, så er det dårlig selvtillit som er problemet. Og den andre dama, er hun virkelig ekkel? Eller er det bare at hun oppfører seg på en måte du ikke tør?

Gjest Gjest_Nina_*
Skrevet

Ta det som et kompliment! :) Når kjæresten min sier slikt blir jeg glad og føler meg mer vel jeg da :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis du ikke liker det må du snakke med han om det, hvis ikke kommer han bare til å fortsette med det.

Gjest LanaLane
Skrevet

Jeg har fått hørt fra kjæresten min at jeg ligner på mye rart. La meg tenke...

Bulldog,potteplante,en spesiell mobiltelefon, et hamster, en , en sølepytt, en spesiell artist(men kan ikke si hvem det er,for jeg ligner faktisk!), et kaffefilter, alt dette har han sagt jeg ligner på til tider, i en humoristisk tone.

Jeg kan ikke si jeg tar meg nær av det, jeg siler ut det positive i det :fnise:

Jeg synes ikke du skal tenke så mye på det, men om det virkelig plager deg så si det samme tilbake. "åh,nå ligner du på Gordon Ramsay/Michael Jackson/Paris Hilton" og se om han liker det.

Skrevet

Synes det er litt dumt å henge seg opp i slikt å gjøre noe sånt til noe negativt.

Har fått høre lignende ting, og det er jo bare koselig! =)

Skrevet

Du blir irritert når du blir fortalt at du likner på en dritpen skuespiller? Hjelpes, hva er positivt kompliment for deg da da? :overrasket:

Gjest Gjest
Skrevet
Du blir irritert når du blir fortalt at du likner på en dritpen skuespiller? Hjelpes, hva er positivt kompliment for deg da da? :overrasket:

Det er ikke alle som synes det er gøy å sammenlignes med andre. Enten det er å være verre eller bedre enn noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...