Gjest Gjest_Sara_* Skrevet 27. mars 2009 #1 Skrevet 27. mars 2009 Kan noen komme med grunner til IKKE å bo i Oslo? Hvorfor kunne du ikke tenke deg å bo i Oslo? Setter stor pris på svar
Gjest Elfrida Skrevet 27. mars 2009 #2 Skrevet 27. mars 2009 Det snør og er kaldt. Sydney har mye bedre strender.
Gjest Wrangler Skrevet 27. mars 2009 #3 Skrevet 27. mars 2009 Det snør og er kaldt. Sydney har mye bedre strender. ...og derfor skal vi bo ett år i Sydney. Bor i Oslo nå. Nei jeg kommer seriøst ikke på en spesiell grunn til å ikke bo i Oslo. Da blir det som nevnt ovenfor å bo i et annet land.
mjau-mjau Skrevet 27. mars 2009 #4 Skrevet 27. mars 2009 hmmmm.... :klø: * Grått og trist om vinteren * Mye kriminalitet * Noen bydeler som ligner mer og mer på ghettoer (nå er ikke jeg rasist, men jeg mener at det blir litt feil når f.eks kun en av årets førsteklassinger på en skole er etnisk norsk... )
Susan Sto Helit Skrevet 27. mars 2009 #5 Skrevet 27. mars 2009 Hvis du ikke liker å ha folk rundt deg, og ikke takler kø og folkemengder, så er det sikkert greit å holde seg unna Oslo. De fleste levedyktige butikker her har køer i rushen og i helgene.
superMe Skrevet 27. mars 2009 #6 Skrevet 27. mars 2009 Kriminaliteten er faktisk den største grunnen til at jeg valgte å ikke flytte til Oslo. Det er klart jeg kjenner masse folk som har bodd der i årevis og de lever ennå, men samtidig hører man jo om knivstikking så og si hver eneste dag. Broren min har opptil flere ganger sett folk bli stukket ned rett utenfor leiligheten hans. Nei, Oslo er et sted jeg aldri vil bo!
Gjest ex-oslo Skrevet 27. mars 2009 #7 Skrevet 27. mars 2009 Bortsett fra kriminaliteten, det allestedsnærveærende søppelet, eiendomsprisene, trafikkaoset, tiggerne, ghettoene, den kjedelige naturen og det generelle forfallet ser jeg intet negativt ved vår hovedstad.
Dyregod Skrevet 27. mars 2009 #8 Skrevet 27. mars 2009 Jeg bodde i Oslo hele livet til jeg ble 20 år... Jeg elsket oslo helt til jeg flyttet til Kr.sand... Veldig mange i oslo er stresset, sure og egoistiske... Kriminalitet Mye mas Merker stor forskjell på Kr.sand og oslo på disse tingene... Folk er mye blidere her og stresser ikke hele tiden. dermed blir de i bedre humør... Jeg kommer aldri til å flytte tilbake...
venus_ Skrevet 27. mars 2009 #9 Skrevet 27. mars 2009 Kriminaliteten er faktisk den største grunnen til at jeg valgte å ikke flytte til Oslo. Det er klart jeg kjenner masse folk som har bodd der i årevis og de lever ennå, men samtidig hører man jo om knivstikking så og si hver eneste dag. Broren min har opptil flere ganger sett folk bli stukket ned rett utenfor leiligheten hans. Nei, Oslo er et sted jeg aldri vil bo! Det kommer litt an på hvor i Oslo man velger å bosette seg da.
PecanPie Skrevet 27. mars 2009 #10 Skrevet 27. mars 2009 Selvfølgelig kan man bli utsatt for en eller annen form for kriminalitet. Du kan kræsje med bilen du kjører i også. Det er dyrt å leie i Oslo. Det er aldri skikkelig mørkt her. Det er aldri ordentlig stille her. Folk tenker for mye på meg og mitt og mine behov.
GodsChild Skrevet 27. mars 2009 #11 Skrevet 27. mars 2009 (endret) Nei jeg kommer seriøst ikke på en spesiell grunn til å ikke bo i Oslo. Da blir det som nevnt ovenfor å bo i et annet land. Enig med du. Forresten er det vel ikke saa lurt aa bosette seg i Oslo om man ikke liker folkemengder. Boligprisene og ogsaa ganske hoeye. Endret 27. mars 2009 av GodsChild
Gjest emmeline Skrevet 27. mars 2009 #12 Skrevet 27. mars 2009 *mye folk *mye trafikk *mye støy *mye kriminalitet *høye boligpriser
Gjest lunsj Skrevet 27. mars 2009 #14 Skrevet 27. mars 2009 Jeg kan ikke se for meg at det blir koselig å få barn og stifte familie i Oslo. Da blir det banevogn på tbanen for en kaffe latte på majorstua. Mens å bo i en mindre by gjør at du kan kjenne naboene i gata di, ha hageselskaper, barna kan leke friere uti gata/bort på løkka. De kan tusle til skolen alene(selv om det ikke er trygt noen steder lenger egentlig). Folk er mindre stresset, du trenger ikke booke deg inn i timeplanen dems tirsdag om tre uker mellom yoga og personalmøte, men kan bare stikke bort når du føler for det. Jeg har bodd halve student livet mitt i Oslo og halve i Kristiansand, så dette var nå kun slik jeg ser på saken. Bor i Oslo nå, og håper på å bosette meg i Kristiansand med åra.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2009 #15 Skrevet 27. mars 2009 Det er ingen fjell her!!! Dessuten er det grått, møkkete, kjedelig, ekkelt å gå aleine. Kaldt, sure folk og bilister, når du er i ferd med å gå over et overgangsfelt så gasser bilistene på for å komme "før deg", mens de alle andre steder bremser når de ser noen gå over veien... Det er ikke engang koselig å gå rundt i nabolaget!
GodsChild Skrevet 27. mars 2009 #16 Skrevet 27. mars 2009 Jeg kan ikke se for meg at det blir koselig å få barn og stifte familie i Oslo. Da blir det banevogn på tbanen for en kaffe latte på majorstua. Mens å bo i en mindre by gjør at du kan kjenne naboene i gata di, ha hageselskaper, barna kan leke friere uti gata/bort på løkka. De kan tusle til skolen alene(selv om det ikke er trygt noen steder lenger egentlig). Jeg kjenner da barnefamilier i Oslo som gjoer alt dette. Oslo er ikke bare Majorstua Folk er mindre stresset, du trenger ikke booke deg inn i timeplanen dems tirsdag om tre uker mellom yoga og personalmøte, men kan bare stikke bort når du føler for det. Jeg er vokst opp i en mindre by paa oestlandet og du maa soeren meg booke deg inn der og
Gjest Elfrida Skrevet 27. mars 2009 #17 Skrevet 27. mars 2009 Jeg kjenner da barnefamilier i Oslo som gjoer alt dette. Oslo er ikke bare Majorstua Og takk og pris for det.
Pjukset Skrevet 27. mars 2009 #18 Skrevet 27. mars 2009 - Høye boligpriser - Stress/mas - Forurensing - Kriminalitet - Stå sild-i-tønne på tbanen - Plata Det er forøvrig feil at det aldri er stille i Oslo, det kommer helt an på hvor man velger å bosette seg. Man kan bo fantastisk ved sjøen/marka i rolige omgivelser, og likevel ha sentrum 15 minutter unna med kollektivt.
Gjest Glør Skrevet 28. mars 2009 #19 Skrevet 28. mars 2009 (endret) Folk tenker for mye på meg og mitt og mine behov. Jeg bor i en liten bygd, og synes dette er mye verre her, enn da jeg bodde i Oslo. På bygda bryr folk seg kun om mennesker de har kjent alltid. I Oslo er folk mye mer åpne for å bry seg om villt fremmede, fordi nesten alle som bor der er innflyttere. Endret 30. mars 2009 av Glør
Gjest Gjest_Marianne_* Skrevet 28. mars 2009 #20 Skrevet 28. mars 2009 Det tar litt tid å bli glad i Oslo. De første to årene jeg bodde her syntes jeg det var en møkkete og rotete by, med tiggere, horer og narkomane på hvert gatehjørne. Og ikke bare i sentrum, men stort sett alle stedene jeg bodde også. Jeg synes fortsatt det er mye dritt i Oslo, men legger nå mer merke til de postive tingene også. Parkene, arkitekturen, kulturlivet, små nisjebutikker, hyggelige naboer osv,. Men, det er mye kriminalitet i Oslo, og ikke bare i sentrum. Samboeren min og jeg har endelig klart å overbevise foreldrene våre om at Oslo er en fin by og at det ikke er så kriminalitet som det virker. Og så i går på vei hjem ble samboeren min overfalt av tre gutter som slo han i ansiktet og snappet til seg headsettet hans før de løp sin vei. Og typisk nok var det tre mørkhudede gutter, nå som jeg endelig var på god vei til å overbevise han om at han må være litt mer åpen, og ikke så skeptisk mot folk med en annen kulturell bakgrunn. Vel, back to square one.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå